
Την εξέλιξη των έργων στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) επέβλεψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψής του στην Περιφέρεια Κρήτης.

Αυτή τη στιγμή, ο προϋπολογισμός των έργων που ωριμάζουν ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ.

Ένα πολύ μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αυτού καταλαμβάνει κατ’ αρχάς ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης που θα ενισχύσει την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων. Η Κρήτη περιμένει τον ΒΟΑΚ πάρα πολλά χρόνια. Γίνεται πλέον πραγματικότητα! Ήδη έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Χερσόνησο.

Ταυτόχρονα, τρέχουμε και το ζήτημα της συμβασιοποίησης της παραχώρησης για το τμήμα "Χανιά – Ηράκλειο", για το οποίο ακολουθούμε με θρησκευτική ευλάβεια έναν αναλυτικό οδικό χάρτη που θα επιτρέψει να δούμε πολύ σύντομα και εκεί, τα πρώτα εργοτάξια.

Στις συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη, αλλά και με τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, είχα την εμπειρία μιας πραγματικά πολύ παραγωγικής συζήτησης σχετικά με τα προβλήματα που θέτουν, αναφορικά με την διέλευση του ΒΟΑΚ μέσω του Ηρακλείου.
Όπως έχω ήδη σχολιάσει, στις απόψεις που εξετέθησαν βρίσκω μία λογική βάση. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε πολύ στενή επικοινωνία για να βρούμε λύσεις και να επιτύχουμε συμφωνία. Ξεκινάμε από κοινού μία προσέγγιση των ενστάσεων σε τεχνική βάση. Είμαι πολύ αισιόδοξος πως θα καταλήξουμε σύντομα σε αποτέλεσμα.

Όπως ξεκαθάρισα, όμως, φαραωνικές προσεγγίσεις οδηγούν μετά βεβαιότητας σε αποτυχία. Σχημάτισα την εντύπωση, όμως, ότι με τους συνομιλητές μου μοιραζόμαστε όχι μόνο την αφοσίωση στην ανάγκη να προχωρήσουν αμέσως τα μεγάλα έργα της Κρήτης, αλλά και τον ρεαλισμό που απαιτείται. Βρήκα ανθρώπους διεκδικητικούς, πλην όμως καλοπροαίρετους, χωρίς παρωπίδες.