Αν απέδειξε κάτι η αναβίωση του θρυλικού van της VW, με τη μορφή του αμιγώς ηλεκτρικού ID. Buzz, είναι πως τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα θα βρίσκονται για πάντα στις καρδιές μεγάλης μερίδας του κόσμου. Εκτός όμως από το VW, ένα ακόμη θρυλικό μοντέλο ήταν το Ford Supervan. Όποιος το θυμάται, να κάνει ένα βήμα μπροστά.
Με κινητήρα V8 7.0 λίτρων από το GT40, και απελευθερομένο από κάθε στοιχείο που δεν ήταν απαραίτητο, έδειξε στον κόσμο τι θα μπορούσε να κάνει η πλατφόρμα του Transit. Και τώρα, καθώς πλησιάζει η 60η επέτειος του θρυλικού μοντέλου, ανακτήθηκε και ανακατασκευάζεται για άλλη μια φορά.
Το εγχείρημα έχει αναλάβει ο πρώην μαθητευόμενος της Ford, Andy Brown, ο οποίος έχει στην κατοχή του τα απομεινάρια του Supervan από το 1973, μόλις οι αρχικοί δημιουργοί του, η Terry Drury Racing, ολοκλήρωσαν τις υποχρεώσεις του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αλλά επρόκειτο να υπάρξει συνέχεια στο σίριαλ.
"Μια μέρα δέχτηκα ένα τηλεφώνημα και κάποιος μου είπε ότι πίστευε ότι ήξερε πού βρίσκονταν τα απομεινάρια του Supervan", δήλωσε ο Brown. "Έχω χάσει το μέτρημα, αλλά πρέπει να ήταν τουλάχιστον η εικοστή φορά, σίγουρα. Πήγα να δω αυτά τα απομεινάρια, και αμέσως κατάλαβα ότι ήταν το φορτηγάκι που μου ανήκε. Για την ακρίβεια δεν ήταν καν φορτηγάκι, μόνο ένα πάτωμα και κάποια μέρη του πλαισίου που είχαν κοπεί”.
Χρησιμοποίησε τα αυθεντικά εξαρτήματα
Με το αρχικό van, ή τουλάχιστον κάτι που έμοιαζε ελαφρώς με van, να έχει ανακτηθεί, ο Brown ξεκίνησε την ανακατασκευή του χρησιμοποιώντας τα αυθεντικά εξαρτήματα. Διατηρεί τη διάταξη του μεσαίου κινητήρα πάνω σε ένα σασί Cooper Monaco, με κομμάτια όπως η πολλαπλή εξάτμισης να είναι κοινά με το GT40.
Φυσικά, το ελαφρώς ογκώδες εργοστάσιο παραγωγής ισχύος παραμένει, πράγμα που σημαίνει περίπου 435 ίππους στο στρόφαλο, με αποτέλεσμα τα 0-100 km/h να έρχονται σε 7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να προσεγγίζει τα 250 km/h. Όχι εντυπωσιακά νούμερα για τα σημερινά δεδομένα, αλλά το 1973, τα 250 km/h για έναν περίπτερο με ρόδες, θα ισοδυναμούσε με την αντιστοιχία επιδόσεων μεταξύ ενός Mercedes Sprinter και μιας Bugatti Chiron.
Με την ανακατασκευή να έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, το Supervan της πρώτης γενιάς θα παρουσιαστεί μαζί με τη δεύτερη και την τρίτη εκδοχή του στο Τεχνικό Κέντρο της Ford, στο Dunton.