Αφιέρωμα 50 χρόνια VW Golf: Η τέταρτη γενιά 1997-2003

Έχει γενέθλια ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα που πάτησαν τις ρόδες τους στους δρόμους αυτού του πλανήτη. Συνεχίζουμε με την 4η γενιά που κυκλοφόρησε από το 1997 έως το 2003.

Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf R32 IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf R32 IV
Volkswagen Golf GTI IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf Variant IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf GTI IV
Volkswagen Golf Cabrio IV
Volkswagen Golf Variant IV

Το Volkswagen Golf έχει γενέθλια. Ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα που υπάρχουν ξεκίνησε την θρυλική του πορεία το 1974 και πλέον είναι 50 χρόνια στην παραγωγή. Και με κάθε γενιά, το μικρό / μικρομεσαίο αυτοκίνητο έφερε επανάσταση και εκδημοκρατισμό στον κόσμο της αυτοκίνησης.

(Να τονίσουμε ότι το αφιέρωμα είναι σε συνέχειες με ένα κοινό εισαγωγικό κείμενο-δείτε εδώ την πρώτη γενιά, εδώ την δεύτερη γενιά και εδώ την τρίτη γενιά).

Είχε βαρύ φορτίο και ένα απίστευτο best seller πίσω του. Αυτό το αυτοκίνητο όμως δεν ήταν πλέον αερόψυκτο και δεν ήταν πλέον μπόξερ. Μια νέα εποχή ξεκίνησε με το πρώτο Golf. Και η τεχνική αλλαγή συνοδεύτηκε και από μια αλλαγή στην οπτική αντίληψη. "Το Golf προσφέρει μέγιστο ωφέλιμο χώρο και ασφάλεια. Είναι ασυμβίβαστα πρακτικό", έτσι το περιέγραφε τότε η εταιρεία.

VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983
VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983

Και έτσι η χρονιά κατά την οποία η Γερμανία κατέκτησε το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου έγινε η χρονιά για το πιο μαζικό Volkswagen του μέλλοντος. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το πρώτο εκατομμύριο μονάδες είχαν ήδη πωληθεί, ενώ σήμερα έχουν παραδοθεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.

Το Golf θα συνέχιζε και έπρεπε να συνεχίσει την ιστορία της επιτυχίας του. Αλλά το 1974, κανείς δεν ήξερε ότι η επιτυχία του θα ήταν πολύ μεγαλύτερη από εκείνη του Beetle. Με την πάροδο των ετών, το Golf έγινε σχεδόν ανεπαίσθητα μέρος της κοινωνίας μας, συνώνυμο μιας κατηγορίας οχημάτων, ακόμη και μιας ολόκληρης γενιάς.

50 χρόνια Golf - 8 γενιές
50 χρόνια Golf και 8 γενιές.

Και ο καθένας έχει πιθανότατα τη δική του προσωπική εμπειρία με το Golf: ως αυτοκίνητο της σχολής οδήγησης, ως δικό του καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, με συγγενείς ή φίλους, με δύο ή τέσσερις πόρτες, ως μοντέλο βενζίνης ή ντίζελ, GTI ή "καλάθι με φράουλες". Κάπου πάντα υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει ένα Golf.

Η καρδιά της μάρκας Volkswagen

Ωστόσο, όταν ξεκίνησε η παραγωγή πρώτου Golf στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ πριν από 50 χρόνια -τον Μάρτιο του 1974- αυτή η επιτυχία δεν ήταν καθόλου εγγυημένη. Διότι ως διάδοχος του Volkswagen Beetle, ακολουθούσε τα γιγαντιαία βήματα. Το Beetle, το είδωλο, είχε θέσει τα θεμέλια για την παγκόσμια επιτυχία της Volkswagen. Αλλά και το νέο μοντέλο από το Βόλφσμπουργκ ήταν πολύ δημοφιλές και έγινε γρήγορα μπεστ σέλερ.

Στις επόμενες γενιές μοντέλων, ήταν πάντα το Golf που έκανε δυνατή την προσιτή μετακίνηση για όλους στο υψηλότερο τεχνικό επίπεδο. Ήρθε με τεχνολογία όπως ο ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας και τα αποδοτικά συστήματα κίνησης και προσέφερε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, οι αερόσακοι ή το πρώτο σύστημα τετρακίνησης στη σειρά προϊόντων. Το μυστικό της επιτυχίας οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA της πρώτης γενιάς στους διαδόχους της, καλλιεργώντας έτσι την κλασική σχεδίαση.

Δημιουργώντας ένα νέο best seller

Οι εργασίες για τον διάδοχο του Volkswagen Beetle είχαν ήδη ξεκινήσει στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Δημιουργήθηκαν διάφορα πρωτότυπα οχήματα, μεταξύ των οποίων και το EA 276. Το EA 276 από το 1969 παρουσίαζε ήδη πολλά χαρακτηριστικά του μετέπειτα επιτυχημένου μοντέλου, όπως ο κινητήρας μπροστά και το hatchback σχήμα με τη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών.

VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983
EA 276

Αλλά κάτω από το καπό εξακολουθούσε να βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας μπόξερ του Beetle με αερόψυξη και η έμφαση δόθηκε στην αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος εξέλιξης. Ωστόσο, οι μέρες αυτής της τεχνολογίας έφταναν στο τέλος τους.

VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983

Ο σχεδιασμός του EA 276 ήταν πρωτοποριακός, αλλά ένα άλλο πρωτότυπο αναπτύχθηκε περαιτέρω για την παραγωγή. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro (Italdesign).

VW Golf 4η γενιά 1997-2003

Σήμερα, το Golf IV θεωρείται από τους ειδικούς του σχεδιασμού ως σύμβολο του στυλ και πρωτοποριακό για τη σειρά μοντέλων - αναμφίβολα και επειδή γεφύρωσε το χάσμα με το Golf I του 1974 με όλη τη σαφήνειά του και τη σχεδίαση της κολόνας C που χαρακτήριζε τη σειρά. Με το Golf IV, η Volkswagen έθεσε ένα εντελώς νέο πρότυπο ποιότητας στην κατηγορία.

Volkswagen Golf IV

Παράλληλα, με το ντεμπούτο του ESP, ο εκδημοκρατισμός της ασφάλειας συνέχισε να προχωρά. Λίγο αργότερα, το ESP έγινε το πρώτο πρότυπο στη Γερμανία.

Volkswagen Golf Cabrio IV
Volkswagen Golf Cabrio IV

Ακολούθησε το 2001 το Golf GTI με 180 hp με αφορμή την 25η επέτειο του GTI, ενώ το 2002 ακολούθησε το πρώτο Golf με άμεσο ψεκασμό βενζίνης (FSI) και το ντεμπούτο των στάνταρ αερόσακων κεφαλής.

Volkswagen Golf Variant IV
Volkswagen Golf Variant IV

Επίσης, το 2002, η Volkswagen παρουσίασε επίσης το πιο σπορ Golf μέχρι σήμερα: το R32 με ταχύτητα 250 km/h, την αρχική έκδοση του σημερινού Golf R.

Volkswagen Golf R32 IV
Volkswagen Golf R32

Το 2003, αυτό το Golf R32 ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG). Την ίδια χρονιά, το Golf IV εγκατέλειψε τις γραμμές παραγωγής για το Golf V μετά από 4,9 εκατομμύρια μονάδες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

ΤΗΕ FUTURE OF DRIVING

Όταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Best of Network