25 χρόνια Mercedes-Benz CL: Ένα αυτοκίνητο ορισμός της καινοτομίας

Ενεργητική ανάρτηση ανάρτηση για πρώτη φορά, κεραμικά φρένα για πρώτη φορά και πολλές άλλες καινοτομίες για ένα από τα πιο γοητευτικά και επιβλητικά κουπέ που έχουν υπάρξει.

Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215
Mercedes-Benz CL C 215

Η Mercedes-Benz CL (της σειράς C 215) κέρδισε αβίαστα τη γενική αναγνώριση πριν από 25 χρόνια. Το κοινό είχε ήδη ανταποκριθεί με ενθουσιασμό κατά την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1999. 

Mercedes-Benz CL C 215

Ως παγκόσμια πρωτοτυπία, το κουπέ προσέφερε το ενεργό σύστημα ανάρτησης Active Body Control (ABC), μια εξέλιξη της Mercedes-Benz για άνεση και κορυφαία οδική συμπεριφορά. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes-Benz Bruno Sacco και η ομάδα του ήταν υπεύθυνοι για το σχεδιασμό. Η σειρά μοντέλων C 215 ήταν μία από τις τελευταίες της μάρκας που έφερε την υπογραφή αυτού του σημαντικού στυλίστα.

Πρωτοποριακή ανάρτηση με Active Body Control

"Το Active Body Control ήταν ίσως η μεγαλύτερη καινοτομία του οχήματος", λέει ο Frank Knothe, κοιτάζοντας πίσω. Ο μηχανικός και υπεύθυνος σειράς μοντέλων για τις Mercedes-Benz S-Class, SL και SLK πραγματοποίησε με την ομάδα του τη συνολική τεχνική διαμόρφωση. "Με το ABC, η CL δεν είναι απλώς ένα πολυτελές κουπέ, αλλά εμφανίζει και σπορ γονίδια και πλησιάζει πολύ κοντά στα GT αυτοκίνητα όσον αφορά τα συνολικά χαρακτηριστικά της".

Mercedes-Benz CL C 215

Με υδραυλικά συστήματα υψηλής πίεσης 200 bar και ισχυρούς αισθητήρες και ελέγχους, το ABC ελαχιστοποιεί τις κινήσεις κύλισης, κλίσης και στρέψης του αμαξώματος, ενισχύοντας έτσι την καλή φυσική κατάσταση του οδηγού. Το ερευνητικό τμήμα της εταιρείας ανέπτυξε το σύστημα τη δεκαετία του 1990.

Mercedes-Benz CL C 215

Λόγω της μεγάλης αποτελεσματικότητάς του, μεταφέρθηκε απευθείας στο μοντέλο παραγωγής C 215. "Με το Active Body Control, ανοίξαμε ένα νέο κεφάλαιο στην άνεση σε συνδυασμό με ενεργά χαρακτηριστικά χειρισμού. Η ανάπτυξη μέχρι την παραγωγική ωριμότητα ήταν μια μεγάλη πρόκληση λόγω του σύντομου χρονικού πλαισίου. Αλλά το αποτέλεσμα άξιζε τον κόπο", λέει ο Knothe.

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Ο σχεδιασμός του CL ήταν επίσης εντυπωσιακός. Είχε τέσσερα φωτιστικά σώματα, ενώ η επιμήκης σιλουέτα και η καμπύλη γραμμή οροφής τόνιζαν τον δυναμισμό του κουπέ. Το αποτέλεσμα ήταν ένας μεγάλος άθλος των σχεδιαστών: το αμάξωμα της C 215 ήταν 72 χιλιοστά μικρότερο, 55 χιλιοστά στενότερο και 54 χιλιοστά χαμηλότερο από τον προκάτοχό της, την C 140, ενώ το μεταξόνιο ήταν 60 χιλιοστά μικρότερο.

Mercedes-Benz CL C 215

Παρ' όλα αυτά, με εσωτερικές διαστάσεις στο επίπεδο της S-Class, η CL ανταποκρίθηκε στις υψηλότερες προσδοκίες όσον αφορά την άνεση. Η φιλοσοφία ελαφριάς κατασκευής με χάλυβα υψηλής αντοχής, αλουμίνιο, μαγνήσιο και πλαστικό μείωσε το βάρος του οχήματος κατά 340 κιλά σε σχέση με την C 140.

Διαβάστε Επίσης

Η θέση της στην κορυφή της γκάμας των μοντέλων της Mercedes-Benz αντικατοπτρίστηκε στον εξοπλισμό της CL, η οποία συναρμολογήθηκε σε ξεχωριστή γραμμή στο εργοστάσιο Sindelfingen. Το ταμπλό, τα καθίσματα, οι πόρτες και τα πλαϊνά πάνελ, καθώς και το υποβραχιόνιο στην κεντρική κονσόλα, ήταν στάνταρ με επένδυση δέρματος.

Mercedes-Benz CL C 215

Στα highlights του εσωτερικού περιλαμβανόταν η γενναιόδωρη χρήση ξύλινων διακοσμητικών στοιχείων. Από την άνοιξη του 2001, η επένδυση designo stone έγινε διαθέσιμη για το εσωτερικό της CL.

Κορυφαίο μοντέλο AMG με κινητήρα V12 bi-turbo

Η CL 500 με κινητήρα V8 και ισχύ 306 hp παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1999. Το 2000 ακολούθησε η CL 600 με κινητήρα V12 367 hp με αυτόματη απενεργοποίηση κυλίνδρων. Η κατανάλωση καυσίμου μειώθηκε κατά περίπου 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο της σειράς μοντέλων C 140. Η απενεργοποίηση κυλίνδρων ήταν επίσης προαιρετικά διαθέσιμη για την CL 500.

Εκτός από τις CL 500 και CL 600, υπήρχαν δύο εκδόσεις υψηλών επιδόσεων AMG στη σειρά μοντέλων C 215: η V8 CL 55 AMG (360 hp) παρουσιάστηκε στα τέλη του φθινοπώρου του 1999, ενώ το 2001 ακολούθησε η δωδεκακύλινδρη CL 63 AMG (444 hp). Το κορυφαίο μοντέλο που έφτασε το 2003 ήταν η CL 65 AMG με κινητήρα V12 bi-turbo (612 hp) και 1.000 Nm ροπής. Εκείνη την εποχή, το κουπέ υψηλών επιδόσεων ήταν ένα από τα δύο ισχυρότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της AMG και της Mercedes-AMG -μαζί με την S 65 AMG Saloon που παρουσιάστηκε την ίδια εποχή.

Καινοτομίες

Το Active Body Control δεν ήταν η μόνη τεχνολογική καινοτομία του οχήματος. Επιπλέον, το κουπέ της πολυτελούς κατηγορίας ήταν στάνταρ εξοπλισμένο με το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP, τη ρύθμιση αντιολίσθησης ASR, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων ABS και το σύστημα υποβοήθησης πέδησης BAS.

Mercedes-Benz CL C 215

Επίσης, διέθετε χαρακτηριστικά όπως οι πρωτοποριακοί προβολείς bi-xenon με σύστημα καθαρισμού για τη μεγάλη και τη χαμηλή δέσμη, καθώς και το σύστημα PARKTRONIC. Πολυάριθμοι αερόσακοι προστάτευαν τους επιβάτες, ενώ τα ενσωματωμένα καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό με λειτουργία εύκολης εισόδου συνέβαλαν στην άνεση.

Ένας νέος μεντεσές πόρτας με τέσσερις αρθρώσεις εξασφάλιζε εύκολη είσοδο και έξοδο. "Φαίνεται δυσδιάκριτος, αλλά στον μεντεσέ έχει γίνει μεγάλη μηχανολογική δουλειά. Ήταν μια πολύ εξελιγμένη λύση, καθώς ο στόχος ήταν να επιτευχθούν σταθερά μικρά κενά στο άνοιγμα της πόρτας", θυμάται ο Frank Knothe. Ένα ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας DISTRONIC και άλλες λύσεις, όπως το σύστημα εξουσιοδότησης οδήγησης Keyless Go με κάρτα chip, ήταν διαθέσιμα κατόπιν αιτήματος.

Mercedes-Benz CL C 215

Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2006, είχαν κατασκευαστεί 47.984 μοντέλα CL της σειράς C 215. Το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν η CL 500 με 32.224 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας περισσότερα από τα δύο τρίτα της συνολικής παραγωγής.

Mercedes-Benz CL C 215

Η C 215 έγινε επίσης γνωστή στις διεθνείς πίστες αγώνων. Τη σεζόν 2000 της Formula 1, μια τροποποιημένη Mercedes-Benz CL 55 AMG μπήκε σε υπηρεσία ως το Επίσημο Αυτοκίνητο Ασφαλείας της F1. Από το φθινόπωρο του 2000, η Mercedes-Benz προσέφερε την CL 55 AMG "F1 Limited Edition" σε στυλ Safety Car για πελάτες με αποφασιστικά σπορ κλίσεις. Παράχθηκε μόνο σε 55 κομμάτια και Ήταν το πρώτο όχημα με άδεια κυκλοφορίας στον κόσμο που διέθετε σύστημα πέδησης με εσωτερικά αεριζόμενους κεραμικούς δίσκους φρένων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network