Οι παλαιότεροι θα θυμούνται σίγουρα το Camel Trophy, έναν ιδιαίτερα απαιτητικό αγώνα που διαρκούσε ημέρες και αποτελούσε την απόλυτη off road πρόκληση για άνθρωπο και μηχανή.
Και μπορεί εδώ και αρκετά χρόνια να μην μπορείς να πάρεις μέρος στον συγκεκριμένο αγώνα, καθώς το 2000 ήταν η τελευταία χρονιά που πραγματοποιήθηκε, μπορείς όμως να αποκτήσεις ένα από τα Land Rover Defender που συμμετείχαν σε αυτόν. Ή τουλάχιστον να προσπαθήσεις.
Αυτό που βλέπεις στις φωτογραφίες, είναι ένα Land Rover Defender 110 του 1998, του οποίου η ιστορία έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον απ' ότι των περισσότερων που κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους. Με εξαίρεση την πρώτη διοργάνωση του Camel Trophy που έλαβε χώρα το 1980, σε όλες οι επόμενες διοργανώσεις έγιναν με μοντέλα Land Rover.
Η διοργάνωση του 1998 πραγματοποιήθηκε στη Γη του Πυρός στο νότιο άκρο της Νότιας Αμερικής και το συγκεκριμένο Defender φέρεται να ήταν το αυτοκίνητο των γυρισμάτων για εκείνη τη χρονιά. Απ' ότι φαίνεται και στις φωτογραφίες, πρόκειται για ένα δεξιοτίμονο Defender, το οποίο δέχτηκε ορισμένες απαραίτητες μετατροπές από την Land Rover Special Vehicles, ενόψει της συμμετοχής του στο Camel Trophy.
Φτιαγμένο να αντέχει
Όπως για παράδειγμα ο κλωβός ασφαλείας σε περίπτωση ανατροπής, η σχάρα οροφής Brownchurch, οι προστατευτικές μπάρες στη μάσκα, ο "εργάτης" Warn 8274 και τα φώτα πορείας με τον αναπνευστήρα της Mantec. Η κινητήρια μονάδα περιλαμβάνει τον τετρακύλινδρο turbo diesel 2,5 λίτρων με 111 ίππους και 264 Nm ροπής.
Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ταχυτήτων και ένα κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού σχέσεων. Ο πωλητής αποκάλυψε ότι αγόρασε το Defender το 2000 και έκτοτε έχει πραγματοποιήσει με αυτό αρκετά ταξίδια στη Βόρεια Αφρική. Ωστόσο, τα χιλιόμετρα στο κοντέρ του αυτοκινήτου εξακολουθούν να είναι μάλλον λίγα σε σχέση με την ηλικία του και συγκεκριμένα περίπου 71.000.
Φουλ της μετατροπής
Ο μέχρι σήμερα ιδιοκτήτης του, έχει προχωρήσει και σε ορισμένες επιπλέον τροποποιήσεις, όπως αναφέρεται στην καταχώρηση που συνοδεύει την είδηση της πώλησης του Defender. Αυτές περιλαμβάνουν σύστημα immobilizer, φιμέ τζάμια, μεταλλικά προστατευτικά του κινητήρα, προστατευτικά βροχής, θέση για τη μεταφορά τροχών πίσω, ηχοσύστημα Kenwood, δεξαμενή νερού 70 λίτρων, βρύση φιλτραρισμένου νερού, ειδικό δίχτυ στον χώρο αποσκευών και μπροστινό και πίσω διαφορικό με air locker.
Το air locker είναι ένας διαφορετικός τύπος διαφορικού, που μπορεί είτε να λειτουργήσει ως συμβατικό διαφορικό, είτε να κλειδώσει τον πίσω ή (και) τον μπροστινό άξονα μαζί. Η λειτουργία κλειδώματος ελέγχεται από το ταμπλό του οχήματος. Η βασική διαφορά σε σχέση με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλείδωμα διαφορικού, είναι πως ενεργοποιείται με τη χρήση ενός ενσωματωμένου αεροσυμπιεστή και γίνεται άμεσα χωρίς να απαιτεί την περιστροφή του τροχού πριν από το κλείδωμα.