Αυτό ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο το 1909

Το "Blitzen-Benz" του 1909 ήταν το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στον κόσμο. Δύο φορές ταχύτερο από το πιο γρήγορο αεροπλάνο της εποχής.

Blitzen Benz
Blitzen Benz
Blitzen Benz
Blitzen Benz
Blitzen Benz
Blitzen Benz
Blitzen Benz
Blitzen Benz
Blitzen Benz

Πριν από περίπου 115 χρόνια, το ταχύτερο αυτοκίνητο στον πλανήτη ήταν μια Benz με κινητήρα 21,5 λίτρων! Το αποκαλούμενο και ως "Blitzen-Benz" διέθετε ένα αεροδυναμικό αμάξωμα σε σχήμα πούρου χωρίς το πλεονέκτημα της εξέλιξης σε αεροδυναμική σήραγγα.

Στις αρχές του προηγούμενου αιώνα το "Blitzen-Benz" ήταν πιο γρήγορο από οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς εκείνη την εποχή - συμπεριλαμβανομένου του σιδηροδρόμου και του αεροπλάνου.

Το 1903 το ταχύτερο τρένο της εποχής ταξίδευε με ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Το 1906 ένα ατμοκίνητο αυτοκίνητο κατάφερε τελική ταχύτητα 204,44 χλμ./ώρα. Το "Blitzen-Benz" τα επισκίασε όλα όταν το 1911 έπιασε τα 228,1 χλμ./ώρα.

Blitzen Benz

Πέραν της αεροδυναμικής του αμαξώματος το μοντέλο Benz διέθετε έναν τετρακύλινδρο(!) κινητήρα βενζίνης 21,5 λίτρων. Φαντάζεστε τις διαστάσεις του κάθε κυλίνδρου. Γρανάζια και ισχυρές αλυσίδες μετέφεραν τη δύναμη των 200 ίππων, του κινητήρα εσωτερικής καύσης στους πίσω τροχούς.

Διαβάστε Επίσης

Αρχικά είχε σχεδιαστεί για να χρησιμοποιήσει τον κινητήρα του αγωνιστικού μοντέλου Benz Grand Prix των 150 ίππων. Ωστόσο αυτή η ταχύτητα δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί με αυτόν τον κινητήρα. Κάπως έτσι προέκυψε ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 200 ίππων που αυτή την ισχύ την απέδιδε στις 1.600 σ.α.λ. και ζύγιζε ούτε λίγο ούτε πολύ περί τα 407 κιλά.

Blitzen Benz

Οι πρώτες δοκιμές ταχύτητας πραγματοποιήθηκαν στις 8 Νοεμβρίου 1909 από τον εργοστασιακό οδηγό Victor Hémery στην πίστα του Brooklands. Η συγκεκριμένη τοποθεσία είχε ανοίξει το 1907 ως η πρώτη ειδικά κατασκευασμένη πίστα αγώνων αυτοκινήτου στον κόσμο, με κεκλιμένες στροφές.

Στην Αμερική

Σύντομα κατέστη σαφές ότι οι πίστες αγώνων στην Ευρώπη δεν ήταν κατάλληλες για τις ταχύτητες στις οποίες στόχευε το υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο με το νέο βελτιωμένο αμάξωμα. Το "Blitzen-Benz" χρειαζόταν πολύ μεγάλες ευθείες για να δείξει τις δυνατότητές της. Έτσι η εταιρεία Benz & Cie. πήγε στις ΗΠΑ το 1910.

Διαβάστε Επίσης

Ο ιδιοκτήτης του Ernest "Ernie" Moross το ονόμασε "Lightning-Benz". Μεταφρασμένο στα γερμανικά, το όνομα "Blitzen-Benz" καθιερώθηκε λίγο αργότερα. Στις 16 Μαρτίου 1910, ο Barney Oldfield έφτασε τα 211,97 χλμ./ώρα στο μίλι με μια "ιπτάμενη εκκίνηση” στην ευθεία της πίστας Daytona Beach.

Blitzen Benz

Στη συνέχεια, ο Oldfield χρησιμοποίησε το Blitzen-Benz σε εκδηλώσεις επίδειξης και την παρουσίασε σε χιλιάδες θεατές στην Αμερική. Στις 23 Απριλίου 1911, επίσης στην πίστα Daytona Beach, ο Robert R. "Bob" Burman πέτυχε 228,1 χλμ./ώρα με ένα περαιτέρω βελτιωμένο αγωνιστικό Benz των 200 ίππων.

Το "Blitzen-Benz" παρέμεινε το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο για άλλα οκτώ χρόνια. Το ρεκόρ που καθιέρωσε δεν καταρρίφθηκε μέχρι το 1919. Η δε κατασκευή του περιορίστηκε σε μόλις έξι αντίτυπα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network