
Το "δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά" μπορεί να ισχύσει σε κάποιες περιπτώσεις αυτοκινητικού χαρακτήρα, είναι όμως δύσκολο να τσουβαλιάζεις τις καταστάσεις και αντικειμενικά είναι και λάθος η απόλυτη ισοπέδωση, χάριν νοσταλγίας.
Δες για παράδειγμα το Volkswagen Golf. Προφανώς το R32 ήταν ένα αριστούργημα της εποχής του, αλλά με τι καρδιά μπορείς να παραδεχτείς πως εκείνο το "κτήνος" είναι σήμερα καλύτερο από το τρέχον από το Volkswagen GolF R 20 Years Edition με το οποίο το συγκερίνουμε εδώ;

Το πιο ισχυρό Golf που φτιάχτηκε ποτέ;
Ναι, το 2022 η Volkswagen αποφάσισε να γιορτάσει τις δύο δεκαετίες από τότε που παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο με την ονομασία R. Το Golf ήταν ο προφανής παραλήπτης για την ειδική έκδοση που προέκυψε, όχι μόνο επειδή αυτό το πρώτο αυτοκίνητο ήταν το Mk4 Golf R32.

Το Golf είναι επίσης το πιο εστιασμένο αυτοκίνητο της τρέχουσας γκάμας R, αν και ίσως αυτό να μην είναι τόσο δύσκολο αυτό όταν τα υπόλοιπα της γκάμας είναι από το T-Roc μέχρι το Touareg. Παρ' όλα αυτά, η VW ήθελε να δώσει στους μηχανικούς της κάποια ελευθερία για τον εορτασμό και έτσι το Golf R 20 Years έφτασε με τους πολλούς 328 ίππους από τον 2.0-λίτρων turbo κινητήρα του. Αυτό είναι 12 ίπποι περισσότεροι από το στάνταρ Mk8 R.

Μόνο αυτό άλλαξε;
Όχι βέβαια. Το εννοούσαμε πραγματικά όταν λέγαμε ότι οι μηχανικοί είχαν κάποια ελευθερία. Το Golf 20 Years Edition έλαβε στάνταρ το Performance Pack του Mk8, το οποίο σήμαινε μεγαλύτερες ζάντες 19 ιντσών (τώρα σε μπλε χρώμα και σε συνδυασμό με τους εξωτερικούς καθρέπτες), μια μικρή πίσω πτέρυγα και δύο ειδικές λειτουργίες οδήγησης.

Επίσης, προστέθηκε λίγος παλμός στις αλλαγές ταχυτήτων του κιβωτίου DSG, και το turbo επιτράπηκε να παραμείνει σε λειτουργία για περισσότερο χρόνο, ώστε να παρέχει 30 έως 40% καλύτερη απόκριση στο γκάζι.

Υπάρχουν όμως και επιπλέον λειτουργίες οδήγησης που αξίζουν της προσοχής μας. Ονομάζονται "Drift" και "Special", με την πρώτη να κάνει ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος και τη δεύτερη να βελτιστοποιεί το αυτοκίνητο για το Nurburgring.

Α, και ο "παππούς" ήταν αρκετά άνετο σε αυτή τη μυθική λωρίδα ασφάλτου στη Γερμανία - έκανε χρόνο γύρου 7μ. 47,31 δευτερόλεπτα, καθιστώντας την το ταχύτερο μοντέλο R παραγωγής που έχει περάσει ποτέ από το 'Ring'.
Δηλαδή όντως το 20 Years Edition είναι καλύτερο από το original;
Λοιπόν, ακόμα και μετά την οδήγηση αυτών των δύο το ένα μετά το άλλο θα δυσκολευτείς να πεις ότι είναι αδέρφια.

Τα παράπονά μας από το Mk8 Golf είναι ευρέως διαδεδομένα και το να βυθιστείς στα υπέροχα bucket καθίσματα του Mk4 και να κοιτάξεις έξω από το λιτό, καλά οργανωμένο και καλοφτιαγμένο ταμπλό με τον χειροκίνητο μοχλό των έξι ταχυτήτων που βρίσκεται ακριβώς από κάτω, σφυρηλατεί πραγματικά το πού έχει κάνει λάθος η VW με την τελευταία γενιά hatch της και αυτό δεν αφορά μόνο τις γρήγορες ειδικές εκδόσεις, αλλά όλη την γκάμα του νέου Golf.

Υπάρχει επίσης μεγάλη διαφορά στον θόρυβο. Ενώ το R32 χρησιμοποιούσε έναν ατμοσφαιρικό V6 3,2 λίτρων με 237 ίππους, η τάση μείωσης του μεγέθους σημαίνει ότι το Mk8 R έχει μόνο τετρακύλινδρους και έναν πολύ λιγότερο ουσιαστικό ήχο από το χώρο του κινητήρα.

Οπότε, προτιμάτε να οδηγείτε το R32;
Απολύτως. Εντάξει, μπορεί να χρειάζεται 6,6 δευτερόλεπτα για να φτάσει από τα 0-100 km/h και μπορεί να σταματάει τόσο γρήγορα όσο μια ακυβέρνητη γόνδολα σε ένα κανάλι, αλλά είναι πολύ περισσότερο αληθινό.

Θα κυλήσει στις στροφές και το τιμόνι δεν είναι τόσο απότομο όσο του Mk8, αλλά αυτός ο V6 είναι ένας εκπληκτικός κινητήρας και δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από τον χαρακτήρα και τον συνδυασμό μεγάλης μονάδας ισχύος με μικρό αυτοκίνητο.
Πόσο θα μου κοστίσουν αυτά σήμερα;
Λοιπόν, αυτή είναι μια καλή ερώτηση με δύσκολη απάντηση. Το παλιό θα το βρεις σε μια καλή κατάσταση γύρω στις 25.000 ευρώ, τα οποία μπορεί να πέσουν ελαφρώς αν είναι μεγάλη ευκαιρία. Σε κάθε περίπτωση κάποια επιπλέον χρήματα θα χρειαστούν για την ανόρθωση διαφόρων πραγμάτων και για την προσεχτική συντήρηση.

Από την άλλη πλευρά, η τιμή ενός νέου Golf R έχει ξεφύγει τελείως. Το R δεν είναι πλέον η ευκαιρία για επένδυση που ήταν στις προηγούμενες γενιές. Στην πραγματικότητα, η έκδοση 20 Years Edition θα κοστίσει πάνω από 50,000 ευρώ και υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές έξτρα εξοπλισμού που στην περίπτωση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, δεν είναι και τόσο έξτρα.
Δηλαδή πως θα πάρει κανείς το R 20 Years Edition χωρίς εξάτμιση Akrapovic που αγγίζει τις 5.000 ευρώ ή χωρίς την αναβαθμισμένη ανάρτηση του 1.000ρικου; Ας μη το πάρει. Ας προτιμήσει το original R32 με τον V6.