Τα 9 minivans που είναι πιο cool από ένα SUV

Πώς θα ήταν αν αντί για ένα βαρετό οδηγικά crossover ή SUV, θα μπορούσες να είχες στην κατοχή σου ένα minivan υψηλών επιδόσεων;

Hyundai iMax N

Με την δημοφιλία που απολαμβάνουν τα SUV, είναι πολύ πιθανό να προσανατολίζεσαι στην αγορά ενός, αν δεν το έχεις ήδη κάνει. Όμως μισό λεπτό. Σκέφτηκες ποτέ πως ένα minivan, κατηγορία που τερματίζει την προσέγγιση της τετράγωνης αισθητικής, μπορεί ποτέ να σου παρέχει μεγαλύτερες δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης από το coupe SUV που ονειρεύεσαι; Όχι ε; Γι' αυτό είμαστε εμείς εδώ κι αν δεν το πιστεύεις, ρίξε μια ματιά παρακάτω.

1. Hyundai Staria

Hyundai Staria

Εκεί στη Hyundai φαίνεται πως διανύουν περίοδο παρατεταμένης δημιουργικότητας. Δεν είναι μόνο τα άκρως φουτουριστικά Ioniq 5 και Ioniq 6. Αυτά τουλάχιστον μπορεί να πει κανείς πως επωφελούνται από το γεγονός πως είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Δεν ισχύει το ίδιο όμως και με το Tucson, που σχεδιαστικά, αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα SUV. Μάλλον όμως δεν είναι το πιο cool Hyundai με boxy αισθητική. Ο τίτλος πηγαίνει στο Staria που θυμίζει ιαπωνική υπερταχεία. Δυστυχώς, οι μόνες εκδόσεις του Staria που έρχονται σε ευρωπαϊκό έδαφος είναι οι diesel, γεγονός που σημαίνει πως πλέον δεν είναι για όλες τις αγορές.

2. Ford Supervan

Ford Supervan

Οι εμπνεύσεις της Ford αναφορικά με το Transit, έχουν δώσει στο πέρασμα των χρόνων κάποιες ιδιαίτερα τρελές εκδοχές, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται ένα Mk1 με βάση το GT40 και ένα Mk3 με αγωνιστικό κινητήρα του Group C τοποθετημένο στο κέντρο. Η πιο πρόσφατη έκδοση όμως, είναι αμιγώς ηλεκτρική και η ισχυρότερη μέχρι στιγμής, με 2.000 ίππους στη διάθεση εκείνου που θα βρεθεί στη θέση οδήγησης. Αν πρόκειται για τον ταχυδρόμο, μπορείς βάσιμα να ελπίζεις σε ταχύτατες παραδόσεις.

3. Hyundai iMax N

Hyundai iMax N

Ένα "drift van” είναι ιδέα που ούτε το Χόλιγουντ δεν σκέφτηκε, για την άκρως επιτυχημένη σειρά του Fast & Furious. Το σκέφτηκε όμως η Hyundai Αυστραλίας και το ακόμη καλύτερο είναι πως δεν έμεινε στη σκέψη, αλλά προχώρησε και στην υλοποίηση, παίρνοντας ένα 8θέσιο φορτηγάκι και τοποθετώντας σε αυτό έναν V6 bi-turbo 3.5lt με ιαχύ 402 ίππων. Έχει κίνηση πίσω και το setup του είναι ιδανικό για πλαγιολισθήσεις. Εντάξει, είναι ένα μοναδικό δείγμα. Και δεν είναι νόμιμο να κυκλοφορεί στο δρόμο. Αυτά όμως ίσως και να μπορούσαν να παρακαμφθούν, αν υπήρχαν αρκετοί ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν ένα. Μήπως να αρχίζαμε μια συλλογή υπογραφών;

4. Ford Transit 'XJ220'

Ford Transit 'XJ220'

Άλλος ένας θρύλος των minivan που κυκλοφόρησε ινκόγκνιτο. Τη δεκαετία του '90, η Jaguar εξελίσσε το supercar XJ220, ωστόσο αυτό ήταν κάτι που συνέβαινε υπό καθεστώς άκρας μυστικότητας. Ο κινητήρας που προοριζόταν για την Jaguar, τοποθετήθηκε σε ένα ταπεινό Transit. Η Tom Walkinshaw Racing που βρισκόταν πίσω από το project της XJ220, θεωρούσε πως ο V6 των 542 ίππων θα περνούσε απαρατήρητος, όσο του επέτρεπε ο ήχος του, κάτω από ένα παντελώς αδιάφορο αμάξωμα. Σήμερα, ο κινητήρας αυτός είναι βελτιωμένος στους 640 ίππους και το Transit που τον φιλοξενεί, "φοράει” σλικ ελαστικά στους πίσω τροχούς.

5. Peugeot 806 Procar

Peugeot 806 Procar

Ακόμη ένα minivan που έζησε έστω και για λίγο στον λαμπερό κόσμο της ταχύτητας και των αγώνων. Σχεδιασμένο για συμμετοχή στην κατηγορία Class 2 Super Touring στις 24 ώρες του Spa το 1995, το Peugeot 806 με τους 280 ίππους, αποδείχτηκε το αγαπημένο των οπαδών, αλλά χάλασε και αποσύρθηκε από τον αγώνα πολύ πριν δει την καρό σημαία.

6. VW ID.Buzz

VW ID.Buzz

Από μια λίστα με τα πιο cool minivan δεν θα μπορούσε να λείπει το νέο δημιούργημα της VW, το ID.Buzz. Για την ακρίβεια, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο δείχνει να διαθέτει όλα όσα χρειάζονται για να κλέψει καρδιές. Το κακό είναι πως αυτό είναι κάτι που έχουν καταλάβει ήδη αρκετοί, με αποτέλεσμα η παραγωγή του για το 2022 να είναι ήδη sold out, πριν καλά καλά έρθει στην αγορά. Σε κάθε περίπτωση, με τις τιμές να κυμαίνονται στα επίπεδα των €60.000, σίγουρα δεν πρόκειται για ένα "van του λαού”.

7. Porsche Vision Renndienst

Porsche Vision Renndienst

Ακόμη και η Porsche δεν μπόρεσε να αντισταθεί στον πειρασμό της εμπλοκής της στην διαδικασία κατασκευής ενός van. Η ιδέα του αμιγώς ηλεκτρικού van της φωτογραφίας, προήλθε από ένα παλιό όχημα υποστήριξης της VW που χρησιμοποιούσε η Porsche τη δεκαετία του 1960, εξ ου και το όνομά του, που θα μπορούσε να αποδοθεί ως "υπηρεσία αγώνων”. Μπορεί να μην ήταν ποτέ στις προθέσεις της Porsche η παραγωγή του, όμως και μόνο το γεγονός ότι η σχεδιαστική της ομάδα ασχολήθηκε με ένα τέτοιο όχημα αφήνοντας για λίγο στην άκρη τα supercars, έχει την αξία του.

8. Renault Espace F1

Renault Espace F1

Όλοι γνωρίζουν το Espace. Ήταν το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των MPV. Ναι, εντάξει, κάποιος που προσγειώθηκε σήμερα στον πλανήτη Γη ίσως να μην είναι σε θέση να βρει και πολλά τέτοια δείγματα, αλλά πριν έρθει η εποχή των SUV, υπήρξε δημοφιλής κατηγορία. Το Espace της φωτογραφίας εφοδιαζόταν με έναν κινητήρα V10 3.5lt και απόδοσης 789 ίππων, που βρισκόταν τοποθετημένος εκεί που κανονικά θα βρισκόταν η 2η σειρά καθισμάτων. Το μονοθέσιο της Williams δίπλα του, υπάρχει για να σου θυμίζει την καταγωγή του κινητήρα. Το Espace F1 προέκυψε με αφορμή τον εορτασμό των 10 χρόνων που βρισκόταν στην παραγωγή και η Matra ανέλαβε τη δημιουργία ενός επιβατικού που θα μπορεί να κινείται με ταχύτητες άνω των 300km/h και με τον κινητήρα να γυρίζει στις 13.800rpm.

9. Lexus LM

Lexus LM

Πρόκειται για ένα κανονικό minivan παραγωγής. Εδώ δεν υπάρχει κάποιος κινητήρας V10 από ένα Lexus LFA ή ο V8 ενός Toyota Land Cruiser. Το σύστημα κίνησης δεν είναι κάτι που αξίζει να αφιερώσεις ιδιαίτερο χρόνο. Το ίδιο και η οδική συμπεριφορά. Δεν πρόκειται για ένα van που έρχεται από το μέλλον της μηχανικής. Όχι, βρίσκεται στη λίστα επειδή, απλά, κοιτάξτε το. Το μπροστινό μέρος είναι εύκολα το απόλυτο eye catcher της κατηγορίας. Στο εσωτερικό υπάρχουν ανακλινόμενα καθίσματα και μια μεγάλη τηλεόραση, αλλά το Lexus "Luxury Mover” είναι σίγουρα το πιο στιλάτο εταιρικό αυτοκίνητο που μπορείς να βρεις εκεί έξω.

Best of Network