Το Ford Transit είναι ένα van, σταθμός την παγκόσμια ιστορία αυτοκινήτου καθώς εμπορικά είναι μεταξύ των κορυφαίων με περισσότερα από 8 εκατομμύρια πωλήσεις, αλλά και συναισθηματικά αποτελεί ένα μέσο μετακίνησης που έχουν λατρέψει και χρησιμοποιήσει ακόμη περισσότεροι άνθρωποι στην πορεία των ετών. Παρουσιάστηκε από την Ford στην Μεγάλη Βρετανία το 1965 και ήταν στην ουσία μια μετεξέλιξη του Ford Taunus Transit, το οποίο υπήρχε στην γκάμα της εταιρείας από το 1953.
H Ford αναγνωρίζοντας από νωρίς το μέγεθος της συμβολικότητας του Ford Transit και προσθέτοντας μια ακόμη παραλλαγή στις δεκάδες που υπήρχαν πάντα στο κορυφαίο επαγγελματικό της όχημα, λάνσαρε μια πολύ ειδική έκδοση για πρώτη φορά το 1971. Το Supervan 1.
1971: Supervan 1, με DNA από GT40
Το πρώτο Supervan εμφανίστηκε το 1971. H Ford είχε συνεργαστεί με την ομάδα του Terry Drury, ενός πολύπειρου τεχνικού της Ford στην Αγγλία, ο οποίος είχε ιδρύσει και την δική του ομάδα. Αποκάλυψε σε μια συνάντηση στο Brands Hatch το Supevan και όπως είναι φυσικό δημιούργησε μεγάλο ντόρο γύρω από το όνομά της, εκείνη την εποχή. Το Supervan κινούταν από τον V8 του Ford GT40 που είχε κερδίσει ήδη στο Le Mans. Ήταν τοποθετημένος στην καρότσα, η οποία είχε κοπεί και το πλαίσιο είχε ενισχυθεί. Στο αμάξωμα δεν πρόδιδε κάτι την διαφορετικότητα, καθώς το διακριτικό Supervan ήταν γραμμένο στο πλάι και έμοιαζε περισσότερο με διακοσμητικό. Όμως τα φαρδιά μετατρόχια, τα αγωνιστικά ελαστικά και οι αναρτήσεις, επίσης από GT40, επέτρεπαν στο van να εκμεταλλεύεται πλήρως τους 400PS του κινητήρα και να χρειάζεται περίπου 7 sec για το 0-100km/h.
1984: Supervan 2, ήταν και φαινόταν
Το 1984 η Ford αποχαιρέτησε στην ουσία τη δεύτερη γενιά του Ford Transit, χαρίζοντας μας το Supervan 2. Αυτό δεν ήταν τόσο, χαμηλών τόνων, όσο το Supervan 1, γιατί οι επεμβάσεις στην εμφάνιση ήταν εκτεταμένες και πολύ χαρακτηριστικές. Μάσκες, προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αεραγωγοί στο πλάι, που ήταν και τεράστιοι. Όλα αυτά συνέθεταν μια πολύ εντυπωσιακή εικόνα η οποία συμπληρωνόταν υποδειγματικά από τον Cosworth DFL κινητήρα. Ο συγκεκριμένος ήταν μια δημιουργία της Cosworth για τα αγωνιστικά του Group C με δύο επιλογές χωρητικότητας στα 3,4 lt και στα 3,9 lt. Το Supervan με την πρώτη από αυτές ήταν ικανό να κινηθεί με 280km/h, κάτι που απέδειξε όταν βρέθηκε στην πίστα του Silverstone. Ένα χρόνο αργότερα το Ford Transit άλλαξε εικόνα, αλλά το Supervan έμεινε για μια ακόμη δεκαετία.
1994: Supervan 3, αλλαγή πορείας
Το 1994 η Ford αναγνωρίζοντας ότι τα Supervan της χάριζαν μεγάλη δημοσιότητα, θετικά σχόλια και απήχηση που δημιουργούσε θαυμαστές για την εταιρεία, αποφάσισε να λανσάρει το facelift της τρίτης γενιάς του Transit, με ένα νέο Supervan. Μέχρι τότε, τα προηγούμενα βασίζονταν σε υπάρχοντα μοντέλα και μάλιστα προς το τέλος της πορείας τους. Για τις ανάγκες του project φτιάχτηκε ένα καπάκι που τοποθετήθηκε ουσιαστικά πάνω στο προηγούμενο Supervan. Παρόλα αυτά η DRL Engineering στην Αγγλία, είχε τοποθετήσει έναν νέο κινητήρα από την Cosworth, τον HB των 3.5 lt ο οποίος απέδιδε σχεδόν 600PS και αργότερα προσαρμόστηκε για να τοποθετηθεί στο μονοθέσιο της Benetton για την Formula 1. Το Supervan 3 έμεινε αρκετό καιρό στο προσκήνιο, καθώς η Ford ουσιαστικά το απέσυρε το 2001. Μέχρι τότε το παρουσίαζε σε διάφορες εκδηλώσεις γύρω από το motorsport και όχι μόνο.
2022: Supervan 4, η ηλεκτροκίνηση που λατρεύουμε
Στο Goodwood Festival of Speed φέτος η Ford έκανε την έκπληξη, εκμεταλλευόμενη πλήρως τις δυνατότητες που της δίνει η ηλεκτροκίνηση. Παρουσίασε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Supervan με τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες να αποδίδουν 2.000PS. Το 0-100km/h έρχεται σε 2 sec και μάλλον το έχεις καταλάβει ήδη, αλλά είναι το ταχύτερο Supervan που κατασκευάστηκε ποτέ, πιθανότατα γιατί είναι και ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι τώρα, στην μικρή ιστορία της ηλεκτροκίνησης.