Η ζωή είναι γεμάτη από αντιφάσεις. Όχι σε κάποιον συγκεκριμένο, αλλά σε όλους τους τομείς. Το θέμα είναι πως, ενώ αρκετές από αυτές είναι σχετικά εύκολο να τις δεχτείς, κάποιες άλλες σου πέφτουν αρκετά βαριές. Μπορώ να σκεφτώ δεκάδες. Λόγω των ημερών, θα ξεκινούσα από το νηστίσιμο σουβλάκι. Και δεν αναφέρομαι σε διάφορα μαγαζιά που έχοντας ασπαστεί το μότο "vegan ή βαρβαρότητα", ασελγούν πάνω στην ιδέα του τυλιχτού, με ρεβυθοκεφτέδες, μπιφτέκια λαχανικών, μανιτάρια και γύρο σελινόριζα.
Μιλάω για τα παραδοσιακά σημεία απόλαυσης ενός από τα highlights της ελληνικής συνεισφοράς στη διεθνή γαστρονομία. Τα tour de force του πιτόγυρου. Ποια είναι η ανάγκη που οδηγεί τέτοια μαγαζιά, στο να προσφέρουν νηστίσιμη version του πιάτου πάνω στο οποίο έχτισαν τη φήμη τους και μάλιστα για μερικές μόνο μέρες του χρόνου; Και ακόμη περισσότερο, ποια η ανάγκη εκείνου που νηστεύει, να φάει τυλιχτό; Θέλω να πω, ποιος τρώει νηστίσιμο τυλιχτό οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου; Από την ονομασία του και μόνο, προφανώς κανείς. Αφού αποφασίζεις να νηστέψεις για όσες μέρες το αποφάσισες, ξεκόλλα από την σκέψη του τυλιχτού. Φάε κάτι άλλο.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Η απάντηση είναι πως μια επιχείρηση, θεωρητικά δεν θέλει να χάσει ούτε έναν πελάτη. Ως αρχή λειτουργεί, άσε που ακούγεται απόλυτα λογική. Όμως δεν είναι, και δεν θα πρέπει να είναι έτσι. Δεν είναι όλες οι επιχειρήσεις super market. Κατά το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, ειδικά οι εταιρείες αυτοκίνητων, συνήθιζαν να αποτελούν εκπροσώπους σχολών. Είχαν το δικό τους κοινό, που ήξεραν τι ζητάει και του το πρόσφεραν απλόχερα. Όταν η αυτοκινητοβιομηχανία χτυπήθηκε από την SUVομάνια, άπαντες διέκριναν στη συγκεκριμένη τάση την κότα με τα χρυσά αυγά. Ακόμη και παραδοσιακές δυνάμεις της hardcore σπορ κατηγορίας, όπως οι Porsche, Lamborghini και εσχάτως, Ferrari. Για την ακρίβεια, η στροφή της αγοράς προς τα SUV, δείχνει να αποτελεί κανόνα χωρίς εξαιρέσεις.
Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις των coupe βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση. Μια ματιά στην πορεία τους, αποδεικνύει πως δεν υπάρχει πια αγοραστικό ενδιαφέρον για τον κατ' εξοχήν εκπρόσωπο των σπορ αμαξωμάτων. Η εξαφάνισή τους από προσώπου αγοράς, δείχνει να είναι μη αναστρέψιμη. Αλήθεια, πώς θα ήταν ένας κόσμος χωρίς coupe; Ανοίγεις τα μάτια και πετάγεσαι απ' το κρεβάτι. Αυτό δεν ήταν όνειρο, αλλά εφιάλτης. Μην ανησυχείς, τα τμήματα marketing είναι εδώ για να σου λύσουν και αυτό το πρόβλημα. Αν αποτελούσε προφητεία του Παϊσιου, θα πήγαινε ως εξής: θα έχεις coupe, αλλά θα είναι σαν να μην έχεις.
Και κάπως έτσι, γεννιέται από το πουθενά η πιο δημοφιλής υποκατηγορία της πιο δημοφιλούς κατηγορίας. Τα coupe SUV. Ο δυναμισμός και η κομψότητα του σήμερα, έχουν μήκος κοντά στα 5 μέτρα, βάρος πάνω από 2 τόνους και χώρους για όλη την οικογένεια. Το ψυχογράφημα ενός αγοραστή coupe SUV θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Υπό την έννοια πως και αυτός υποκύπτει σε μία αντίφαση. Αν αυτό που πραγματικά επιθυμεί, είναι η απόκτηση ενός coupe, τότε γιατί το αγοράζει με περίβλημα SUV; Και ναι, θεωρώ πως η απάντηση που θα έδινε θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Που θα έψαχνα να τον βρω για να τον ρωτήσω; Προσωπικά, θα ξεκινούσα από όσους στέκονται στην ουρά για νηστίσιμο σουβλάκι.