
Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται η Stellantis, καθώς η πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να οδεύει προς την τελική απόφαση για την αντικατάσταση του πρώην CEO, Carlos Tavares.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Bloomberg, ο Antonio Filosa, επικεφαλής του ομίλου για τη Βόρεια Αμερική, προβάλλει ως ο επικρατέστερος υποψήφιος για την κορυφαία διοικητική θέση.
Η διαδικασία επιλογής, που ξεκίνησε μετά την αποχώρηση του Tavares τον Δεκέμβριο, έχει διαρκέσει ήδη πέντε μήνες και προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία εντός της εταιρείας λόγω καθυστερήσεων στη λήψη αποφάσεων.
Πηγές αναφέρουν ότι, παρόλο που ο Filosa προηγείται, η τελική απόφαση δεν έχει ακόμη ληφθεί και ενδέχεται να επιλεγεί άλλος υποψήφιος.
Ο Filosa διαθέτει πλούσια εμπειρία στον όμιλο, ξεκινώντας την καριέρα του στη Fiat το 1999 και αποκτώντας σταδιακά ισχυρή παρουσία στα διοικητικά κλιμάκια.
Από το 2021 αποτελεί μέλος της εκτελεστικής ομάδας της Stellantis και τον Οκτώβριο του 2024 ανέλαβε την ηγεσία των δραστηριοτήτων στη Βόρεια Αμερική.
Θεωρείται δημοφιλής μεταξύ των Αμερικανών εμπόρων και έχει πραγματοποιήσει σειρά επισκέψεων σε εργοστάσια και σημεία πώλησης με στόχο την αποκατάσταση των σχέσεων που είχαν πληγεί υπό τη διοίκηση Tavares.

Το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis, με επικεφαλής τον πρόεδρο John Elkann, έχει εξετάσει τόσο εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς υποψήφιους, μεταξύ των οποίων ο Jose Munoz της Hyundai και ο Mike Manley της AutoNation, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρξει επίσημη ανακοίνωση.
Ο επόμενος CEO καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από σοβαρές προκλήσεις. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της Stellantis υποχώρησαν κατά 15% το 2024 και 12% στο πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ η ανάκαμψη δυσχεραίνεται από τις εμπορικές εντάσεις και τους νέους δασμούς.
Στην Ευρώπη, η εταιρεία καλείται να αντιμετωπίσει πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα και αυξανόμενο ανταγωνισμό από κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD.
Παράλληλα, η εταιρεία προειδοποίησε για υποτονική κερδοφορία φέτος, με το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο να εκτιμάται σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό — σημαντικά χαμηλότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις.
Η κεφαλαιοποίηση της Stellantis έχει μειωθεί σημαντικά από το υψηλό των 93 δισ. δολαρίων το 2023 στα περίπου 28 δισ. σήμερα, γεγονός που αντικατοπτρίζει τις πιέσεις που δέχεται η επιχείρηση.
Ο Filosa, στενός συνεργάτης του αείμνηστου Sergio Marchionne, φαίνεται να έχει τη στήριξη βασικών ενδιαφερόμενων μερών και πολιτικών, με τον Elkann να έχει επίσης αναλάβει διπλωματικές πρωτοβουλίες για να διασφαλίσει την ευρωπαϊκή στήριξη προς την εταιρεία.
Εφόσον ο Filosa αναλάβει την ηγεσία, θα βρεθεί αντιμέτωπος με την πρόκληση της αντιστροφής της πτωτικής πορείας και της επανεκκίνησης της δυναμικής της Stellantis σε παγκόσμιο επίπεδο — μια αποστολή κρίσιμη για το μέλλον αυτού του γιγαντιαίου ομίλου.