
Μετά από ένα όχι και τόσο εντυπωσιακό ξεκίνημα με τα ID.3 και ID.4, η Volkswagen φαίνεται πως βρίσκεται σε φάση ανασυγκρότησης των φιλοδοξιών της στην κατηγορία των ηλεκτρικών.
Η γερμανική εταιρεία προχωρά με νέα στρατηγική και σημαντικές συνεργασίες. Συνεργάζεται πλέον με την Xpeng και τη Rivian για τη βελτίωση του λογισμικού των οχημάτων της, ενώ παράλληλα ανανεώνει τη γκάμα της.
Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας βρίσκεται το Volkswagen ID.2, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί σύντομα ως μια πιο προσιτή πρόταση στην αγορά των ηλεκτρικών και το μοντέλο που θα φέρει μαζί του μια ριζική αλλαγή πλατφόρμας για όλη την ηλεκτρική γκάμα της VW.

Νέα πλατφόρμα, φθηνότερες μπαταρίες
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Volkswagen σκοπεύει να αντικαταστήσει την υπάρχουσα πλατφόρμα MEB με την εξελιγμένη MEB Plus, ξεκινώντας από το ID.2. Η σημαντικότερη τεχνολογική αλλαγή αφορά την υιοθέτηση κυψελών μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), οι οποίες είναι πιο οικονομικές στην κατασκευή, αν και έχουν ελαφρώς μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις παραδοσιακές μπαταρίες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC).
Οι LFP μπαταρίες γνωρίζουν ήδη μεγάλη απήχηση στην αγορά της Κίνας, ακόμη και σε οχήματα με ταχύτατη φόρτιση, όπως το 007 GT της Zeekr. Στις ΗΠΑ, εταιρείες όπως οι Ford, GM και Tesla έχουν στραφεί σε αυτή την τεχνολογία για να μειώσουν το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών τους μοντέλων.

Η Volkswagen σκοπεύει να ενσωματώσει την τεχνολογία LFP και στα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς ID., όπως τα ID.3, ID.7, και φυσικά το ID.4. Η αλλαγή αυτή θα συνοδευτεί και από σχεδιαστικές ανανεώσεις, σύμφωνα με την εταιρεία.
Στρατηγική για την Ευρώπη
Για την ευρωπαϊκή αγορά, το ID.2 αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια της VW να ανταγωνιστεί πιο αποτελεσματικά μοντέλα όπως το Dacia Spring και τα entry-level BYD.
Η χαμηλότερη τιμή χάρη στις LFP μπαταρίες, σε συνδυασμό με νέα εργοστάσια μπαταριών εντός Ε.Ε., μπορεί να προσφέρει παραγωγή σε ανταγωνιστικό κόστος, χωρίς εξαρτήσεις από την Κίνα.

Παράλληλα, η μετάβαση στο πάτωμα MEB Plus αναμένεται να ενισχύσει και την τεχνολογική υπεροχή των νέων μοντέλων, με βελτιωμένο software και δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης.
Το ID.2 και η πλήρης ανανέωση της ηλεκτρικής γκάμας της Volkswagen αναμένεται να ξεκινήσει από το 2026. Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, η VW θα έχει κάνει μια σημαντική στροφή προς πιο προσιτές, ανταγωνιστικές και τεχνολογικά εκσυγχρονισμένες προτάσεις στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.