Το μεγάλο δίλημμα της Stellantis-ποιες φίρμες κινδυνεύουν με κατάργηση

Ο νέος CEO που θα πάρει τη θέση του Carlos Tavares, θα κληθεί να αποφασίσει πόσες και ποιες από τις 14 μάρκες που έχει στο portfolio της η Stellantis, θα επιβιώσουν στη νέα εποχή του ομίλου.

Stellantis ergostasio Mirafiori

Καθώς ο Πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, βρίσκεται σε αναζήτηση του προσώπου που θα καλύψει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου μετά την ξαφνική αποχώρηση του Carlos Tavares, η απόφαση για το πόσες από τις 14 μάρκες του ομίλου έχουν βιώσιμο μέλλον, αποτελεί ένα σημαντικό μέλημα.

Διαβάστε Επίσης

Ο μεγάλος αριθμός εταιρειών που διαθέτει στο portfolio της η Stellantis στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, την καθιστά τη μεγαλύτερη ανάμεσα στους ανταγωνιστές της. Η συρρίκνωση αυτής της γκάμας, θα μπορούσε να μειώσει την πολυπλοκότητα και να επιτρέψει τη συγχώνευση λειτουργιών marketing, ανάπτυξης και πωλήσεων.

Stellantis

Ωστόσο, κάθε μάρκα, από τις Jeep, Ram και Peugeot μέχρι τις πιο αδύναμες εμπορικά, όπως οι DS, Lancia και Alfa Romeo, έχει τους πιστούς της οπαδούς, κάνοντας την επιλογή εκείνων που θα εγκαταλειφθούν μια δύσκολη απόφαση.

H Peugeot ηγείται στην Ευρώπη

Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, όπου η Stellantis είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων μετά την Volkswagen, η κορυφαία μάρκα της που δεν είναι άλλη από την Peugeot, είχε μερίδιο αγοράς μόλις 4,9% το περασμένο έτος, καταλαμβάνοντας την όγδοη θέση συνολικά.

Η χαμηλή αναγνωρισιμότητα του ονόματος Stellantis στους καταναλωτές, σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η VW ή η Toyota, αποτελεί ένα ακόμη μειονέκτημα. Πηγή που πρόσκειται στον Elkann, ανέφερε στο Reuters ότι το θέμα της ανανέωσης της γκάμας είναι προτεραιότητα και ότι κάθε υποψήφιος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου που δεν έχει μια σαφή άποψη για τις μάρκες, δεν αποτελεί κατάλληλο υποψήφιο.

Διαβάστε Επίσης

Ο Tavares και η θεωρία του Δαρβίνου

Ο πρώην CEO Carlos Tavares συχνά ανέφερε ότι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια "Δαρβινική εποχή", όπου οι αδύναμοι θα αποτύχουν, ενώ επέμενε ότι όλες οι μάρκες της Stellantis έχουν μέλλον.

Όταν ο Tavares απομακρύνθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, ο Elkann κινήθηκε γρήγορα για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, οι οποίοι είχαν πληγεί από την πτώση των πωλήσεων και τα μειωμένα περιθώρια κέρδους στην αμερικανική αγορά, η οποία παραδοσιακά ήταν η πιο κερδοφόρα για τη Stellantis, με τις μάρκες Jeep, Ram, Chrysler και Dodge.

Jeep Renegade 4xe

Ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως βάσει πωλήσεων, έχει παρουσιάσει λιγότερη επιτυχία στην Ευρώπη, ενώ έκλεισε μια κοινή επιχείρηση παραγωγής Jeep στην Κίνα σχεδόν τρία χρόνια πριν και δεν έχει σχέδια για επανεκκίνηση, καθώς οι ευκαιρίες στην περιοχή μειώνονται.

Ο νέος CEO πρέπει να "είναι έτοιμος να πάρει δύσκολες αποφάσεις", ανέφερε ο Fabio Caldato της Acomea SGR, που κατέχει μετοχές της Stellantis.

Ποιες μάρκες κινδυνεύουν

"Αν σκεφτόμουν σαν επενδυτής και όχι με την καρδιά μου, θα το θεωρούσα πολύ θετικό αν ο νέος CEO ήταν αποφασισμένος να επανεξετάσει τη γκάμα των μάρκων", είπε. Αναλυτές θεωρούν ότι οι μάρκες που κινδυνεύουν από μια αναδιάρθρωση, περιλαμβάνουν τις premium Alfa Romeo, DS και Lancia.

Οι Dodge και Chrysler θεωρούνται πιο πιθανές να επιβιώσουν, παρά τις λιγότερο εντυπωσιακές επιδόσεις τους, επειδή έχουν αναγνωρισιμότητα στις ΗΠΑ και απευθύνονται σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς.

Σε μια απόπειρα να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, η Stellantis ανέφερε στο Reuters ότι κάθε μία από τις μάρκες της έχει σχέδια για νέα προϊόντα και ότι οι τελευταίες οργανωτικές αλλαγές στοχεύουν στην υποστήριξή τους. "Η Stellantis επικεντρώνεται στο να προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές στους πελάτες της, αξιοποιώντας την βαθιά ιστορία και τις ισχυρές ταυτότητες των 14 μαρκών της", ανέφερε.

Πηγή της Stellantis ανέφερε επίσης ότι εσωτερικά, τα προβλήματα της γκάμας είναι γνωστά, αλλά η δημοτικότητα των επιμέρους μαρκών σε συγκεκριμένες χώρες ή τμήματα της αγοράς, καθιστά δύσκολη την απόφαση για κατάργησή τους.

Διαβάστε Επίσης

Jeep και Ram κορυφαίες στις ΗΠΑ

Η Jeep και η Ram είναι οι κορυφαίες σε πωλήσεις στις ΗΠΑ, ενώ η Chrysler που περιορίζεται πλέον κυρίως στο μίνι βαν Pacifica και η Dodge, πούλησαν λιγότερες από 150.000 μονάδες καθεμιά πέρυσι. Η γκάμα της Dodge έχει μειωθεί σε ένα muscle car, το Charger, καθώς και σε ένα σπορ crossover και ένα SUV.

Η Jeep αποτέλεσε το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων της Stellantis το 2024, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters, ενώ η Chrysler και η Dodge εκπροσωπούν περίπου το 3% η κάθε μία.

Dodge Charger EV

Η Stellantis ήταν πέμπτη στην αγορά των ΗΠΑ το περασμένο έτος, με μερίδιο 8,1%, χάνοντας την τέταρτη θέση από την Honda, μετά από αυξήσεις τιμών που της στέρησαν πελάτες, οδηγώντας στην αιφνιδιαστική απομάκρυνση του Tavares.

Η Jeep βρέθηκε στην 11η θέση ως μεμονωμένη μάρκα, με μερίδιο αγοράς λίγο κάτω από το 4%.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Η Ευρώπη αποτελεί μια ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση από τις ΗΠΑ, καθώς η Stellantis, που καθυστέρησε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αντιμετωπίζει αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές CO2 και αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.

"Θα ήταν πρόβλημα αν η Stellantis έκλεινε μάρκες," είπε ο ιδιοκτήτης αντιπροσωπείας Tony Fassina, ο οποίος πουλά Fiat και Alfa Romeo στο Μιλάνο. "Θα σήμαινε σίγουρα απώλεια πωλήσεων."

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4

Ο Marco Santino από την συμβουλευτική εταιρεία, Oliver Wyman, δήλωσε ότι μάρκες της Stellantis όπως η Peugeot και η Opel επικαλύπτονται στη μαζική αγορά της Ευρώπης, ενώ η εταιρεία δυσκολεύεται στην premium αγορά.

Η Alfa Romeo, η Lancia και η DS κατείχαν μερίδιο μόλις 0,3% στην ευρωπαϊκή αγορά το 2024, πολύ πίσω από ανταγωνιστές όπως η Audi και η BMW. Συγκριτικά, η Peugeot κατείχε το 20% των παγκόσμιων πωλήσεων της Stellantis.

Η Stellantis σκοπεύει να λανσάρει περίπου 20 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα μεταξύ τέλους 2024 και 2025, κυρίως EVs και υβριδικά, όπως το Citroen C3, που αναμένεται να είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό όχημα ευρωπαϊκής παραγωγής.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network