
Η Mercedes ανακοίνωσε την υπογραφή νέας συμφωνίας συνεργασίας με την Luminar Technologies, με στόχο την ανάπτυξη και ενσωμάτωση της νέας γενιάς lidar αισθητήρων "Halo" στα μοντέλα της, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας, Austin Russell.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη συμφωνία προμήθειας των υπαρχόντων αισθητήρων Iris, η νέα συνεργασία αφορά καθαρά στη εξέλιξη από κοινού του καινοτόμου Halo, ενός μικρότερου, πιο αποδοτικού lidar που προορίζεται για ευρεία παραγωγή από το 2026.

Η είδηση προκάλεσε άνοδο της μετοχής της Luminar κατά 9% στην αρχή της συνεδρίασης της Τρίτης, πριν σταθεροποιηθεί στο +5%. "Η Mercedes είναι επίσημα στο παιχνίδι", δήλωσε ο Russell στο Reuters. "Συνεργαζόμαστε παγκοσμίως για να ενσωματώσουμε την τεχνολογία αυτή στα οχήματά τους, με τελικό στόχο την μαζική παραγωγή".
Στροφή από το Iris στο Halo
Η Mercedes είχε ανακοινώσει από το 2022 ότι θα χρησιμοποιούσε το Iris lidar της Luminar στα οχήματά της μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Ωστόσο, όπως επιβεβαιώθηκε, το σχέδιο αυτό εγκαταλείπεται υπέρ της εξέλιξης του Halo, το οποίο θα αποτελεί τη νέα βάση συνεργασίας τα επόμενα δύο χρόνια. Αν και το νέο συμβόλαιο δεν εγγυάται τελική προμήθεια, αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Η αγορά lidar παγκοσμίως βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να ενισχύσουν τις αυτόνομες και ημιαυτόνομες δυνατότητες οδήγησης. Τα lidar χρησιμοποιούν παλμούς φωτός για να χαρτογραφήσουν σε 3D το περιβάλλον γύρω από το όχημα με εξαιρετική ακρίβεια.

Η Mercedes, από την πλευρά της, αναφέρει ότι συνεργάζεται ήδη με διάφορους προμηθευτές lidar, όπως η γαλλική Valeo, επιβεβαιώνοντας παράλληλα ότι δοκιμάζει και την τεχνολογία επόμενης γενιάς της Luminar.
Δεν σχολίασε, ωστόσο, αναφορές για συνεργασία με τη κινεζική Hesai, παρά την πρόσφατη αποκάλυψη του Reuters πως έχει υπογραφεί παγκόσμια συμφωνία προμήθειας.
Κόστος και γεωπολιτικές εντάσεις
Το Halo της Luminar σχεδιάζεται ώστε να βρίσκεται ενσωματωμένο στη γραμμή της οροφής ή πίσω από το παρμπρίζ, καθιστώντας το πιο κομψό και αποδοτικό από το προηγούμενο Iris. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το κόστος, το Halo αναμένεται να διατίθεται στα περίπου 470 ευρώ ανά μονάδα.

Αντίθετα, το τελευταίο lidar ATX της Hesai κοστίζει περίπου 190 ευρώ, γεγονός που ενισχύει την ελκυστικότητά του για μαζική παραγωγή, παρά τους νομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους λόγω της έντασης στις σχέσεις ΗΠΑ–Κίνας.
Η Luminar, αν και διατηρεί εργοστάσιο στις ΗΠΑ, παράγει την πλειονότητα των αισθητήρων της σε Μεξικό, Ταϊλάνδη και Κίνα. Σύμφωνα με τον Russell, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η παραγωγή του Halo στις ΗΠΑ, αν δεν επιλυθεί σύντομα η κατάσταση με τους δασμούς.
Η Mercedes έχει ήδη ενσωματώσει lidar της Valeo σε κορυφαία μοντέλα της, προσφέροντας δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης χωρίς συνεχή παρέμβαση του οδηγού σε περιορισμένες συνθήκες.
Ο τελικός της στόχος είναι να προσφέρει προηγμένες αυτόνομες λειτουργίες σε ένα ευρύτερο φάσμα οχημάτων.