
Τα οχήματα EREV (Extended Range Electric Vehicle) είναι εξηλεκτρισμένα μοντέλα με διευρυμένη εμβέλεια. Αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη τα κυκλοφορούν μοντέλα EREV από τη Leapmotor, αλλά και από την Nissan (σύστημα E-Power).
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, εξετάζουν με ενδιαφέρον το ενδεχόμενο να εξελίξουν την συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως η Volkswagen σύμφωνα με δηλώσεις σε δημοσιογράφους του Martin Sander επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Oliver Blume, διευθύνοντα συμβούλου του ομίλου VW όπου ανέφερε πως η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο εξαίρεσης των EREV από την προθεσμία του 2035 για την πώληση αποκλειστικά οχημάτων μηδενικών εκπομπών, επικαλούμενη την ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων.
Το VW ID. Era concept
Το πρωτότυπο μοντέλο ID. Era concept που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Σαγκάης είναι ένα μεγάλο SUV με τεχνολογία EREV. Το όχημα μπορεί να κινηθεί με μπαταρία για περίπου 300 χλμ. ενώ ένας βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει δράση για την φόρτιση της μπαταρίας προσφέροντας επιπλέον 700 χλμ. αυτονομίας.

Στην Κίνα, τα EREV έγιναν δημοφιλή από την premium μάρκα Li Auto, η οποία συνδύασε μια μεγάλη μπαταρία με έναν εφεδρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων. Οι περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα έχουν λανσάρει ή αναπτύσσουν τεχνολογία εκτεταμένης εμβέλειας, συμπεριλαμβανομένων των Geely, Chery, Leapmotor, Xpeng και Changan.
Ευρωπαϊκές μάρκες, όπως η BMW και η Mercedes-Benz, απέρριψαν προηγουμένως την τεχνολογία μετά από έρευνα για τη χρήση της και προτίμησαν να παραμείνουν στα plug-in υβριδικά ως γέφυρα προς τα πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Στις ΗΠΑ, η Stellantis παρουσίασε ένα μεγάλο pickup EREV, το Ram 1500 Ramcharger, το οποίο θα κυκλοφορήσει μαζικά εντός της χρονιάς. Διαθέτει μπαταρία 92 kWh και συνολική εμβέλεια έως και 1.100 χλμ.
Επίσης ο όμιλος Hyundai-Kia μέσω του πολυτελούς brand της Genesis έχει παρουσιάσει ένα αντίστοιχο μοντέλο – το μεσαίο SUV Genesis GV70. Εν τω μεταξύ, ο Jim Farley, διευθύνων σύμβουλος της Ford, δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι η εταιρεία του αναπτύσσει την τεχνολογία EREV τόσο για SUV όσο και για pickup μοντέλα.
Τα μοντέλα EREV είναι φθηνότερα στην κατασκευή από τα αντίστοιχα EV, ειδικά όταν πρόκειται για μεγαλύτερα οχήματα. "Για τον πελάτη, είναι σε θέση να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα που είναι πλήρως συγκρίσιμο με ένα όχημα εσωτερικής καύσης από άποψη κόστους”, δήλωσε ο Farley για να συμπληρώσει: "Επειδή δεν υπάρχει μετάδοση, δεν υπάρχουν γρανάζια, δεν υπάρχουν διπλοί άξονες, δεν υπάρχει διπλό σύστημα μετάδοσης κίνησης, το κόστος τοποθέτησης κινητήρα εσωτερικής καύσης επηρεάζει ελάχιστα την τελική τιμή”.