Η Citroen παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του C5 Aircross, υποσχόμενη περισσότερη "ελευθερία και σιγουριά" χάρη στη νέα πλατφόρμα STLA-Medium. Αν και ο ισχυρισμός αυτός θυμίζει περισσότερο υποσχέσεις από coaching ζωής παρά τεχνική αναβάθμιση, το νέο μοντέλο έρχεται με ουσιαστικές αλλαγές.
Καταρχάς, το νέο C5 Aircross είναι αισθητά μεγαλύτερο και απολύτως λογικά, έχει δανειστεί στοιχεία από τη σχεδιαστική γλώσσα του νέου C3. Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 600 χιλιοστά, με σχεδόν όλο αυτόν τον επιπλέον χώρο να αφιερώνεται στα πόδια των πίσω επιβατών.

Επιπλέον, υπάρχει περισσότερος χώρος για το κεφάλι και ένας τεράστιος χώρος αποσκευών 651 λίτρων, ο οποίος παραμένει σταθερός ανεξαρτήτως του τύπου κινητήρα. Φαίνεται πως η Citroen αποφάσισε να κοντράρει την Skoda για τον σχετικό τίτλο.
Τρία συστήματα κίνησης
Το νέο C5 Aircross προσφέρεται με τρεις επιλογές κινητήρα: μια ήπια υβριδική 48V, μια plug-in υβριδική και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η ήπια υβριδική επιλογή συνδυάζει έναν τρικύλινδρο 1.2 λίτρων με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 0,9kWh, αποδίδοντας συνολικά 143 ίππους.

Η plug-in έκδοση ανεβάζει την ισχύ στους 192 ίππους, χάρη σε έναν τετρακύλινδρο 1.6 turbo και μια μεγαλύτερη ηλεκτρική μονάδα, ενώ διαθέτει μπαταρία 21kWh που εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 85 χιλιομέτρων.
Αυξημένη αυτονομία
Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (e-C5 Aircross) εντυπωσιάζει με την αυτονομία της, τουλάχιστον στα χαρτιά. Η βασική έκδοση με μοτέρ 207 ίππων και μπαταρία 73kWh προσφέρει 520 χιλιόμετρα, ενώ η Extended Range φτάνει τα 680 χιλιόμετρα χάρη σε έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 227 ίππων και μπαταρία 97kWh.

Οι εν λόγω μονάδες είναι κοινές με τις αντίστοιχες του νέου Opel Grandland και του Peugeot 3008, ωστόσο η Citroen διατηρεί την αποκλειστικότητα στην ιδιαίτερη ανάρτηση "Advanced Comfort Suspension" με υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, μια τεχνολογία που υπόσχεται κορυφαία άνεση, πιστή στην παράδοση της μάρκας.
Η πολυτέλεια συναντά την εργονομία
Το εσωτερικό, βασισμένο στη φιλοσοφία "C-Zen Lounge", συνδυάζει πολυτέλεια και εργονομία. Το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακά υφάσματα που παραπέμπουν σε σαλόνι σπιτιού. Τα καθίσματα δεν είναι μόνο μαλακά, αλλά προσφέρουν και πλευρική στήριξη με ηλεκτρική ρύθμιση.

Στις πλουσιότερες εκδόσεις διατίθενται θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, ενώ τα εμπρός προσφέρουν θέρμανση, εξαερισμό και λειτουργία μασάζ.
Η τεχνολογία είναι αναμενόμενο να έχει την τιμητική της, με την "μεγαλύτερη κεντρική HD οθόνη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο του ομίλου Stellantis", ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, φωνητικές εντολές με ενσωματωμένο ChatGPT και ασύρματη συνδεσιμότητα για smartphone.

Πλαστικά από υπολείμματα αμπελιών
Επιπλέον, κάποια από τα πλαστικά μέρη του εσωτερικού είναι κατασκευασμένα από υπολείμματα από αμπέλια βιολογικής καλλιέργειας από τη Βουργουνδία, και αυτή είναι μια ξεκάθαρη γαλλική πινελιά.
Η εξωτερική εμφάνιση, τέλος, παραμένει πιστή στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2024, με σχεδίαση που περιγράφεται ως "δυναμική και μυώδης, αλλά ταυτόχρονα κομψή και αεροδυναμική".
Το νέο C5 Aircross είναι, λοιπόν, ένα μοντέλο που εστιάζει στην άνεση, την τεχνολογία και τις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης, παραμένοντας πιστό στη γαλλική του ταυτότητα.