Πριν από ακριβώς μισό αιώνα, στις 28 Απριλίου του 1975, μια μοναδική αγωνιστική Porsche 917 ξεκινούσε από το κέντρο ανάπτυξης του Weissach με προορισμό όχι μια πίστα – όπως συνέβαινε πάντα μέχρι τότε με ξεχωριστή επιτυχία – αλλά τους δημόσιους δρόμους. Η κατάληξή του δεν ήταν μια απλή δοκιμαστική βόλτα, αλλά ένα εντυπωσιακό ταξίδι μέχρι το Παρίσι. Αυτή η απρόσμενη διαδρομή έμελλε να γίνει ορόσημο και πηγή έμπνευσης για δεκαετίες.

Πίσω από αυτή την ιστορική απόπειρα βρισκόταν ο Ιταλός επιχειρηματίας και κληρονόμος της αυτοκρατορίας των Martini, Gregorio Rossi di Montelera – ή απλώς "Κόμης Ρόσι", ένας γνωστός συλλέκτης και φανατικός φίλος της Porsche. Ο ίδιος απαίτησε κάτι εξαιρετικά τολμηρό: να μετατραπεί ένα αγωνιστικό 917 σε αυτοκίνητο δρόμου.
Η Porsche, πιστή στο πνεύμα της εξατομίκευσης και της τεχνικής υπέρβασης, ανταποκρίθηκε. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου 30, διατηρούσε τα επιθετικά χαρακτηριστικά των αγώνων αντοχής της δεκαετίας του ’70, αλλά ενσωμάτωνε και αλλαγές απαραίτητες για την κυκλοφορία του σε δημόσιους δρόμους – όπως εξάτμιση με σιγαστήρες, εξωτερικούς καθρέπτες, φλας και κόρνα.
Το εσωτερικό του απέκτησε δερμάτινα καθίσματα σε απόχρωση ταμπά, φτιαγμένα κατά παραγγελία από τον οίκο Hermes, ενώ οι επενδύσεις οροφής, θυρών και ταμπλό ντύθηκαν με σουέντ. Παρέμειναν ωστόσο αυθεντικά στοιχεία από τις αγωνιστικές του ρίζες όπως ο ξύλινος επιλογέας ταχυτήτων, διάτρητο κλειδί εξοικονόμησης βάρους και μια πινακίδα κυκλοφορίας από την Αλαμπάμα, που είχε εξασφαλίσει ο ίδιος ο Κόμης.
Σήμερα, πενήντα χρόνια μετά, το αυτοκίνητο παραμένει ενεργό – με τον σημερινό του ιδιοκτήτη να το απολαμβάνει στους δρόμους της Νότιας Γαλλίας. Έχει υποστεί προσεκτική αναπαλαίωση χωρίς να θυσιαστεί η αυθεντικότητα του ασημί αμαξώματος και του ιδιαίτερου εσωτερικού.