
Η πολιτική των δασμών που ακολουθεί ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump, έχει σκοπό να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή και να αποτρέψει τις εταιρείες από το να αυξήσουν τις τιμές λόγω κόστους εισαγωγών. Και, όπως φαίνεται, σε ορισμένες περιπτώσεις η στρατηγική αυτή μπορεί να αποδώσει.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Όμιλος VW, ο οποίος βρίσκεται σε συνομιλίες με την αμερικανική κυβέρνηση για το ενδεχόμενο κατασκευής εργοστασίου της Audi στις ΗΠΑ.

Η Audi, σε αντίθεση με τη Volkswagen, δεν διαθέτει μονάδα παραγωγής στις ΗΠΑ και ως εκ τούτου εισάγει τα περισσότερα από τα μοντέλα της από την Ευρώπη, με εξαίρεση το Q5 που παράγεται στο Μεξικό, αλλά πλέον υπόκειται και αυτό σε αυξημένους δασμούς.
Στρατηγική επέκτασης
Σε συνέντευξή του στη Frankfurter Allgemeine, ο διευθύνων σύμβουλος της VW Group, Oliver Blume, επιβεβαίωσε τις διαπραγματεύσεις:
"Έχουμε μια προωθητική στρατηγική με συναρπαστικές προσεγγίσεις, προσαρμοσμένες και ελκυστικές για την αγορά των ΗΠΑ", δήλωσε, προσθέτοντας πως οι συνομιλίες με την αμερικανική κυβέρνηση είναι εποικοδομητικές και βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ο Blume αναγνώρισε τη σημασία της αγοράς των ΗΠΑ για την Audi, ιδιαίτερα τώρα που οι αποστολές οχημάτων έχουν προσωρινά παγώσει λόγω των νέων δασμών. Αν οι επιβαρύνσεις παραμείνουν, η κατασκευή αυτοκινήτων εντός των ΗΠΑ είναι μονόδρομος, καθώς η αποχώρηση από την αγορά δεν αποτελεί επιλογή για την Audi.
"Θέλουμε να συνεχίσουμε να επεκτεινόμαστε. Η μάρκα Volkswagen έχει ευκαιρίες στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της. Για την Audi, η παραγωγή στις ΗΠΑ θα ήταν ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη της στρατηγικής μας", υπογράμμισε ο Blume.
Διαφορετική προσέγγιση της Porsche
Αντίθετα, η Porsche, αν και ανήκει στον ίδιο όμιλο, δεν σχεδιάζει προς το παρόν την κατασκευή εργοστασίου στις ΗΠΑ. Ο λόγος είναι ότι, ως πολυτελής μάρκα με περιορισμένο όγκο πωλήσεων και πελατολόγιο με υψηλή αγοραστική δύναμη, μπορεί να απορροφήσει τις αυξήσεις τιμών, χωρίς σημαντική επίπτωση στη ζήτηση.

Αν τελικά επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ της Audi και της αμερικανικής κυβέρνησης, τότε κάποια μοντέλα που προορίζονται για την αμερικανική αγορά, θα αρχίσουν να κατασκευάζονται τοπικά.
Ωστόσο, η διαδικασία κατασκευής ενός νέου εργοστασίου απαιτεί χρόνο, γεγονός που αναγνώρισε και ο ίδιος ο Trump, σημειώνοντας ότι χρειάζεται χρόνος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χτίσουν μονάδες και να εξασφαλίσουν προμηθευτές.
Ίσως αυτό να αποτελεί και ένδειξη πως η κυβέρνηση Trump είναι διατεθειμένη να προσφέρει προσωρινές εξαιρέσεις σε εταιρείες όπως το VW Group, προκειμένου να τους δώσει το απαραίτητο χρονικό περιθώριο για να υλοποιήσουν επενδύσεις σε τοπικό επίπεδο.