Η BMW φέρνει επανάσταση στη φόρτιση των υβριδικών αγωνιστικών

Η γερμανική εταιρεία θέλει να προσαρμόσει έναν υπερπυκνωτή στις μπαταρίες, ειδικά για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, που θα μειώσει τη φόρτιση σε μόλις ένα λεπτό ή ακόμη λιγότερο.

BMW patent

Η BMW βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης της ενσωμάτωσης υπερπυκνωτών (supercapacitors) σε υβριδικά συστήματα, με στόχο τη ραγδαία μείωση του χρόνου φόρτισης, ακολουθώντας την τεχνολογική προσέγγιση που είδαμε στη Lamborghini Sian.

Διαβάστε Επίσης

Αν οι υπολογισμοί της εταιρείας επιβεβαιωθούν, τότε οι χρόνοι επαναφόρτισης για υβριδικά αγωνιστικά οχήματα, θα μπορούσαν να πέσουν ακόμη και στο ένα λεπτό.

BMW patent

Σε πατέντα που κατατέθηκε στο Γερμανικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων, η BMW εξηγεί ότι ο συνδυασμός ενός υπερπυκνωτή με χωρητικότητα άνω των 20 kWh με ένα υπάρχον σύστημα με μπαταρίες, εξισορροπεί τα μειονεκτήματα και των δύο τεχνολογιών.

Τα πλεονεκτήματα των υπερπυκνωτών

Οι υπερπυκνωτές έχουν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των μπαταριών: μπορούν να φορτίζονται πολύ πιο γρήγορα. Η πατέντα μάλιστα αναφέρεται σε ρυθμούς φόρτισης της τάξης των 3.000 kW, νούμερο που προκαλεί ίλιγγο. Και, όπως αναφέρεται, αφήνει πίσω ανταγωνιστές όπως η BYD.

Εκτός από την ταχύτητα, οι υπερπυκνωτές είναι ελαφρύτεροι, έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τους συμβατικούς πυκνωτές και αντέχουν αμέτρητους κύκλους ταχείας φόρτισης/εκφόρτισης, χωρίς την καταπόνηση που υφίστανται οι μπαταρίες.

Ωστόσο, επειδή αποφορτίζονται εξίσου γρήγορα, η ενέργεια που δεν χρησιμοποιείται άμεσα από το όχημα μπορεί να κατευθύνεται για τη συνεχή φόρτιση της κύριας μπαταρίας.

Διαβάστε Επίσης

Η BMW πιστεύει ότι για τους πελάτες που θέλουν να οδηγούν σε πίστα, αυτό το σύστημα θα μπορούσε να τους επιτρέπει να πιέζουν συνεχώς το αυτοκίνητο στα φυσικά του όρια, με σύντομες στάσεις για επαναφόρτιση (ένα λεπτό κάθε 5-7 λεπτά οδήγησης, για παράδειγμα ανά τέσσερις γύρους).

Η απόλυτη εμπειρία "pit stop" για EVs; Πολύ πιθανόν. Μάλιστα, η γερμανική εταιρεία εκτιμά ότι ο χρόνος αυτός μπορεί να πέσει ακόμη περισσότερο, ίσως ακόμη και στα 30 δευτερόλεπτα, ή να εφαρμοστεί σε 24ωρους αγώνες αντοχής, όπως το Le Mans και η Daytona.

Η πατέντα περιλαμβάνει επίσης την αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας του οχήματος, αντί για απλό αναγεννητικό φρενάρισμα, αν και δεν παρέχονται ακόμα τεχνικές λεπτομέρειες. Και το πιο ενδιαφέρον; Η τεχνολογία αυτή δεν περιορίζεται σε αυτοκίνητα, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και στα δίκυκλα μοντέλα της BMW.

Το μέλλον των υβριδικών υψηλών επιδόσεων φαίνεται να περνά μέσα από τους υπερπυκνωτές. Και η BMW δείχνει έτοιμη να πατήσει το γκάζι.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network