Έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας ασχολήθηκε με δίχρονους κινητήρες, αλλά σύντομα, μπορεί να έρθει η ώρα να απαλλαγούμε και από τους τετράχρονους κινητήρες.
Πώς; Στην περίπτωση που το σύνολο αιτήσεων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας από την Porsche για έναν εξάχρονο κινητήρα, μπορεί να αποτελούν προάγγελο για κάτι που πρόκειται να έρθει.
Όπως αποκαλύπτουν πρόσφατες καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ, η Porsche έχει καταλήξει σε ένα λεπτομερές σχέδιο για έναν εξάχρονο κινητήρα.
Σύμφωνα με τα έγγραφα, η Porsche θέλει να δοκιμάσει να προσθέσει μια επιπλέον συμπίεση και ισχύ στη νέα μονάδα, αντί να βασίζεται σε έναν παραδοσιακό συνδυασμό εισαγωγής, συμπίεσης, ισχύος και εξάτμισης.
Για να το αναλύσουμε σε βασικούς όρους: ένας δίχρονος κινητήρας ολοκληρώνει έναν κύκλο καύσης μετά από μία μόνο περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα, ενώ ένας τετράχρονος κινητήρας απαιτεί δύο πλήρεις στροφές για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία.
Από το σχεδιασμό, ο εξάχρονος κινητήρας που οραματίζεται η Porsche, θα χρησιμοποιούσε μια νέα λειτουργία. Η εταιρεία λέει ότι η διαδικασία είναι "έξι μεμονωμένες διαδρομές που μπορούν να χωριστούν σε δύο τρίχρονες ακολουθίες”.
Εξετάζοντας προσεκτικά την κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας της Porsche έκτασης 81 σελίδων, οι λεπτομέρειες για το πώς λειτουργεί αυτό το σύστημα είναι αρκετά περίπλοκες, αλλά η βασική προϋπόθεση περιστροφής στροφαλοφόρου άξονα είναι η εξής: εισαγωγή-συμπίεση-ισχύς, στη συνέχεια συμπίεση-ισχύς-εξάτμιση.
Πώς λειτουργεί ο νέος τρόπος ανάφλεξης
Το μυστικό για την κατασκευή αυτού του νέου τρόπου ανάφλεξης, είναι ένας στροφαλοφόρος άξονας που περιστρέφεται γύρω από δύο ομόκεντρους κύκλους (επίσης γνωστοί ως δακτύλιοι), επιτρέποντας ένα εναλλασσόμενο σημείο περιστροφής και, με τη σειρά του, μειώνοντας την απόσταση που πρέπει να διανύσει το έμβολο στο κάτω νεκρό κέντρο της διαδρομής του.
Αυτός ο σχεδιασμός περιστροφής εναλλασσόμενης απόστασης, αλλάζει επίσης την αναλογία συμπίεσης του κινητήρα, κάτι που σημαίνει πως ο κινητήρας θα έχει δύο πάνω και κάτω νεκρά κέντρα.
Οι καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας είναι γεμάτες από τεχνικούς όρους, αλλά αν επιχειρούσαμε να συνοψίσουμε σε μια κεντρική ιδέα, το σκεπτικό πίσω από τον σχεδιασμό του νέου τύπου κινητήρα της Porsche είναι απλό: ισχύς.
Αντί για μία από κάθε τέσσερις διαδρομές που παράγουν ισχύ, αυτός ο σχεδιασμός θα επέτρεπε την παραγωγή ισχύος σε κάθε τρίτη διαδρομή, εκτός από μια πληρέστερη χρήση του μείγματος αέρα-καυσίμου.
Παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες
Και, σε μία πιο ρομαντική προσέγγιση, η Porsche αναφέρει ως έναν πρόσθετο λόγο πίσω από το project, να κρατήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στη ζωή. "Υπάρχει μια συνεχής προσπάθεια βελτιστοποίησης της λειτουργίας των θερμικών κινητήρων, ενόψει των συνεχώς αυξανόμενων απαιτήσεων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και άλλων λειτουργικών πτυχών τους”, αναφέρεται στο κείμενο.
Η λογική λέει πως πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι, καθώς οι καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας μπορεί να αφορούν τόσο την αποτροπή μιας άλλης εταιρείας από την υλοποίηση ενός σχεδίου, όσο και την πραγματική κατοχύρωση μιας εφεύρεσης για χρήση κάποια στιγμή στο μέλλον.
Σε κάθε περίπτωση, σίγουρα θα ήμασταν ενθουσιασμένοι να δούμε έναν εξάχρονο κινητήρα στην παραγωγή, ειδικά αν πρόκειται να συμβάλλει στο να διατηρηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ζωντανοί στο μέλλον.