
Κλιμακώνεται η ένταση ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους συνδέσμους των οδηγών ταξί με θέμα την είσοδο στις λεωφορειολωρίδες για την εξυπρέτηση του κοινού. Το αποτέλεσμα είναι προεδιοποιητικές απεργίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα ταξί της Αθήνας θα απεργήσουν την Μεγάλη Τρίτη, ενώ στην Θεσσαλονίκη θα μείνουν ακινητοποιημένα μια μέρα νωρίτερα, την Μεγάλη Δευτέρα.

Σύμφωνα με τον νεό Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας τα ταξί θα μπορούν να μπαίνουν στις λωρίδες κυκλοφορίας των λεωφορείων, αλλά μια δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη προκάλεσε αναστάτωση.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε την Πέμπτη ότι "αυτό το οποίο επεξεργαζόμαστε είναι ότι εφόσον μιλάμε για λίγα δευτερόλεπτα στάσης για να πάρεις έναν επιβάτη, ο οποίος εκείνη τη στιγμή βρίσκεται στη λεωφορειολωρίδα και άρα δεν παρεμποδίζεται το λεωφορείο, αυτό είναι κάτι που θεωρούμε λογικό. Αναγνωρίζουμε ότι τα ταξί κάνουν συγκοινωνιακό έργο και πρέπει να μπορούν να πλησιάσουν το πεζοδρόμιο, ο επιβάτης που θέλει κάπου να πάει να μπορεί να μπει στο ταξί που περνά".
Υποδεικνύοντας έτσι οτι εξετάζεται η επιλογή να αλλάξει ο ΚΟΚ και να περιλαμβάνει τη νέα ρύθμιση. Ακολούθως προέκυψε η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ που είναι η εξής:
"Μετά την δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη με την οποία απέκλεισε την διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, το προεδρείο του ΣΑΤΑ συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο. Σε αυτό αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης(Ενωτική Κίνηση Ταξί, Ανεξάρτητη Κίνηση Ραδιοταξί) ενώ ο κ. Δήμος δεν παρέστη λόγω ασθένειας.
Η απόφαση που πήρε το Διοικητικό Συμβούλιο είναι 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη 15/04/2025. Το ΣΑΤΑ ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα οποία δεσμεύτηκε ΔΗΜΟΣΙΑ η κυβέρνηση, μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου.
Το προεδρείο αδυνατεί να εξηγήσει την στάση των δύο παρατάξεων της
αντιπολίτευσης και την αφήνει στην κρίση των συναδέλφων μας. Σε κάθε περίπτωση, το ΣΑΤΑ θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο επικοινωνίας με τον κ. Κυρανάκη, προκειμένου να λυθεί οριστικά και χωρίς "ήξεις – αφήξεις" το θέμα της διέλευσης των έμφορτων Ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας".