Η Subaru αποκάλυψε τη νέα γενιά του Subaru Forester για την Ιαπωνία, σηματοδοτώντας μια σημαντική αναβάθμιση στο δημοφιλές SUV. Αν και η επίσημη ανακοίνωση της διάθεσης του μοντέλου αναμένεται αργότερα, έχει ήδη γίνει γνωστό πως επιστρέφει στον κινητήρα 2,5 λίτρων ο οποίος θα συνδυάζεται με ένα ισχυρό υβριδικό σύστημα.

Η γκάμα θα περιλαμβάνει διάφορες εκδόσεις και με μικρότερο κινητήρα, ωστόσο είναι ακόμη νωρίς. Κατά την παρουσίαση όμως προέκυψε ένα άλλο ενδιαφέρον θέμα που έχει να κάνει με την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Νέος αερόσακος προστασίας ποδηλατών
Μία από τις πιο καινοτόμες προσθήκες στη νέα γενιά του Forester είναι ο "αερόσακος προστασίας ποδηλατών", ο οποίος σχεδιάστηκε για να μειώσει τις πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου σε περίπτωση σύγκρουσης αυτοκινήτου με ποδήλατο. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Subaru ενσωματώνει αυτή την τεχνολογία σε κάποιο από τα οχήματά της, προσφέροντας επιπλέον ασφάλεια τόσο στους πεζούς όσο και στους ποδηλάτες.
Η ανάγκη για πρόσθετη προστασία
Τα στατιστικά στοιχεία από την Ιαπωνία δείχνουν ότι, παρά τη μείωση των συνολικών τροχαίων ατυχημάτων, το 70% των θανάτων αφορά πεζούς και ποδηλάτες. Η Subaru, μελετώντας τα δεδομένα των ατυχημάτων, διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι τραυματισμοί συμβαίνουν όταν το κεφάλι του θύματος χτυπά στη βάση του παρμπρίζ ή στην κολόνα Α.
Πώς λειτουργεί ο αερόσακος προστασίας ποδηλατών
Από το 2016, η Subaru έχει εξοπλίσει μοντέλα όπως τα Levorg, Crosstrek, Impreza και Legacy Outback με αερόσακους προστασίας πεζών. Ωστόσο, αυτοί δεν κάλυπταν επαρκώς τις περιπτώσεις ποδηλατών, οι οποίοι λόγω της θέσης τους στο ποδήλατο συγκρούονται διαφορετικά με ένα όχημα.

Ο νέος αερόσακος έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει αυξημένη κάλυψη, επεκτείνοντας το προστατευτικό τμήμα της κολόνας Α κατά 400 χιλιοστά. Επιπλέον, η Subaru ανέπτυξε μια ειδική μέθοδο σύνδεσης των πάνω και κάτω τμημάτων του αερόσακου, ώστε να παραμένει σταθερός κατά την εκτόξευση, ελαχιστοποιώντας τις δονήσεις που θα μπορούσαν να μειώσουν την αποτελεσματικότητά του.
Για την αποφυγή λανθασμένων ενεργοποιήσεων, η εταιρεία διεξήγαγε εκατοντάδες δοκιμές, χρησιμοποιώντας ανδρείκελα που προσομοιώνουν πεζούς και ποδηλάτες, αλλά και μικρά ζώα, ώστε να διασφαλίσει ότι ο αερόσακος αναπτύσσεται μόνο σε πραγματικά επικίνδυνες περιπτώσεις.
Πηγή: Car Watch Ιαπωνία