










Το Subaru Forester υποδέχεται την 6η γενιά του, η οποία εξακολουθεί να διακρίνεται για την οδική συμπεριφορά και τις off road δυνατότητες, που κατά την αναλογική εποχή της αγοράς, το ανέδειξαν σε ένα από τα πιο δημοφιλή SUV.
H Subaru αποτελεί μια περίπτωση από εκείνες που θα χαρακτηρίζαμε σπάνιες στον χώρο του αυτοκινήτου. Με τα δεδομένα και την εικόνα της αγοράς να αλλάζουν σημαντικά μέσα στα χρόνια, αυτή παραμένει πιστή στο δόγμα κινητήρας boxer, συμμετρική τετρακίνηση και πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες.
Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που οι αγοραστές της Subaru, μπορεί να είναι λίγοι αναλογικά, όμως είναι πλήρως συνειδητοποιημένοι. Δεν επιλέγουν τα μοντέλα της λόγω μόδας, εμφάνισης, ή ελκυστικών όρων χρηματοδότησης. Τα επιλέγουν γιατί είναι τα μόνα που συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά που θέλουν.
Η παραπάνω εισαγωγή έγινε με αφορμή την πρώτη επαφή στην Ελλάδα με τη νέα γενιά του Subaru Forester, ενός ονόματος που μπήκε στη ζωή μας το 1997 και άλλαξε πολλά στον τρόπο που αντιλαμβανόμασταν τη νεοσύστατη τότε κατηγορία των SUV. Πλέον στην 6η γενιά του, εξακολουθεί να διαθέτει τα ίδια συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού, όπως και τότε.
Η σχεδίασή του έχει αλλάξει ουσιαστικά σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, παραμένοντας ωστόσο στα γνώριμα αισθητικά μονοπάτια της Subaru. Σε γενικές γραμμές θα έλεγες πως πρόκειται για ένα αποδεκτό σχήμα, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, αλλά ούτε και υπερβάσεις.
Με μήκος 4,67 μέτρα, έχει μεγαλώσει κατά 3 εκατοστά και τοποθετείται στην καρδιά της μεσαίας κατηγορίας, όμως το στοιχείο που το διαφοροποιεί, είναι τα 22 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, που δίνουν και το στίγμα του μοντέλου.
Η Subaru, θέλει ο κόσμος να προσεγγίζει το Forester ως ένα μοντέλο on-off και εν μέρει έχει ένα δίκιο. Στη νέα του γενιά, το ιαπωνικό SUV χαρακτηρίζεται από την πιο ραφιναρισμένη οδική συμπεριφορά που είχε ποτέ.
Οι νέες τεχνολογίες έχουν μπει στο κάδρο της Subaru, αλλά όχι σε βαθμό να μεταλλάξουν τη φιλοσοφία του μοντέλου της. Όπως για παράδειγμα ο ψηφιακός κόσμος, η πλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και η υβριδική τεχνολογία.
Ο πίνακας οργάνων αποτελεί έναν συνδυασμό αναλογικών οργάνων και ψηφιακών ενδείξεων, ενώ η κάθετα τοποθετημένη οθόνη infotainment των 11,6 ιντσών, παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay και Android Auto, αλλά την ίδια ώρα δεν αποτάσσεται τα φυσικά κουμπιά, επιλογή που αναμφίβολα προάγει τη χρηστικότητα.
Το νέο Forester διαθέτει το ίδιο σύστημα κίνησης με το Crosstrek. Κάτι που σημαίνει έναν δίλιτρο boxer απόδοσης 136 ίππων και 182 Nm ροπής, συνδυασμένο με υβριδική τεχνολογία που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μικρή μπαταρία 0,57 kWh, που συνδράμουν 17 επιπλέον ίππους και 66 Nm ροπής (η Subaru δεν ανακοινώνει συνδυαστική ισχύ) και λειτουργούν υποστηρικτικά κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου.
Επιπλέον, το σύστημα μετάδοσης CVT φέρεται να έχει βελτιωμένη λειτουργία και να έχει μειώσει τον χαρακτηριστικό ήχο αυτού του τύπου κιβωτίων που παραπέμπει σε πατινάρισμα. Αντίστοιχα βελτιωμένο φέρεται και το τιμόνι, με σαφώς καλύτερη αίσθηση και απόκριση.
Στην πράξη, το Forester είναι ένα εξαιρετικά ήσυχο αυτοκίνητο, είτε κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη, είτε ταξιδεύεις στην εθνική με ταχύτητες 130-140 km/h. Μέχρι εκεί, το μόνο που θα ακούσεις είναι κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι και μόνο αν πιέσεις πάνω από τα 150 km/h θα αρχίσει να φτάνει στα αυτιά σου ο ήχος του κινητήρα, όχι όμως κάτι ενοχλητικό.
Το κιβώτιο πράγματι ακούγεται λιγότερο, όμως η αίσθηση που έχεις είναι πως αυτό οφείλεται περισσότερο στην ηχομόνωση, παρά στην αλλαγή λειτουργίας του. Θα παρατήρησες πως η ισχύς του Forester δεν βρίσκεται σε συνάρτηση με το αγωνιστικό pedigree της μάρκας από τα χρόνια των Impreza STi.
Ουσιαστικά η Subaru επιρρίπτει τις ευθύνες γι' αυτό στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τους περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων, που καθιστούν τη συγκεκριμένη έκδοση τη μοναδική που θα δούμε σε ευρωπαϊκούς δρόμους. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του κινητήρα με τον οποίο θα πρέπει να ζήσει όποιος επιλέξει το Forester ως το επόμενο αυτοκίνητό του, είναι η αξιοπιστία.
Δεν είναι πως το σύνολο είναι απρόθυμο να ανεβάσει στροφές ή υποφέρει στα αποφασιστικά πατήματα του γκαζιού, αλλά το γεγονός πως παρά το λογικό για την κατηγορία του Forester βάρος που είναι κάτω από 1.800 κιλά, η ισχύς του κινητήρα είναι αντικειμενικά χαμηλή για να το κινήσει γρήγορα.
Το θετικό στοιχείο είναι πως το στιβαρό πλαίσιο και η κορυφαία τετρακίνηση της Subaru, σου δίνουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσεις την κεκτημένη ταχύτητα, κάτι που σε μια κλειστή διαδρομή σου δίνει την αίσθηση πως οδηγείς ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο.
Εκτός δρόμου, το Forester ήταν και παραμένει ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Είναι ζήτημα αν υπάρχει κάποιο άλλο μεσαίο SUV που να προσεγγίζει τις off road δυνατότητες του Subaru. Και πλέον, με την εξαιρετική ανάρτηση, την άνεση των καθισμάτων και την αίσθηση του τιμονιού, το Forester φιλτράρει τις λακούβες και τις χωμάτινες επιφάνειες με τρόπο πραγματικά μοναδικό.
Επιπλέον, το σύστημα X-Mode με τρεις διαθέσιμες επιλογές, εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες, παρεμβαίνοντας στη λειτουργία του κιβωτίου, των φρένων και του κινητήρα.
Ουσιαστικά, το νέο Forester είναι ένα αυτοκίνητο με ξακάθαρα δυνατά σημεία και προσανατολισμό. Διαθέτει άνετους χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και είναι ξεκούραστο στο ταξίδι. Επιπλέον, είναι κορυφαίο εκτός δρόμου και παραδοσιακά, ένα από τα πιο αξιόπιστα μοντέλα της αγοράς.
Αυτά είναι και τα στοιχεία που καλείται να εκτιμήσει ο υποψήφιος αγοραστής, και να αντιπαρέλθει τη χαμηλή ισχύ και την σχετικά αυξημένη κατανάλωση (είδαμε πάνω από 9 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες).
Το νέο Forester είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε μία και μοναδική έκδοση από πλευράς κινητήρα, αλλά σε τέσσερις από πλευράς εξοπλισμού. Μάλιστα κάποιες εξ αυτών είναι άμεσα διαθέσιμες.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 45.290 ευρώ για την έκδοση Free και φτάνει τα 54.250 ευρώ για την κορυφαία έκδοση Premium. Ανάμεσά τους, υπάρχουν οι εκδόσεις Style (48.970 ευρώ) και Adventure (52.650 ευρώ).