Γιατί είναι απογοητευμένος ο Akio Toyoda με τις Nissan και Honda

Ο Akio Toyoda μίλησε για την μεγάλη ιαπωνική συμφωνία που δεν έγινε ποτέ μεταξύ Honda και Nissan και ανέφερε τι τον ενόχλησε περισσότερο από τις συζητήσεις.

Akio Toyoda

Ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota και πρώην CEO της εταιρείας, δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για τον τρόπο με τον οποίο κατέρρευσαν οι συνομιλίες συγχώνευσης μεταξύ Honda και Nissan. Ο 68χρονος βετεράνος της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν ενοχλήθηκε τόσο από τις εταιρικές διαπραγματεύσεις ή τα οικονομικά ζητήματα, αλλά από την παντελή έλλειψη εστίασης στο πιο σημαντικό στοιχείο: τα αυτοκίνητα.

Suzuki Jimny Akio Toyoda

"Προσωπικά, απογοητεύτηκα από όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε. Γιατί; Επειδή δεν μίλησαν καθόλου για τα προϊόντα", δήλωσε χαρακτηριστικά στο Automotive News. Το μνημόνιο συνεργασίας (MoU) μεταξύ Honda και Nissan ήταν γεμάτο με εταιρικούς όρους όπως "συνέργειες" και "επιχειρησιακή ολοκλήρωση", αλλά χωρίς καμία ουσιαστική αναφορά σε μελλοντικά μοντέλα. Αν και έγινε λόγος για κοινές πλατφόρμες και συνεργατικά projects, δεν υπήρχε κανένα σαφές πλάνο παραγωγής, καθιστώντας τη συμφωνία περισσότερο θεωρητική παρά ουσιαστική.

Οι επιφυλάξεις του Toyoda για τις συγχωνεύσεις

Ο Toyoda έχει εκφράσει πολλές φορές τον σκεπτικισμό του απέναντι στις συγχωνεύσεις στον κλάδο, τονίζοντας ότι το μέγεθος μιας εταιρείας δεν συνεπάγεται αυτόματα και μεγαλύτερη επιτυχία. "Μπορείτε να μου πείτε ένα παράδειγμα συγχώνευσης εταιρειών που αύξησε την ανταγωνιστικότητα;", αναρωτήθηκε. "Το να έχεις μεγαλύτερο όγκο παραγωγής δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είσαι και πιο ισχυρός. Βραχυπρόθεσμα μπορεί να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα, αλλά μακροπρόθεσμα είναι δύσκολο να φτάσεις σε σημείο όπου όλοι θα πουν ότι η συγχώνευση άξιζε".

Η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας δείχνει ότι οι συγχωνεύσεις δεν είναι πάντα επιτυχημένες. Ο Όμιλος Volkswagen έχει καταφέρει να διατηρήσει τις πολυάριθμες μάρκες του, αν και τελευταία αντιμετωπίζει προκλήσεις στην κερδοφορία ορισμένων από αυτές. Η Stellantis, που προέκυψε από τη συγχώνευση των FCA και PSA, βρίσκεται ακόμα σε φάση προσαρμογής, ενώ η αιφνίδια αποχώρηση του CEO Carlos Tavares έχει δημιουργήσει νέα ερωτήματα για το μέλλον της. Όσο για την DaimlerChrysler, η υποτιθέμενη "συγχώνευση ίσων" μετατράπηκε σε ένα αποτυχημένο εγχείρημα που τελικά οδήγησε τη Daimler να αποχωρήσει από τη Chrysler.

Η αποτυχία της συμφωνίας Honda-Nissan είχε παρόμοια αίτια. Η Honda δεν επιθυμούσε μια ισότιμη συνεργασία, αλλά ήθελε να μετατρέψει τη Nissan σε θυγατρική της, γεγονός που οδήγησε στην οριστική διάλυση των συνομιλιών.

Η στρατηγική της Toyota: Συνεργασίες χωρίς συγχωνεύσεις

Ακόμη και για μια εταιρεία του μεγέθους της Toyota, η διαχείριση μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με παγκόσμια παρουσία δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο Toyoda το γνωρίζει καλά, έχοντας ενταχθεί στην εταιρεία το 1984 και ηγηθεί για πάνω από μία δεκαετία, οδηγώντας την στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς.

Daihatsu Vision Concept

Σε αντίθεση με Honda και Nissan, η Toyota έχει αποφύγει τις πλήρεις συγχωνεύσεις, προτιμώντας να διατηρεί στρατηγικά μερίδια σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ελέγχει πλήρως τις Daihatsu, Lexus και Hino, ενώ κατέχει σημαντικά ποσοστά στις Subaru (20%), Mazda (5,1%), Suzuki (4,9%) και Isuzu (4,9%). Το 2024 προχώρησε σε συνεργασία με Mazda και Subaru για την ανάπτυξη πιο αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών συστημάτων, αποδεικνύοντας ότι η συνεργασία δεν προϋποθέτει συγχώνευση.

Το 2024, η Toyota πούλησε 10.821.480 οχήματα, σημειώνοντας πτώση 3,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παρά τη μείωση, διατήρησε τη θέση της ως ο κορυφαίος κατασκευαστής παγκοσμίως για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά.

Αντίθετα, Honda και Nissan παραμένουν σε αδιέξοδο, προσπαθώντας να βρουν το επόμενο βήμα τους—υποθέτοντας ότι μπορούν να καταλήξουν σε κάτι πιο ουσιαστικό από μια παρουσίαση γεμάτη εταιρική ορολογία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network