Honda-Nissan: Αυτός ήταν ο λόγος που χάλασε η συγχώνευση

Η Honda ήθελε να κάνει την Nissan παρακλάδι της αλλά ζήτησε και κάτι άλλο που μάλλον ξεπέρασε τις κόκκινες γραμμές της φίρμας.

Nissan Qashqai E-Power

Η Honda και η Nissan διέκοψαν τις συνομιλίες για συγχώνευση την περασμένη εβδομάδα, λιγότερο από δύο μήνες μετά την ανακοίνωση ότι θα εξετάσουν τη δημιουργία ενός κοινού holding με ορίζοντα το 2026.

Nissan Honda συγχώνευση

Τώρα, νέες πληροφορίες αποκαλύπτουν τις αιτίες που οδήγησαν στην αποτυχία της συμφωνίας, καθώς οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρέθηκαν σε αδιέξοδο σε δύο βασικά ζητήματα.

Διαβάστε Επίσης

Ήδη είχε γίνει γνωστό ότι η Honda επιδίωκε να καταστήσει τη Nissan θυγατρική της, αλλά σύμφωνα με το The Japan News, η ιαπωνική φίρμα είχε και μια ακόμη απαίτηση: Ζήτησε από τη Nissan να εγκαταλείψει την υβριδική τεχνολογία e-Power και να υιοθετήσει το δικό της σύστημα. Η πρόταση αυτή συνάντησε έντονες αντιδράσεις, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών.

Πάντως παρότι η συγχώνευση δεν θα προχωρήσει, οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν τη συνεργασία τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Nissan e-Power: Το μέλλον των υβριδικών της εταιρείας

Η Nissan δεν προτίθεται να εγκαταλείψει το e-Power. Αντίθετα, έχει ήδη παρουσιάσει σχέδια για την τρίτη γενιά του υβριδικού της συστήματος, το οποίο αναμένεται να είναι κατά 20% πιο αποδοτικό σε σχέση με την αρχική έκδοση του 2016 και 15% πιο οικονομικό στον αυτοκινητόδρομο σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά. Παράλληλα, το κόστος παραγωγής θα μειωθεί κατά 20% σε σχέση με το πρώτο σύστημα που εμφανίστηκε στο Nissan Note.

Nissan Qashqai e-Power

Ένα από τα σημαντικότερα βήματα της Nissan είναι η διάθεση του e-Power στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η αρχή θα γίνει με το Rogue e-Power, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά μετά τον Απρίλιο του 2026.

Επιπλέον, θα προηγηθεί ένα plug-in υβριδικό Rogue μετά τον Απρίλιο του 2025. Στην Ευρώπη, το δημοφιλές Qashqai και ένα νέο μίνι βαν για την Ιαπωνία θα υιοθετήσουν την τρίτη γενιά e-Power μεταξύ των ετών 2025 και 2026.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το e-Power δεν είναι ένα συμβατικό υβριδικό σύστημα. Αντί να συνδέεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απευθείας με τους τροχούς, λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία, η οποία στη συνέχεια τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Η Nissan υποστηρίζει ότι τα μοντέλα με e-Power προσφέρουν εμπειρία οδήγησης αντίστοιχη με αυτή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

Ο ανταγωνισμός με τη Honda και οι εξελίξεις στα υβριδικά

Η Honda, από την πλευρά της, συνεχίζει να αναπτύσσει το δικό της υβριδικό σύστημα. Πρόσφατα παρουσίασε την τεχνολογία e:HEV, βασισμένη σε κινητήρες 1.5 και 2.0 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και βελτίωση 10% στην κατανάλωση καυσίμου.

Τα μελλοντικά μοντέλα της Honda θα είναι επίσης έως 90 κιλά ελαφρύτερα από τις τρέχουσες εκδόσεις, ενώ το κόστος παραγωγής τους θα μειωθεί έως και 50% μέχρι το 2027 σε σχέση με τα υβριδικά του 2018. Ήδη, το κόστος παραγωγής του νέου Accord Hybrid στη Βόρεια Αμερική έχει μειωθεί κατά 25% σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο του 2018.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network