
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά τις προηγούμενες μέρες, η Ferrari έχει καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για έναν νέο κινητήρα V12 που χρησιμοποιεί πιστόνια σχήματος οβάλ.
Όπως ίσως γνωρίζετε, παραδοσιακά τα πιστόνια είναι κυλινδρικά, αλλά με τη μορφή του οβάλ, οι εσωτερικές επιφάνειες αποκτούν επίπεδες πλευρές, επιτρέποντας στα πιστόνια να τοποθετούνται πιο τακτικά το ένα δίπλα στο άλλο. Και αυτό, σύμφωνα με την Ferrari, σημαίνει ότι ο νέος V12 κινητήρας μπορεί να είναι μικρότερων διαστάσεων.

Φυσικά, όπως συνήθως συμβαίνει με τις πατέντες, αυτή η περιγραφή είναι πολύ πιο απλοϊκή από την πραγματικότητα. Ορίστε η τεχνική εκδοχή:
"Δεδομένου ότι τα πιστόνια έχουν κυλινδρικό σχήμα, οι κινητήρες αυτοκινήτων που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, παρουσιάζουν κάποια μειονεκτήματα, κυρίως από το γεγονός ότι το σύνολο των κυλίνδρων και των αντίστοιχων πιστονιών έχει σχετικά μεγάλο αποτύπωμα κατά μήκος του άξονα περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα. Ο στόχος της συγκεκριμένης εφεύρεσης, είναι η δημιουργία ενός κινητήρα χωρίς τα παραπάνω μειονεκτήματα, που να είναι απλός και οικονομικός στην παραγωγή".
Συμπαγής με λογικό κόστος παραγωγής
Με απλά λόγια, η Ferrari θεωρεί ότι, μειώνοντας το μέγεθος του κινητήρα, μπορεί να τον καταστήσει πιο συμπαγή χωρίς να αυξήσει σημαντικά το κόστος παραγωγής. Και τα πλεονεκτήματα των πιο μικρών και συμπαγών V12 κινητήρων, φυσικά, είναι προφανή, ειδικά για έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων όπως η Ferrari.

Φυσικά, δεν είναι η πρώτη φορά που συναντάμε πιστόνια σε διαφορετικό σχήμα σε έναν κινητήρα. Η Honda ανέπτυξε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα για μοτοσικλέτα το 1979, για να επιστρέψει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλετών με το NR500.
Όπως θυμάται ο μηχανικός της Honda, Toshimitsu Yoshimura, μιλώντας για το έργο αυτό: "Όταν κοιτάω πίσω, δεν είμαι σίγουρος αν πειραματιζόμασταν με τεχνολογίες αιχμής ή αν ήμασταν εμμονικοί με ανόητες ιδέες".
Κρίνοντάς την σήμερα, ήταν σίγουρα μια πρωτοποριακή στιγμή. Ωστόσο, η Honda αντιμετώπισε δυσκολίες στη διαδικασία κατασκευής εκείνη την εποχή, καθώς είχε προβλήματα στην επεξεργασία των οβάλ μερών.
H σημερινή πραγματικότητα
Σήμερα, με την εξέλιξη της 3D εκτύπωσης (η Porsche το έχει ήδη δοκιμάσει με έμβολα), η Ferrari θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερη επιτυχία με αυτή την πιο συμπαγή προσέγγιση στον κινητήρα V12. Φυσικά, δεν αποκλείεται τελικά να μην κάνει τίποτα με αυτή την τεχνολογία.
Τουλάχιστον είστε έτοιμοι να φανταστείτε πώς μπορεί να ακούγεται ένας μικρός, θορυβώδης V12 με πιστόνια σε σχήμα οβάλ;