
Η VW τελικά δείχνει να κατάλαβε αυτό που ήδη ήξεραν σχεδόν όλοι οι οδηγοί. Το να περιλαμβάνεις όλες τις λειτουργίες του οχήματος σε μία οθόνη αφής, είναι εφιάλτης. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Andreas Mindt, αποκάλυψε ότι τα μελλοντικά μοντέλα της VW, ξεκινώντας από το ID.2, θα διαθέτουν φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες.
Αυτό μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, αλλά καλύτερα αργά παρά ποτέ. Στα τέλη του 2022, η VW πήρε την τολμηρή (και ιδιαίτερα δυσλειτουργική για τους χρήστες) απόφαση να αντικαταστήσει τα παραδοσιακά φυσικά κουμπιά, με διακόπτες αφής στο τιμόνι και στην κονσόλα.

Όπως ήταν αναμενόμενο, αυτή η κίνηση προκάλεσε πλήθος παραπόνων. Έτσι, μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου ID.2all το 2023, η VW παραδέχτηκε το λάθος της και υποσχέθηκε να επιστρέψει στη διάταξη με φυσικούς διακόπτες.
Και πλέον, ο Mindt αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες για την αλλαγή πορείας της εταιρείας. Όπως δήλωσε, τα επόμενα μοντέλα της VW θα διαθέτουν φυσικά κουμπιά για τις πέντε πιο σημαντικές λειτουργίες: την ένταση του ήχου, τη θέρμανση καθισμάτων, τον έλεγχο του κλιματισμού και τα αλάρμ, ακριβώς κάτω από την οθόνη πολυμέσων.

Τέρμα πια οι ατέλειωτες περιηγήσεις σε μενού για να ανοίξετε τον κλιματισμό. Διευκρίνισε επίσης ότι αυτή η αλλαγή θα ισχύει για "κάθε αυτοκίνητο που θα κατασκευάζουμε από εδώ και στο εξής. Το καταλάβαμε αυτό".
Σε μια κρίση ειλικρίνειας, ο επικεφαλής σχεδιασμού της VW παραδέχτηκε ότι η στρατηγική του προκατόχου του δεν ήταν η σωστή: "Δεν θα ξανακάνουμε ποτέ αυτό το λάθος. Στο τιμόνι, θα έχουμε φυσικά κουμπιά. Είναι κάτι αληθινό και οι άνθρωποι το αγαπούν αυτό. Ειλικρινά, είναι αυτοκίνητο, δεν είναι κινητό τηλέφωνο: είναι αυτοκίνητο", είπε.

Το πρώτο αυτοκίνητο που θα υιοθετήσει αυτή την αλλαγή, με μια επιπλέον σειρά φυσικών κουμπιών κάτω από την οθόνη infotainment, θα είναι το ηλεκτρικό ID.2all, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί το 2026. Η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου ID.Every1 της VW, που αναμένεται το 2027, θα χρησιμοποιεί παρόμοιο σχεδιασμό.
Αυτό σημαίνει ότι η VW επιτέλους θα εγκαταλείψει τους απτικούς διακόπτες που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για σειρά λειτουργιών εντός του οχήματος, και βρίσκονται σε αρκετά μοντέλα του Ομίλου VW.