Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αναμένεται η ημερομηνία παράδοσης

Σε εντυπωσιακά ποσοστά έχουν ολοκληρωθεί τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και συγκεκριμένα στο βόρειο τμήμα του. Πότε αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία.

Οδικά έργα αυτοκινητόδρομος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, που συνδέει την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό, έχει φτάσει πλέον το 70% ολοκλήρωσης. Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες του φετινού χειμώνα, με τις έντονες βροχοπτώσεις και τα πιο συχνά ακραία φαινόμενα σε σχέση με πέρυσι, τα έργα προχωρούν με σταθερό ρυθμό.

Τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65

Το συγκεκριμένο τμήμα, παρόλο που δεν περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα όπως σήραγγες ή μεγάλες γέφυρες, διέρχεται από ορεινούς όγκους, καθιστώντας την κατασκευή κατά τους χειμερινούς μήνες ιδιαίτερα απαιτητική.

Ωστόσο, τα πιο χρονοβόρα έργα, όπως οι σήραγγες και οι γέφυρες, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, με τις σήραγγες να ξεπερνούν το 97% και τις γέφυρες το 95%.

Διαβάστε Επίσης

Προηγμένη φαίνεται να είναι η κατασκευή στο τμήμα που συνδέει την Καλαμπάκα με τα όρια Θεσσαλίας-Δυτικής Μακεδονίας, ενώ δραστηριότητα παρατηρείται πλέον σε όλα τα επιμέρους σημεία του έργου. Οι εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης προχωρούν ικανοποιητικά, υπό την προϋπόθεση ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται στις αρχές του 2026, πιθανότατα εντός του πρώτου τριμήνου. Παρά τα μέχρι στιγμής δεδομένα, μένει να επιβεβαιωθεί η τελική ημερομηνία παράδοσης.

Ο βόρειος άξονας του Ε65 αποτελεί σήμερα το σημαντικότερο οδικό έργο για τις περιοχές της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, ολοκληρώνοντας το παζλ του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, το flyover στη Θεσσαλονίκη και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Φτάνει στην Καλαμπάκα

Με την ολοκλήρωσή του, ο Ε65 θα συνδέει τη Λαμία με τα Γρεβενά, καλύπτοντας συνολική απόσταση 182 χιλιομέτρων. Σήμερα, ο αυτοκινητόδρομος εξυπηρετεί τη διαδρομή Λαμία-Καλαμπάκα μέσω Δομοκού, Καρδίτσας και Τρικάλων, λειτουργώντας ως ο τρίτος κάθετος άξονας της χώρας. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, έχει χαρακτηρίσει τον Ε65 "ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας".

Η κατασκευή του έργου εκτελείται από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ, μέλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ τη συντήρηση και λειτουργία του θα αναλάβει η Κεντρική Οδός Α.Ε., ο παραχωρησιούχος του άξονα. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθιστώντας το έργο, μαζί με τον ΒΟΑΚ, το μεγαλύτερο οδικό έργο που υποστηρίζεται από το συγκεκριμένο εργαλείο.

Η χάραξη που επιλέχθηκε περιορίζει την ανάγκη για μεγάλα τεχνικά έργα. Οι σήραγγες του τμήματος δεν ξεπερνούν τα 400 μέτρα μήκος, ενώ προβλέπεται η κατασκευή δύο σήραγγων συνολικού μήκους 65 και 400 μέτρων, καθώς και δύο μεθόδων εκσκαφής και επανεπίχωσης με μήκος 264 και 180 μέτρων αντίστοιχα.

Οδικά έργα αυτοκινητόδρομος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Συνολικά θα δημιουργηθούν 31 γέφυρες, έξι κόμβοι (συμπεριλαμβανομένων της Βασιλικής, της Καλαμπάκας, των Γρεβενών, της Οξύνειας και του Αγιόφυλλου), δύο Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης, ένας μετωπικός και τρεις πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Παράλληλα, θα κατασκευαστούν χώροι στάθμευσης και ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών. Ο βόρειος άξονας του Ε65 προδιαγράφεται ως ένα έργο-κλειδί για την ανάπτυξη της Κεντρικής και Δυτικής Ελλάδας, προσφέροντας νέες δυνατότητες μετακίνησης και συνεισφέροντας στην οικονομική και κοινωνική αναβάθμιση της περιοχής.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network