
Οι φονικές πυρκαγιές της περασμένης εβδομάδας στη Νότια Καλιφόρνια, κατέστρεψαν ή προκάλεσαν ζημιές σε χιλιάδες κατασκευές. Σύμφωνα με τις αρχές, οι πυρκαγιές στην περιοχή του Λος Άντζελες, έχουν στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 16 ανθρώπους, ενώ έχουν ισοπεδώσει σπίτια, επιχειρήσεις και σχολεία.
Μεταξύ των περιοχών που έχουν πληγεί περισσότερο είναι το Pacific Palisades, ένα πλούσιο προάστειο δυτικά του κέντρου του Λος Άντζελες, το οποίο αποτέλεσε την αναφορά στο διάσημο "Surfin' USA" των Beach Boys το 1963.
Πλέον, οι προσπάθειες εστιάζονται στο δύσκολο έργο της απομάκρυνσης συντριμμιών και αποκαλύπτουν μία νέα διάσταση, που καθιστά το εγχείρημα ακόμη πιο περίπλοκο.
Το πρόβλημα με τις μπαταρίες των EV
Πρόκειται για τον μεγάλο αριθμό μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων συσσωρευτών λιθίου-ιόντων στην περιοχή, δήλωσε ο κυβερνήτης, Gavin Newsom.

"Ο κόσμος είναι λίγο διαφορετικός σήμερα, με τις συστοιχίες μπαταριών, τα ηλιακά συστήματα, τις μπαταρίες των Tesla και άλλα παρόμοια", είπε σε συνέντευξή του στο CNN που προβλήθηκε στις 13 Ιανουαρίου. "Ο δείκτης της επικινδυνότητας από τέτοια υλικά καθιστά τη διαδικασία λίγο πιο περίπλοκη, αλλά θα το αντιμετωπίσουμε."
Τα σχόλια του Newsom υπογραμμίζουν τις δύσκολες μέρες που έρχονται για την Καλιφόρνια, όπου οι ειδικοί θα πρέπει να διαχειριστούν επικίνδυνα συντρίμμια μετά την κατάσβεση των καταστρεπτικών πυρκαγιών. Ο Newsom ανέφερε ότι αναμένει πως η απομάκρυνση των συντριμμιών θα χρειαστεί από έξι έως εννέα μήνες, με τη συνεργασία τοπικών, πολιτειακών και ομοσπονδιακών φορέων.
1 στα 3 ηλεκτρικά στις ΗΠΑ πωλείται στην Καλιφόρνια
Από τον περασμένο Μάιο, η Καλιφόρνια κατείχε το 34% των νέων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Επιτροπή Καλιφορνίας για τους Πόρους του Αέρα.

Η αυξημένη παρουσία ηλεκτρικών οχημάτων στην πολιτεία δημιουργεί προκλήσεις για όσους αναλαμβάνουν την αφαίρεση των συντριμμιών, δήλωσε ο Conrad Layson, ανώτερος αναλυτής στην AutoForecast Solutions.
Ενώ οι πυρκαγιές σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πολύ πιο συχνές, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που καθιστούν την κατάσβεση της φωτιάς σε αυτά πιο δύσκολη. Ο ηλεκτρολύτης μέσα στη μπαταρία μπορεί να "ενεργοποιηθεί ηλεκτροχημικά" από μόνος του, πράγμα που σημαίνει ότι "οι μπαταρίες EV αναφλέγονται εκ νέου από μόνες τους", εξήγησε.
Πέρα από τον ενδογενή κίνδυνο πυρκαγιάς, οι άνθρωποι που αφαιρούν τα συντρίμμια ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κινδύνους από εισπνοή καπνού, καθώς και επιπλέον κινδύνους χημικών εγκαυμάτων από υδροφθορικό οξύ και εσωτερικούς από εισπνοή υδροφθορικού υδρογόνου, τα οποία μπορεί να απελευθερωθούν όταν μια καμένη κάθοδος έρθει σε επαφή με το νερό.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πυρκαγιών των ΗΠΑ, προειδοποιεί επίσης ότι οι μπαταρίες μπορεί να εκτοξευτούν από τη συστοιχία ή το περίβλημα της μπαταρίας.
Ανάγκη ειδικής μεταχείρισης
"Η απόρριψη ενός καμένου ηλεκτρικού οχήματος δεν είναι τόσο απλή όσο εκείνη ενός συμβατικού οχήματος, ειδικά όταν έχει ήδη εμπλακεί σε ένα περιστατικό ανάφλεξης", είπε ο Layson.
Πρόσθεσε επίσης ότι δεν γνωρίζει αν υπάρχουν πλήρη πρότυπα λειτουργίας για την διαχείριση μερικώς ή πλήρως καμένων συστοιχιών μπαταριών.

Πράγματι, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πυρκαγιών των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι υπηρεσίες πυρόσβεσης θα πρέπει να "δημιουργήσουν συνεργασίες με τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και τους ειδικούς της βιομηχανίας για πιο ενημερωμένες και αποτελεσματικές τεχνικές κατάσβεσης πυρκαγιών".
Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας (NHTSA) των ΗΠΑ, έχει αναλάβει μια πρωτοβουλία για την ασφάλεια των μπαταριών, η οποία περιλαμβάνει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων και τη διεξαγωγή ερευνών σχετικά με περιστατικά που αφορούν την ασφάλεια των μπαταριών. Η πρωτοβουλία αυτή πάντως, δεν σχετίζεται με την απομάκρυνση συντριμμιών ή την απόρριψη επικίνδυνων υλικών.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) δήλωσε ότι εργάζεται πάνω σε μια πρόταση για καθολικά πρότυπα απορρίψεων ειδικά προσαρμοσμένα για τις μπαταρίες λιθίου.
Ορισμένες εταιρείες ανακύκλωσης οχημάτων, μεταφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα σε ακάλυπτους χώρους και τα τοποθετούν σε σωρούς άμμου για να αποτρέψουν τη διαρροή χημικών ή μια αλυσιδωτή ανάφλεξη.
"Εκείνοι που προσπαθούν να απομακρύνουν αυτούς τους σωρούς συντριμμιών, δεν γνωρίζουν αν υπάρχει μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος εκεί, και δεν ξέρουν σε τι μπλέκουν αν αρχίσει να καίγεται", κατέληξε ο Layson.