
Η Porsche ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των παγκόσμιων πωλήσεων για το 2024, με 310.718 παραδόσεις οχημάτων, σημειώνοντας μικρή πτώση 3% σε σχέση με το 2023.
Ένα αξιοσημείωτο στοιχείο ωστόσο, ήταν η επιτυχία της νέας Macan EV, η οποία κατάφερε να ξεπεράσει τις πωλήσεις της εκδοχής με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
Από την άλλη πλευρά, η αμιγώς ηλεκτρική Taycan αντιμετώπισε τις μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση αγοραστών, βλέποντας τις πωλήσεις της να μειώνονται σχεδόν κατά το ήμισυ σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η Porsche Macan EV έκανε το ντεμπούτο της τον Ιανουάριο του 2024, αλλά οι παραδόσεις δεν ξεκίνησαν νωρίτερα από τα τέλη Σεπτεμβρίου. Από τις 27.795 μονάδες που πωλήθηκαν το τέταρτο τρίμηνο, σχεδόν το 66% (18.278) ήταν ηλεκτρικές, ενώ οι υπόλοιπες 9.517 ήταν εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Διακοπή παραγωγής της θερμικής Macan
Βέβαια, πριν πανηγυρίσει κανείς για την επιτυχία της Macan EV έναντι της απερχόμενης θερμικής έκδοσης, καλό θα είναι να γνωρίζει ότι η παραγωγή της τελευταίας διακόπηκε στην Ευρώπη, μία από τις βασικές αγορές της Porsche, από την άνοιξη του 2024 λόγω αυστηρότερων κανονισμών για την κυβερνοασφάλεια.
Έτσι, οι αγοραστές στην ΕΕ δεν είχαν ουσιαστικά άλλη επιλογή από το να επιλέξουν την ηλεκτρική έκδοση της Macan, κάτι που μπορεί να ακούγεται σαν αναγκαίο κακό, αλλά κρίνοντας από το πόσο καλή είναι η Macan EV, μόνο τέτοιο δεν είναι.
Συνολικά, η Porsche πούλησε 82.795 Macan το 2024 (ICE και EV), νούμερο που συνιστά πτώση 5% σε σχέση με το 2023, όταν η γκάμα περιλάμβανε μόνο εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η πτώση οφείλεται στη διακοπή του μοντέλου ICE στην Ευρώπη και στην "σταδιακή εισαγωγή" της Macan EV στις αγορές.
Σημαντική πτώση της Taycan
Η Taycan από την άλλη πλευρά, κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις της Porsche, με 20.836 μονάδες, αριθμός μειωμένος κατά 49% σε σχέση με το 2023. Η Porsche αποδίδει αυτή την απότομη πτώση στην εισαγωγή της ανανεωμένης έκδοσης του μοντέλου, παραδεχόμενη ότι "η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης προχωρά γενικά πιο αργά απ' ότι αναμενόταν".

Η Porsche παρουσίασε την καινούργια γενιά της Panamera το 2024, με αρκετές αναβαθμίσεις σε σχέση με τον προκάτοχό της. Ωστόσο, οι πωλήσεις της μειώθηκαν επίσης κατά 13% φτάνοντας τις 29.587 μονάδες, με τη μείωση να αποδίδεται κυρίως στη μειωμένη ζήτηση στην κρίσιμη κινεζική αγορά.
Ευτυχώς για την Porsche, η Cayenne εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο μοντέλο των αγοραστών, αποτελώντας σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. Το μεγάλο SUV πούλησε 102.889 μονάδες το 2024, καταγράφοντας αύξηση 18% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ διατήρησε την πρώτη θέση ως το πιο εμπορικό μοντέλο της Porsche.
Σταθερή αξία η 911
Η εμβληματική 911 παρέμεινε το κορυφαίο σε πωλήσεις σπορ αυτοκίνητο της Porsche, με 50.941 μονάδες, πίσω ακριβώς από τις Cayenne και Macan. Η σειρά 718 Boxster και Cayman, τα entry-level σπορ αυτοκίνητα της Porsche, σημείωσαν αύξηση 15% με 23.670 μονάδες παγκοσμίως.

Πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη, καθώς οι θερμικές 718 είδαν επίσης την παραγωγή τους να σταματά το 2024 και το μέλλον της σειράς 718 παραμένει αβέβαιο, καθώς η Porsche φέρεται να καθυστερεί την παρουσίαση των αμιγώς ηλεκτρικών διαδόχων τους.
Σε περιφερειακό επίπεδο, οι πωλήσεις της Porsche παρουσίασαν μικτές επιδόσεις. Στην Ευρώπη οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9% και στη Βόρεια Αμερική κατά 1%, αλλά στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche τα τελευταία χρόνια, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 28%, με την εταιρεία να επικαλείται την "συνεχιζόμενη δύσκολη οικονομική κατάσταση".
Παρά την αισιοδοξία της Porsche αναφορικά με την τάση που υπάρχει για εξατομίκευση, κάτι που αυξάνει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους, είναι σαφές πως οι προσπάθειές της θα επικεντρωθούν στην αντιστροφή του κλίματος στην αγορά της Κίνας, μία από τις πιο κρίσιμες γι' αυτήν.