
Η εμπορική πορεία των ηλεκτρικών μοντέλων της VW στην παγκόσμια αγορά δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Για την ακρίβεια, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων της οικογένειας ID είναι αρκετά χαμηλότερες από αυτό που προσδοκούσε η γερμανική εταιρεία.
Είναι λογικό λοιπόν, τα στελέχη της να επιχειρούν την αντιστροφή του κλίματος με κάθε δυνατό τρόπο. Αρχικά όμως, αυτό που πρέπει να επιτευχθεί, είναι η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στα ηλεκτρικά οχήματα.

Στην περίπτωση της ευρωπαϊκής αγοράς, η ζήτηση για το ID.7 είναι μεγαλύτερη από αυτή του Passat, με την εταιρεία να ηγείται στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία και να κατατάσσεται πρώτη στην Νορβηγία τον Οκτώβριο του 2024.
Ηλεκτρικό 1 στα 4 οχήματα
Για το 2025, η Volkswagen εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά της μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν έως και το 25% των παραδόσεών της εντός της ΕΕ.
Ο επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων της εταιρείας, Martin Sander, επέλεξε να εκθειάσει τα ηλεκτρικά οχήματα σε πρόσφατη συνέντευξή του στην Automotive News.

Σε ερώτηση γιατί οι καταναλωτές θα πρέπει να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα αντί για ένα συμβατικό με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο Sander δήλωσε: "Πρώτα απ' όλα, πρέπει να αναφερθούμε στα δεδομένα. Για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο αξιόπιστα από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως, ο μόνος τρόπος για να αλλάξουν οι αντιλήψεις, είναι να φέρουμε τους πελάτες σε επαφή με αυτά τα οχήματα".
Όμως, παρά την άποψη που εξέφρασε το στέλεχος της Volkswagen, μελέτη της Consumer Reports δείχνει ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζουν κατά 42% περισσότερα προβλήματα από τους ιδιοκτήτες θερμικών μοντέλων.
Βελτίωση της εικόνας
Ωστόσο υπάρχει και μια θετική διάσταση στο παραπάνω νούμερο, καθώς αποτελεί σημαντική βελτίωση σε σχέση με προηγούμενη μελέτη του 2023, σύμφωνα με την οποία τα ηλεκτρικά οχήματα είχαν 79% περισσότερα προβλήματα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Sander ανέφερε επίσης ότι όσοι διστάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα θα πρέπει να το δοκιμάσουν για μια ημέρα, προκειμένου να "δουν πόσο εύκολη και γρήγορη μπορεί να είναι η φόρτιση".

Ο επικεφαλής πωλήσεων της VW δεν δίστασε να δηλώσει ότι το ID.3 "ξεπερνά το Tesla Model Y, το VW Golf και το BMW i4 σε βασικούς τομείς", εξηγώντας ότι το ηλεκτρικό hatchback στην έκδοση GTX διαθέτει μεγαλύτερη αυτονομία από το Model Y, καλύτερη απόδοση από το Golf GTI και ταχύτερη φόρτιση 10-80% σε σχέση με την i4.
Η διεύρυνση της γκάμας των ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen θα συνεχιστεί με το πιο προσιτό μοντέλο ID.2, το οποίο θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ και σύμφωνα με τον Sander, θα αποτελέσει "σταθμό" στην αγορά.
Ένα ακόμη πιο προσιτό μοντέλο, ενδεχομένως με την ονομασία ID.1, θα εξελιχθεί εσωτερικά από την VW και θα ξεκινά από λιγότερα από 20.000 ευρώ.