Η γεωγραφία των ευρωπαϊκών εταιρειών κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Ευρώπη προσπαθεί να προσελκύσει κατασκευαστές μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα με στόχο να ιδρύσουν εργοστάσια στην περιοχή, καθώς προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα.

BMW Northvolt Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων ύψους 1 δισ. ευρώ σε εταιρείες κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα που θα μειώσουν ή θα σταματήσουν τις εισαγωγές πρώτων υλών και εξαρτημάτων από την Κίνα.

Η προσπάθεια τόνωσης των ευρωπαϊκών εταιρειών κατασκευής μπαταριών EV είναι πλέον πιο έντονη και στοχευμένη μετά και τις δυσμενείς εξελίξεις στο θέμα της σουηδικής Northvolt, του μεγαλύτερου εγχώριου κατασκευαστή μπαταριών.

Διαβάστε Επίσης

Από την άλλη, η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, οι αθρόες εισαγωγές αντίστοιχων μοντέλων από την Κίνα και άλλες συνθήκες όπως το υψηλό ενεργειακό και εργατικό κόστος δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ για την ανταγωνιστικότητα και το μέλλον των εγχώριων εταιρειών του κλάδου.

Επιχειρούμε μια καταγραφή της γεωγραφίας στον κλάδο των ευρωπαϊκών βιομηχανιών κατασκευής μπαταριών αλλά και των επενδύσεων που έχουν γίνει.

Svolt κινεζική εταιρεία μπαταριών

Η πιο πρόσφατη ανακοίνωση αφορά τον όμιλο Stellantis που μαζί με την κινεζική κατασκευάστρια μπαταριών CATL σχεδιάζουν να ανοίξουν ένα εργοστάσιο μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) στην τοποθεσία της Stellantis στη Σαραγόσα της Ισπανίας μέχρι το τέλος του 2026 με δυναμικότητα έως 50 Gwh. Όμως τι γίνεται στην υπόλοιπη επικράτεια της Ευρωπαικής Ένωσης αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο;

Στο Sunderland της Αγγλίας λειτουργεί ένα εργοστάσιο της AESC από το 2012, που υποστηρίζεται από τη Nissan και έχει παραγωγική ικανότητα 1,8 GWh. Στην Τσεχία υπάρχει εργοστάσιο στο Horni Sucha με έτος λειτουργίας το 2020 και με αρχική δυναμικότητα 200 MWh. Πρόκειται για εργοστάσιο της τσέχικης εταιρείας Magna Energy Storage (MES).

Στην Γαλλία υπάρχουν δυο εταιρείες: Η πρώτη βρίσκεται στο Dourvin, εγκαινιάστηκε το 2023 και είναι της Automotive Cells Company (ACC). Η επιχείρηση είναι μια κοινοπραξία της Stellantis, της Mercedes Benz και της TotalEnergies. Τον Μάρτιο, η ACC και η Equans - ο ενεργειακός βραχίονας της Bouygues - υπέγραψαν συμφωνία για τον διπλασιασμό της δυναμικότητας του εργοστασίου των 13 GWh έως το 2026.

Το δεύτερο εργοστάσιο επί γαλλικού εδάφους βρίσκεται στο Ergue-Gaberic και εγκαινιάστηκε το 2013. Είναι της Blue Solutions, που ανήκει στον όμιλο Bollore.

Μπαταρίες ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας και στην περιοχή Gruenheide βρίσκεται το εργοστάσιο της Tesla όπου ζητά άδεια από τη γερμανική κυβέρνηση για να διπλασιάσει τη χωρητικότητα του εργοστασίου μπαταριών της αξίας 5 δισ. ευρώ από τα 50 GWh που είναι σήμερα.

Στην Γερμανία δραστηριοποιείται επίσης η κινεζική CATL που αυξάνει τη δυναμικότητα του εργοστασίου της στο Erfurt σε 14 GWh από 8 GWh, με στόχο να είναι κερδοφόρο το 2025 αλλά και η εταιρεία Microvast με εργοστάσιο στο Ludwigsfelde δυναμικότητας 1,5 GWh και στοχεύει να φτάσει τις 6 Gwh.

Περνώντας στην Ουγγαρία βρίσκουμε το εργοστάσιο της Samsung στο Goed συνολικής επένδυσης 1.2 δισ. ευρώ που ξεκίνησε το 2018 και έχει δυναμικότητα 30 Gwh. Στην Ιταλία υπάρχει η μονάδα της Seri Industrial στην Teverola που ξεκίνησε να λειτουργεί εντός του τρέχοντος έτους. Η συνολική επένδυση είναι της τάξεως των 570 εκατ. ευρώ με αρχική δυναμικότητα στα 0,35 GWh που θα φθάσει σταδιακά στα 8 GWh.

Στη Νορβηγία υπάρχει η νεοσύστατη εταιρεία μπαταριών Morrow που εγκαινίασε μονάδα στο Arendal αξίας 470 εκατ. ευρώ τον περασμένο Αύγουστο με στόχο δυναμικότητας στα 32 GWh. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος Lars Christian Bacher δήλωσε στο Reuters ότι θα χρειαστούν χρόνια μέχρι να προκριθεί για την πώληση μπαταριών σε εταιρεία αυτοκινήτων.

Μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Στην Πολωνία υπάρχει το εργοστάσιο της LG Energy Solution, στο Wroclaw που λειτουργεί από το 2017 με δυναμικότητα 100.000 μπαταριών και στόχο 115 GWh έως το 2025. Τον περασμένο Απρίλιο εγκαινιάστηκε στη Subotica της Σερβίας μια γραμμή παραγωγής κυψελών μπαταριών LFP της εταιρείας ElevenES. Μια επένδυση της τάξεως του 1 δισ. ευρώ με στόχο παραγωγής 48 GWh έως το 2027.

Τέλος, στο Skelleftea της Σουηδία λειτουργεί από το 2021 το εργοστάσιο της Northvolt. Ο σουηδικός όμιλος ανέστειλε τον περασμένο Σεπτέμβριο τα σχέδια επέκτασης του εργοστασίου λόγω προβλημάτων παραγωγής, υποτονικής ζήτησης και ανταγωνισμού από την Κίνα, και πλέον κατασκευάζει μόνο κυψέλες μπαταριών.

Έχει δυναμικότητα 16 GWh, αλλά δεν λειτουργεί σε αυτό το επίπεδο. Η εταιρεία έχει χάσει κάποιες συμφωνίες και ως εκ τούτου έχει περιορίσει την παραγωγή.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network