Η BMW ξεκίνησε την κατασκευή οχημάτων προπαραγωγής του πρώτου μοντέλου της νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, βασισμένου στην πλατφόρμα Neue Klasse, στη νέα εργοστασιακή μονάδα της στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας.
Το μεσαίου μεγέθους crossover βασίζεται στο πρωτότυπο Vision Neue Klasse X, που παρουσίασε η BMW τον περασμένο Μάρτιο. Αναμένεται να ονομαστεί iX3, με την παραγωγή του να προγραμματίζεται για τα τέλη του 2025.
Όπως είχε συμβεί και πριν από μία δεκαετία με το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας, του i3, η Neue Klasse αντιπροσωπεύει μια σημαντική στροφή για τη BMW, καθώς η τεχνολογία του νέου crossover θα αποτελέσει τη βάση για μια ολόκληρη σειρά νέων ηλεκτρικών μοντέλων.
Η κατασκευή οχημάτων προπαραγωγής έχει στόχο την τελειοποίηση της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων της προμήθειας εξαρτημάτων, της εφοδιαστικής αλυσίδας και των υλικών, επιτρέποντας στη BMW να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες της στη νέα μονάδα παραγωγής.
"Η παραγωγή των πρώτων δοκιμαστικών οχημάτων στο Ντέμπρετσεν, είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τη λειτουργία του νέου εργοστασίου", δήλωσε ο Milan Nedeljkovic, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW και υπεύθυνος για την παραγωγή.
Ηλεκτρική καινοτομία
Η BMW δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη Neue Klasse X, αλλά με βάση τα όσα γνωρίζουμε, η πλατφόρμα ενσωματώνει τις πιο πρόσφατες εξελίξεις της εταιρείας σε τεχνολογία και σχεδίαση ηλεκτρικών οχημάτων.
Η νέα γενιά έρχεται σε μια περίοδο που πολλές χώρες περιορίζουν ή καταργούν σταδιακά τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ ο ανταγωνισμός από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και η νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla ασκούν πίεση στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η πλατφόρμα Neue Klasse θα ενσωματώνει την έκτη γενιά της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης eDrive, με τη BMW να στοχεύει σε αύξηση της απόδοσης έως και 25% σε σύγκριση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά μοντέλα.
Κυλινδρικές μπαταρίας και μινιμαλιστική προσέγγιση
Τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της BMW, θα χρησιμοποιούν κυλινδρικές μπαταρίες, αντικαθιστώντας τις πρισματικές που χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα.
Οι νέες μπαταρίες εξασφαλίζουν περισσότερη ενέργεια στον ίδιο χώρο, αυξάνοντας την αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης κατά 30%. Η μπαταρία θα είναι ενσωματωμένη στο σώμα του οχήματος, μειώνοντας το βάρος και το κόστος παραγωγής.
Η Neue Klasse προωθεί τον ψηφιακό μινιμαλισμό, απλοποιώντας το περιβάλλον χρήστη μέσω μιας κεντρικής οθόνης, φωνητικών εντολών και χειριστηρίων στο τιμόνι. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το BMW Panoramic Vision, που μετατρέπει ολόκληρο το παρμπρίζ σε οθόνη, προβάλλοντας βασικές πληροφορίες και οδηγίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Επέκταση της παραγωγής
Η νέα πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τουλάχιστον έξι νέων ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα. Μετά το crossover στην Ουγγαρία, θα ακολουθήσει ένα σεντάν στις διαστάσεις της Σειράς 3 στο εργοστάσιο του Μονάχου το 2026. Στη σειρά περιλαμβάνονται επίσης ένα coupe, ένα station wagon και ένα μεγάλο SUV.
Η παραγωγή της Neue Klasse θα ξεκινήσει και στην Κίνα το 2026, ενώ το 2027 θα προστεθεί και η μονάδα της BMW στο San Luis Potosi του Μεξικού.
Ο CEO της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε ότι η σειρά Neue Klasse θα είναι εξίσου κερδοφόρα με τα υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή δέσμευση της BMW στην ηλεκτροκίνηση.