Αυτό είναι το μέλλον των αμιγώς ηλεκτρικών SUV της BMW με σάρκα και οστά. Ονομάζεται BMW Vision Neue Klasse X και ενσωματώνει όλες τις τελευταίες εξελίξεις της γερμανικής εταιρείας στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των στρογγυλών κυψελών μπαταρίας που είναι πιο πυκνές σε ενέργεια από τον προηγούμενο τύπο σχεδίασης, των πιο αποδοτικών ηλεκτροκινητήρων και της αρχιτεκτονικής 800V.
Αυτό που έχουμε εδώ είναι ουσιαστικά μια προσαρμογή σε αμάξωμα SUV, της νέας πλατφόρμας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το sedan Vision Neue Klasse το περασμένο φθινόπωρο. Επιπλέον, με το μοντέλο αυτό η ηλεκτρική τεχνολογία της BMW μεταφέρεται σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Όλα αυτά τα στοιχεία θα τα δούμε σε μοντέλο παραγωγής το επόμενο έτος, όταν και θα περάσει τη γραμμή συναρμολόγησης του καινούργιου εργοστασίου της BMW στην Ουγγαρία το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της νέας εποχής της γερμανικής εταιρείας.
H νέα σχεδιαστική γλώσσα
Στην περίπτωση του Vision Neue Klasse X, είναι προφανές ότι πρόκειται για ένα ακόμη πρωτότυπο μοντέλο, παρόλο που η BMW αποφεύγει να αναφέρει τη λέξη concept στο σχετικό δελτίο τύπου. Το ίδιο θυμίζουμε συνέβη και με το Neue Klasse sedan πέρυσι, το οποίο αναμένεται να μπει στην παραγωγή με ελάχιστες σχεδιαστικές αλλαγές κάποια στιγμή το 2026.
Και ενώ το sedan έχει μια μάλλον σμιλεμένη εμφάνιση που φαίνεται να έχει επηρεαστεί από το μοντέλο 2002 των αρχών της δεκαετίας του 1970, το Neue Klasse X αποτελεί την υπερυψωμένη παραλλαγή του και έχει διαφορετική μάσκα.
Μπροστά, υπάρχει ένα ζεύγος προβολέων LED που ενσωματώνουν κάθετα ευθυγραμμισμένα φώτα. Ανάμεσά τους βρίσκεται μια επανασχεδιασμένη μάσκα με τα χαρακτηριστικά "νεφρά” της BMW, που διαθέτουν επίσης φωτιζόμενο περίγραμμα.
Υπολογιστές θα ελέγχουν τα πάντα
Στο πίσω μέρος του ηλεκτρικού SUV ή SAV (Sports Activity Vehicle), όπως το αποκαλούν οι Γερμανοί, υπάρχει ένα ζευγάρι φώτων LED με τρισδιάστατα στοιχεία που μπορούν να ελέγχονται ξεχωριστά από τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου.
Αναφερόμενη σ' αυτό, η BMW λέει ότι όχι λιγότεροι από τέσσερις υπερ-υπολογιστές θα ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Δύο από αυτούς θα είναι υπεύθυνοι για την οδηγική εμπειρία, διαχειριζόμενοι το σύστημα κίνησης, το σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση, ενώ οι άλλοι δύο θα διαχειρίζονται τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) και όλα τα υπόλοιπα.
Βιωσιμότητα παντού
Περνώντας στο εσωτερικό, το Vision Neue Klasse X υποδέχεται τον οδηγό και τους επιβάτες με μια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής και μια τεράστια οθόνη head-up display που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του παρμπρίζ, καθώς και με διάφορα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά που χρησιμοποιούνται στο σύνολο της καμπίνας.
Το κάτω μέρος των θυρών και η κεντρική κονσόλα είναι κατασκευασμένα από βιώσιμα υλικά, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν περισυλλεγεί από τη θάλασσα. Το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει επίσης τμήματα από ανακυκλωμένα υλικά, όπως τα πλευρικά μαρσπιέ και τα εξαρτήματα της μπροστινής και της πίσω ποδιάς.
Αξίζει να αναφερθεί, πως ακόμη και το εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, το οποίο θα συναρμολογεί τη Neue Klasse από το επόμενο έτος, θα είναι η πρώτη μονάδα παραγωγής του BMW Group στον κόσμο που θα λειτουργεί εξ ολοκλήρου με ενέργεια χωρίς ορυκτά καύσιμα.
Αυτονομία, αποδοτικότητα και αρχιτεκτονική 800V
Από τεχνικής άποψης, το ηλεκτρικό SUV θα χαρακτηρίζεται από 30% μεγαλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά ηλεκτρικών BMW χάρη στις προαναφερθείσες κυλινδρικές κυψέλες, που έχουν 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, τις νέες πιο αποδοτικές μονάδες e-drive και τη βελτίωση της αεροδυναμικής. Επιπλέον, η αρχιτεκτονική 800V θα βελτιώσει τις ταχύτητες φόρτισης έως και 30%, γεγονός που μεταφράζεται σε ανάκτηση αυτονομίας 300 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά, πάντοτε σύμφωνα με την BMW.
Εκείνα που δεν γνωρίζουμε είναι η απόδοση του νέου μοντέλου, καθώς και οι διαστάσεις του, αφού η BMW επέλεξε να μην αναφερθεί στους συγκεκριμένους τομείς. Προηγούμενες αναφορές πάντως, άφηναν να εννοηθεί πως η έκδοση παραγωγής θα έχει περίπου το μέγεθος της σημερινής X3, ενώ πολλοί εκτιμούν ότι θα ονομάζεται iX3.