
Η επανατοποθέτηση της Jaguar στην αγορά ως μιας υπερπολυτελούς μάρκας, ήταν λογικό να προκαλέσει ποικίλα σχόλια και αντιδράσεις. Ακόμη και επαγγελματίες από τον χώρο των σχεδιαστών αυτοκινήτων, θεώρησαν πως το νέο logo της ιστορικής μάρκας στερείται πρωτοτυπίας.
Τώρα, η εταιρεία κατασκευής τηλεφώνων και ακουστικών Nothing με έδρα το Λονδίνο έχει κάνει ένα αστείο εις βάρος της βρετανικής μάρκας αυτοκινήτων, αποκαλύπτοντας το δικό της rebrand στο X, εμπνευσμένο από αυτό της Jaguar.

Μια ανάρτηση γράφει απλώς "Copy Jaguar", παίζοντας με το σλόγκαν "Copy Nothing" που συνόδευσε το βίντεο της βρετανικής εταιρείας. Στο τελευταίο, συμμετείχαν μοντέλα που φορούσαν φουτουριστικά ρούχα σε εξωγήινα, μονοχρωματικά περιβάλλοντα και επικρίθηκε ευρέως.
Η Nothing άλλαξε επίσης το βιογραφικό της στο X με το νέο της σλόγκαν, όπως έκανε και η Jaguar. Αποκάλυψε μάλιστα το νέο της λογότυπο σε ξεχωριστή ανάρτηση.
new logo who dis? pic.twitter.com/nMOBcBlS8U
— Nothing (@nothing) November 20, 2024
Φωτογραφίζοντας και πάλι την Jaguar, το λογότυπο της Nothing χρησιμοποιεί μια μίξη από κεφαλαία και πεζά γράμματα. Η μάρκα αντικατέστησε επίσης τη γραμματοσειρά με στρογγυλεμένες, συμπαγείς γραμμές.
Εκμεταλλεύτηκε το timing
Ο επανασχεδιασμός αφορά ειδικά τον λογαριασμό της Nothing στο Χ, καθώς είναι "η βέλτιστη πλατφόρμα για να πυροδοτηθεί και να αναπτυχθεί η συζήτηση σε πραγματικό χρόνο", δήλωσε η Lauren Mahon, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.
"Αυτή η ιδέα μου ήρθε κατά τη διάρκεια μιας πρωινής σύσκεψης, όταν διέκρινα την ευκαιρία να αξιοποιήσω μια τάση στο X ,για να δημιουργήσω ένα διασκεδαστικό, αντιδραστικό κόλπο", ανέφερε σε ένα email.
"Μέσα σε δέκα λεπτά, δημιουργήσαμε ένα νέο λογότυπο στο Photoshop με γραμματοσειρά παρόμοιου στυλ με εκείνη της Jaguar, ενημερώσαμε το βιογραφικό μας σε "Αντιγράψτε την Jaguar", πατήσαμε αποστολή στο X και παρακολουθήσαμε τη χιονοστιβάδα να δημιουργείται".
im just a chill admin pic.twitter.com/c9MqF3RlkD
— Nothing (@nothing) November 21, 2024
Η ανάρτηση της Nothing έλαβε περισσότερες από 2 εκατομμύρια εμφανίσεις και χιλιάδες κοινοποιήσεις σε λιγότερο από οκτώ ώρες, έγραψε η Mahon σε μια ανάρτηση στο LinkedIn. Το κόλπο του X ξεπέρασε τις 10 εκατομμύρια εμφανίσεις μέχρι το πρωί της Παρασκευής 22 Νοεμβρίου.
"Είδαμε μια ευκαιρία να εισέλθουμε στη συζήτηση σχετικά με μια παλαιά μάρκα σε μια εντελώς διαφορετική βιομηχανία και με αυτόν τον τρόπο, μπορέσαμε να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας μας", δήλωσε η Mahon.
Αρνήθηκε ωστόσο να διευκρινήσει για πόσο καιρό η μάρκα θα παραμείνει με το branding "Copy Jaguar".
Η απάντηση της Jaguar
Το rebrand της Jaguar έχει οδηγήσει σε πολλές συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις προηγούμενες μέρες, οδηγώντας μάλιστα μια διαφήμιση της Volvo που εμφανίστηκε πριν από εβδομάδες να έρθει και πάλι στο προσκήνιο. Ο λόγος ήταν η ανάδειξή της ως εξαιρετικό παράδειγμα μάρκετινγκ αυτοκινήτων, σε αντιπαραβολή με την Jaguar.

Ορισμένοι σχολιαστές έδωσαν εύσημα στην Jaguar για την ικανότητά της να προσελκύει την προσοχή, δεδομένης της σταθερής πτώσης των πωλήσεων από το 2018. Άλλοι επικριτές της διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένου του Elon Musk, έχουν σημειώσει ότι το βίντεο "Copy Nothing" δεν περιέχει κανένα όχημα.
"Το επαναλανσάρισμα της μάρκας Jaguar είναι μια τολμηρή και ευφάνταστη επανεφεύρεση και όπως ήταν αναμενόμενο έχει προσελκύσει την προσοχή και τη συζήτηση. Ως υπερήφανοι θεματοφύλακες σε ένα τόσο αξιοσημείωτο σημείο της ιστορίας της Jaguar, διατηρήσαμε εμβληματικά σύμβολα, ενώ παράλληλα κάναμε ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός. Η αποκάλυψη της μάρκας είναι μόνο το πρώτο βήμα σε αυτή τη συναρπαστική νέα εποχή και ανυπομονούμε να μοιραστούμε περισσότερα για τη μεταμόρφωση της Jaguar τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες", ανέφερε σε ανακοίνωσή της η βρετανική εταιρεία.