
Η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα είχε την ευκαιρία της να γίνει πρωταθλήτρια στον συγκεκριμένο κλάδο στην Ευρώπη όμως αγωνίζεται να παραμείνει ζωντανή, αντιμετωπίζοντας προβλήματα παραγωγής λόγω έλλειψης ρευστότητας.
Η Northvolt χρειάζεται μια γερή οικονομική ενίσχυση της τάξεως των 1,15 δισ. ευρώ προκειμένου να αποκαταστήσει την λειτουργία της, είχε δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος Peter Carlsson στους δημοσιογράφους στις 22 Νοεμβρίου.
"Η κατάθεση αίτησης στον πτωχευτικό νόμο επιτρέπει μια περίοδο κατά την οποία η εταιρεία μπορεί να αναδιοργανωθεί, να ανεβάσει τις δραστηριότητές της, τηρώντας παράλληλα τις δεσμεύσεις πελατών και προμηθευτών, και τελικά να τοποθετηθεί μακροπρόθεσμα", ανέφερε ο Carlsson λίγο πριν ανακοινώσει την παραίτησή του.
Πέραν της θέσης του ως διευθύνων σύμβουλος, ο Carlsson ήταν και συνιδρυτής της εταιρείας. Πριν από τη Northvolt, είχε περάσει τέσσερα χρόνια σε συνεργασία με τον Elon Musk ως επικεφαλής της εφοδιαστικής αλυσίδας της Tesla.

Ο 54χρονος Carlsson δήλωσε ότι ήρθε η ώρα να αναλάβουν νέοι ηγέτες. Θα παραμείνει μέλος του διοικητικού συμβουλίου και ανώτερος σύμβουλος.
Η νέα ηγεσία της Northvolt
Επικεφαλής της Northvolt θα είναι η οικονομική διευθύντρια Pia Aaltonen-Forsell και ο πρόεδρος του τμήματος κυψελών μπαταριών, Matthias Arleth, ο οποίος αναλαμβάνει νέο ρόλο ως επικεφαλής επιχειρήσεων.
Ο Carlsson είχε ηγηθεί της Northvolt από την ίδρυσή της το 2016. Συγκέντρωσε δισ. ευρώ σε χρέος και μετοχές με την υπόσχεση να είναι πρωτοπόρος στην ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών. Το σχέδιο διαλύθηκε μετά από μια σειρά λειτουργικών αποτυχιών που επιβάρυναν τα οικονομικά της εταιρείας.
Η Northvolt ξόδευε ελεύθερα και επεκτάθηκε γρήγορα για να δημιουργήσει την κλίμακα που ο Carlsson θεωρούσε απαραίτητη για να ανταγωνιστεί τους καθιερωμένους κατασκευαστές μπαταριών στην Κίνα και την Κορέα. Κατασκεύασε το κύριο εργοστάσιό της στο Skelleftea της Σουηδίας, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, και δημιούργησε μονάδες στη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η εταιρεία βρέθηκε σε κρίση ρευστότητας αυτό το φθινόπωρο, αφού δεν κατάφερε να αυξήσει την παραγωγή στο κύριο εργοστάσιό της. Η πρόσφατη επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα έπαιξε το ρόλο της σε αυτή τη δυσμενή εξέλιξη.

Οι VW και BMW απέσυραν την υποστήριξή τους
Η Volkswagen, ο μεγαλύτερος επενδυτής της εταιρείας και κορυφαίος πελάτης μέσω της μονάδας φορτηγών Scania, είπε στον Carlsson ότι δεν μπορούσε να συνεχίσει να παρέχει κεφάλαια, όπως ο ίδιος δήλωσε. Η Northvolt έχασε επίσης ένα συμβόλαιο ύψους 2 δισ. ευρώ από την BMW τον περασμένο Ιούνιο.
Η Northvolt κατέθεσε αίτηση για προστασία από πτώχευση (κεφάλαιο 11) στις ΗΠΑ σε δικαστήριο του Τέξας στις 21 Νοεμβρίου. Στην αίτησή της, η εταιρεία ανέφερε ότι τα μετρητά της είχαν μειωθεί σε περίπου 30 εκατ. δολάρια - αρκετά για μια εβδομάδα λειτουργίας - ενώ το χρέος ξεπέρασε τα 5,8 δισ. δολάρια. Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε εξασφαλίσει 100 εκατ. δολάρια σε νέα χρηματοδότηση για τη διαδικασία πτώχευσης, επιτρέποντας τη συνέχιση των εργασιών.
Η εταιρεία απασχολεί περίπου 6.600 άτομα σε επτά χώρες. Στην κατάθεση αίτησης προστασίας από πτώχευση ανέφερε ότι αναμένει να ολοκληρώσει την αναδιάρθρωση μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Σε αναζήτηση χρηματοδότησης
Η Northvolt δήλωσε ότι αναζητά έναν ή περισσότερους εταίρους για τη χρηματοδότηση της αναδιάρθρωσής της και την επιστροφή της σε μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της ολοκλήρωσης των μεγάλων εργοστασίων μπαταριών στη Γερμανία και τον Καναδά.
Σε περίπτωση αποτυχίας, η Northvolt δήλωσε ότι έχει επίσης προσλάβει την Hilco Global, μια εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, για να βοηθήσει με "μια ομαλή διαδικασία εκκαθάρισης, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο”.