Ετοιμαστείτε για μια νέα σχεδιαστική ορολογία. Ο Laurens van den Acker, επικεφαλής σχεδιασμού του Ομίλου Renault, εισάγει τους όρους "πνευματικό ρετρό” και "στυλιστικό ρετρό”.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το Renault 5 και το νέο Twingo ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, εκείνη του "πνευματικού ρετρό”. Κάνουν την ίδια δουλειά με τα αυτοκίνητα στα οποία παραπέμπουν. Το 5 στην εποχή του ήταν ένα κομψό αλλά φτηνό και οικονομικό αστικό αυτοκίνητο. Το ίδιο και το νέο.
Όσο για το Twingo πρώτης γενιάς, ήταν στην πραγματικότητα ένα από τα φτηνότερα αυτοκίνητα που πωλούνταν στην εποχή του, και η τιμή του νέου θα είναι επίσης πολύ χαμηλή.
Αντίθετα, ο van den Acker λέει ότι το νέο 4 είναι "στυλιστικό ρετρό”. Έχει πολλές οπτικές αναφορές στο πρωτότυπο, αλλά καλείται να παίξει έναν διαφορετικό ρόλο. Το 1961 ήταν ένα απλό αγροτικό αυτοκίνητο, αλλά το νέο είναι έξυπνο και αρκετά ακριβό για ένα μικρό crossover. Θα κοστίσει περίπου 6.000 ευρώ περισσότερα από ένα R5.
"Στην πραγματικότητα ο πνευματικός διάδοχος του R4 είναι το Dacia Duster”, αναφέρει ο van den Acker. Φτηνό, ευέλικτο και στιβαρό. Φαίνεται να έχει δίκιο.
Το Twingo θα είναι ακόμα πιο φτηνό από το R5, το οποίο κοστίζει πάνω από 27.000 ευρώ. Είναι μικρότερο, έχει λιγότερα εξαρτήματα και θα έχει μπαταρία με χαμηλότερη αυτονομία, με χημική σύνθεση LFP για χαμηλότερο κόστος.
Ο Van den Acker τονίζει όμως ότι τα νέα R5, R4 και Twingo δεν είναι απλά αντίγραφα παλαιών μοντέλων. Μας ζητάει να φανταστούμε πως υπήρχε μια σειρά από χαμένες ενδιάμεσες γενιές μεταξύ των πρωτότυπων και των νέων, όπως μια 911 έχει όλες αυτές τις πραγματικές γενιές. "Κανείς δεν αποκαλεί μια νέα 911 ρετρό, παρόλο που μπορείς να αναγνωρίσεις μέσα της το πρωτότυπο”.
Αποτελεί δημιουργική χρεοκοπία το να επιστρέφεις σε παλιά αυτοκίνητα, αντί να εφευρίσκεις νέα; "Δίνω στον εαυτό μου την ευκαιρία για ένα διάλειμμα, καθώς έκανα τόσα πολλά πραγματικά νέα πράγματα, το DeZir, το Trezor, κάποια αυτόνομα concept, το [Mk4] Clio και το Captur. Αλλά ούτως ή άλλως, το R4, το R5 και το Twingo δεν ήταν εύκολα. Θα μπορούσαμε να τα είχαμε καταστρέψει.
"Δεν έχω κάνει ποτέ ένα αυτοκίνητο που να έχει τύχει τόσης αγάπης όσο το R5. Γιατί αυτό έχει τόσο μεγάλη αξία; Γιατί η δουλειά μας είναι να φτιάχνουμε προϊόντα που κάνουν τον κόσμο ευτυχισμένο. Και μόνο εμείς μπορούμε να φτιάξουμε τέτοια αυτοκίνητα. Κανείς δεν μπορεί να τα αντιγράψει”.