Από το 1959 η Mercedes-Benz έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα συστηματικών δοκιμών πρόσκρουσης των μοντέλων της που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Εκείνη την εποχή, ο όρος ασφάλεια στα αυτοκίνητα δεν είχε την ίδια βαρύτητα που έχει σήμερα.
Ως εκ τούτου, το να πραγματοποιείς crash test το 1959 ήταν μάλλον πολυτέλεια. Όμως φίρμες όπως η Mercedes και η Volvo έχουν ποντάρει από νωρίς στο θέμα της ασφάλειας εφαρμόζοντας νέες και πρωτοποριακές τεχνολογίες στα μοντέλα τους.
Από το 1996 όπου ο νεότευκτος ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός διεξαγωγής προσομοιώσεων σύγκρουσης Euro NCAP μπήκε στο κάδρο της ασφάλειας στην αυτοκίνηση, τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Ανάλογα με τις προδιαγραφές και τα κριτήρια του Euro NCAP όλοι οι κατασκευαστές που επιχειρούν στην Ευρώπη έχουν ως στόχο την ανώτατη βαθμολόγηση των 5 αστέρων.
Επίσης η εξέλιξη λογισμικού στην δομική αρχιτεκτονική των αυτοκινήτων – που έχει ξεκινήσει από τα μέσα της δεκαετίας των '90 - έχει βελτιώσει κατά πολύ τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας των σύγχρονων αυτοκινήτων.
Επιστροφή στη Mercedes και στο 1959, όπου μια W 110 με τετρακύλινδρο κινητήρα υποβάλλεται σε μετωπική σύγκρουση με σταθερό εμπόδιο. Οι τότε μετρήσεις ήταν οι βασικές και αφορούσαν την παραμόρφωση του αμαξώματος.
Ας μην ξεχνάμε πως τότε τα αυτοκίνητα δεν είχαν αυτοφερόμενα αμαξώματα με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και ενισχυμένα σημεία στις κολόνες. Όλα αυτά προέκυψαν αργότερα μελετώντας τα αποτελέσματα από αυτές τις "πρωτόγονες” δοκιμές που συνάμα προέκυψαν και εξόχως αποκαλυπτικά.
Τα επόμενα χρόνια χιλιάδες αυτοκίνητα καταστράφηκαν σε προσομοιώσεις χτυπώντας σε τοίχους, πέφτοντας κάθετα στο έδαφος από γερανούς και τουμπάροντας από ράμπες με στόχο την βελτίωση της ασφάλειας του κλωβού επιβατών και των δομικών παραμορφώσεων του αμαξώματος.
Αργότερα μπήκαν στην εξίσωση τα στοιχεία εξοπλισμού (ζώνες, αερόσακοι, παιδικά καθίσματα, κ.ά.) με τα πρώτα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας όπως ABS, ESP, Traction Control κ.ά. να κάνουν την εμφάνιση τους στις αρχές του '90.
Η Mercedes συνεχίζει να διενεργεί τις δικές της δοκιμές πολλές φορές με αυστηρότερα κριτήρια από αυτά του Euro NCAP που δεν περιορίζονται μόνο στις πλαγιομετωπικές προσκρούσεις με σταθερό εμπόδιο ή τις πλαϊνές με κινούμενο αντικείμενο αλλά και σε συγκρούσεις μεταξύ δύο μοντέλων, σε οπίσθιες συγκρούσεις ή σε ανατροπές.
Στις πρόσφατες καινοτομίες της εταιρείας λογίζεται ο έλεγχος της παραμόρφωσης των αμαξωμάτων μέσω τεχνολογίας ακτίνων X που προσδίδει καλύτερη ανάλυση των δεδομένων της πρόσκρουσης με λεπτομερή καταγραφή 1.000 καρέ ανά δευτερόλεπτο.