Τα μοντέλα της Mercedes πέφτουν σε τοίχους από το 1959

Επί 65 χρόνια η Mercedes-Benz δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων της σε ελεγχόμενες προσομοιώσεις πρόσκρουσης πολύ πριν ξεκινήσει τη λειτουργία του ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP.

Mercedes crash test 1959

Από το 1959 η Mercedes-Benz έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα συστηματικών δοκιμών πρόσκρουσης των μοντέλων της που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Εκείνη την εποχή, ο όρος ασφάλεια στα αυτοκίνητα δεν είχε την ίδια βαρύτητα που έχει σήμερα.

Ως εκ τούτου, το να πραγματοποιείς crash test το 1959 ήταν μάλλον πολυτέλεια. Όμως φίρμες όπως η Mercedes και η Volvo έχουν ποντάρει από νωρίς στο θέμα της ασφάλειας εφαρμόζοντας νέες και πρωτοποριακές τεχνολογίες στα μοντέλα τους.

Από το 1996 όπου ο νεότευκτος ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός διεξαγωγής προσομοιώσεων σύγκρουσης Euro NCAP μπήκε στο κάδρο της ασφάλειας στην αυτοκίνηση, τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Ανάλογα με τις προδιαγραφές και τα κριτήρια του Euro NCAP όλοι οι κατασκευαστές που επιχειρούν στην Ευρώπη έχουν ως στόχο την ανώτατη βαθμολόγηση των 5 αστέρων.

Mercedes crash test 1959

Επίσης η εξέλιξη λογισμικού στην δομική  αρχιτεκτονική των αυτοκινήτων – που έχει ξεκινήσει από τα μέσα της δεκαετίας των '90 - έχει βελτιώσει κατά πολύ τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας των σύγχρονων αυτοκινήτων.

Επιστροφή στη Mercedes και στο 1959, όπου μια W 110 με τετρακύλινδρο κινητήρα υποβάλλεται σε μετωπική σύγκρουση με σταθερό εμπόδιο. Οι τότε μετρήσεις ήταν οι βασικές και αφορούσαν την παραμόρφωση του αμαξώματος.

Mercedes crash test 1959

Ας μην ξεχνάμε πως τότε τα αυτοκίνητα δεν είχαν αυτοφερόμενα αμαξώματα με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και ενισχυμένα σημεία στις κολόνες. Όλα αυτά προέκυψαν αργότερα μελετώντας τα αποτελέσματα από αυτές τις "πρωτόγονες” δοκιμές που συνάμα προέκυψαν και εξόχως αποκαλυπτικά.

Τα επόμενα χρόνια χιλιάδες αυτοκίνητα καταστράφηκαν σε προσομοιώσεις χτυπώντας σε τοίχους, πέφτοντας κάθετα στο έδαφος από γερανούς και τουμπάροντας από ράμπες με στόχο την βελτίωση της ασφάλειας του κλωβού επιβατών και των δομικών παραμορφώσεων του αμαξώματος.

Αργότερα μπήκαν στην εξίσωση τα στοιχεία εξοπλισμού (ζώνες, αερόσακοι, παιδικά καθίσματα, κ.ά.) με τα πρώτα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας όπως ABS, ESP, Traction Control κ.ά. να κάνουν την εμφάνιση τους στις αρχές του '90.

Mercedes crash test

Η Mercedes συνεχίζει να διενεργεί τις δικές της δοκιμές πολλές φορές με αυστηρότερα κριτήρια από αυτά του Euro NCAP που δεν περιορίζονται μόνο στις πλαγιομετωπικές προσκρούσεις με σταθερό εμπόδιο ή τις πλαϊνές με κινούμενο αντικείμενο αλλά και σε συγκρούσεις μεταξύ δύο μοντέλων, σε οπίσθιες συγκρούσεις ή σε ανατροπές.

Στις πρόσφατες καινοτομίες της εταιρείας λογίζεται ο έλεγχος της παραμόρφωσης των αμαξωμάτων μέσω τεχνολογίας ακτίνων X που προσδίδει καλύτερη ανάλυση των δεδομένων της πρόσκρουσης με λεπτομερή καταγραφή 1.000 καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

ΤΗΕ FUTURE OF DRIVING

Όταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Best of Network