Πιθανότατα γνωρίζετε τη χρήση της τεχνολογίας LiDar - συντομογραφία για Light Detection and Ranging - σε αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών, όπως η Mercedes S-Class, η οποία χρησιμοποίησε το υλικό για να γίνει το πρώτο όχημα με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Πλέον η ίδια τεχνογνωσία αναπτύσσεται σε δρόμους στη Γιούτα για να κάνει τις διασταυρώσεις ασφαλέστερες.
Το Τμήμα Μεταφορών της Γιούτα (UDOT) έχει εξοπλίσει πέντε διασταυρώσεις στο Salt Lake City με τεχνολογία LiDar για την καταγραφή της δραστηριότητας των πεζών, των ποδηλατών και της κυκλοφορίας των οχημάτων, σε μια προσπάθεια να κατανοήσει καλύτερα πώς μπορεί να μειωθεί το ποσοστό των ατυχημάτων.
Αντί να λαμβάνει απλώς ένα στιγμιότυπο του τι συμβαίνει στη γραμμή του φωτεινού σηματοδότη, όπως θα μπορούσε να κάνει μια απλή κάμερα, το σύστημα χαρτογραφεί τις κινήσεις σε ολόκληρη τη διασταύρωση.
Αυτό επιτρέπει στους ερευνητές να δουν μοτίβα, όπως τον εντοπισμό περιοχών όπου συμβαίνουν συστηματικά εν δυνάμει ατυχήματα ή πότε και πού οι πεζοί περπατούν χωρίς άδεια, κάτι που δεν ήταν εφικτό προηγουμένως. Μπορεί επίσης να καταγράφει τις μέσες ταχύτητες και να καταγράφει τα πάντα με ακρίβεια 99,98%.
Η τεχνολογία LiDar λειτουργεί με την αποστολή παλμών λέιζερ και τη μέτρηση του χρόνου που χρειάζεται το φως για να γυρίσει πίσω μετά την πρόσκρουση σε ένα αντικείμενο. Το UDOT λέει ότι το σύστημα LiDar μπορεί επίσης να το βοηθήσει να κατανοήσει καλύτερα πότε μια διασταύρωση θα μπορούσε να επωφεληθεί από αναθεωρήσεις στο χρονοδιάγραμμα του φωτεινού σηματοδότη, για παράδειγμα για να δοθεί στους πεζούς περισσότερος χρόνος για να διασχίσουν.
Αλλά το πραγματικά έξυπνο κομμάτι είναι ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να κάνει αυτές τις κρίσιμες για την ασφάλεια προσαρμογές σε πραγματικό χρόνο. Όπως για παράδειγμα στο υποθετικό σενάριο ότι "έχετε κάποιον που διασχίζει το δρόμο και σκοντάφτει και απλά δεν μπορεί να φτάσει εκεί εγκαίρως”, δήλωσε ο εκπρόσωπος του UDOT, John Gleason. "Δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτα χειροκίνητα. Θα προσαρμόσει αυτόματα τον χρόνο για να τους επιτρέψει να διασχίσουν με ασφάλεια".
Το UDOT δεν αποκάλυψε πόσο κόστισαν τα συστήματα που ανέπτυξε η Panasonic, λέγοντας μόνο ότι θα επεκταθεί και σε άλλες τοποθεσίες της πολιτείας χρησιμοποιώντας μέρος μιας επιχορήγησης ύψους 20 εκατ. δολαρίων.