
Η Mercedes-Benz ανακοινώνει ότι έγινε η πρώτη φίρμα που έλαβε έγκριση για δοκιμές αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 για καθορισμένους αστικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους στο Πεκίνο.
Στο πλαίσιο των τεχνολογικών ερευνητικών προγραμμάτων της Mercedes-Benz Κίνας, οι δοκιμές επιπέδου 4 έχει ως στόχο να εξερευνήσει την τεχνολογία αιχμής στην ανάπτυξη λογισμικού και υλικού συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.
Προηγουμένως, στα τέλη του 2023, η Mercedes-Benz έγινε μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαβε έγκριση για δοκιμές επιπέδου 3 στο Πεκίνο, ενώ εδώ να τονίσουμε ότι ήταν η πρώτη που πήρε άδεια για επίπεδο 3 και στην Γερμανία και σε δύο κορυφαία μοντέλα της υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Το project επικεντρώνεται στη μελέτη της αντίληψης πολλαπλών αισθητήρων στην αυτόνομη οδήγηση υψηλού επιπέδου, στην επαλήθευση της απόδοσης του συστήματος υπό διάφορες συνθήκες και στη διερεύνηση της βαθιάς ολοκλήρωσης της αντίληψης.
Πώς γίνονται οι δοκιμές σε δημόσιους δρόμους
Δύο ειδικά αναβαθμισμένα μοντέλα Mercedes-Benz S-Class (κεντρική φωτό) θα χρησιμεύσουν ως οχήματα δοκιμών αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, εξοπλισμένα με μια πλούσια συστοιχία αισθητήρων που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τις δοκιμές, όπως LiDAR, ραντάρ και κάμερες.

Επιπλέον, τα οχήματα δοκιμών είναι εξοπλισμένα με πλεονάζοντα συστήματα για την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας του συστήματος. Σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές, τα οχήματα δοκιμών αναπτύσσονται ώστε να συμμετέχουν στην κανονική κυκλοφορία και να ολοκληρώνουν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα ελιγμούς όπως απροστάτευτες αριστερές στροφές, πλοήγηση σε κυκλικούς κόμβους, στροφές U και στάθμευση.
Σε αυτοκινητόδρομους, τα οχήματα δοκιμών μπορούν να πραγματοποιούν αυτόματες αλλαγές λωρίδας όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει και μπορούν να περνούν από σταθμούς διοδίων. Σε ακραίες καταστάσεις, το όχημα θα εκτελέσει ελιγμούς ελάχιστου κινδύνου και θα βρει μια ασφαλή θέση για να σταματήσει.
Το επίπεδο 4 είναι το τελευταίο σκαλί πριν την πλήρως αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 στην οποία το όχημα μπορεί να ολοκληρώσει καθήκοντα οδήγησης χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.