Το Audi A6 e-tron που παρουσιάστηκε επίσημα τις προηγούμενες μέρες, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Avant, αλλά υπάρχει και ένα ακόμη χαρακτηριστικό του που δεν το λες και τόσο συνηθισμένο για μοντέλο της Audi.
Ένα οικογενειακό μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς δεν είναι κάτι τόσο ασυνήθιστο, αλλά ένα με τα σήματα της Audi στο αμάξωμα, είναι πάρα μα πάρα πολύ σπάνιο. Κι όμως, η βασική έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού Audi A6 e-tron, έχει κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς.
Η Audi όπως γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος, είναι μια μάρκα που έχει γίνει διάσημη για το σύστημα τετρακίνησης Quattro, αλλά κατασκεύαζε αυτοκίνητα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς για μεγάλο χρονικό διάστημα στην ιστορία της.
Για την ακρίβεια, θα χρειαστεί να φτάσεις μέχρι το Audi 920 στα τέλη της δεκαετίας του 1930 για να βρεις ένα πισωκίνητο sedan της γερμανικής εταιρείας. Η οποία σε όλη τη σύγχρονη ιστορία της, κατασκεύαζε μόνο προσθιοκίνητα ή τετρακίνητα μοντέλα. Οι μόνες εξαιρέσεις είναι οι πισωκίνητες εκδόσεις του supercar R8 και η βασική έκδοση του SUV, Q4 e-tron.
Σύντομη ιστορική αναδρομή
Ακολουθεί ένα σύντομο μάθημα ιστορίας: Η Audi δημιουργήθηκε γύρω στις αρχές του 20ου αιώνα και το 1932 έγινε μέλος της Auto Union μαζί με άλλες γερμανικές εταιρείες όπως οι Horch, Wanderer και DKW. Από εκεί προκύπτουν και οι τέσσερις δακτύλιοι του σήματος της Audi. Μετά τον πόλεμο, το όνομα Audi αποσύρθηκε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1960, όταν η Auto Union το αναβίωσε υπέρ της DKW.
Τα περισσότερα σύγχρονα Audi μπορούν να εντοπίσουν τις ρίζες τους στο DKW F9, το οποίο σχεδιάστηκε τις πρώτες ημέρες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ως διάδοχος του VW Beetle. Η Auto Union συνέχισε με τη διάταξη του συστήματος μετάδοσης κίνησης του F9 με έναν διαμήκη κινητήρα μπροστά από ένα κιβώτιο ταχυτήτων, που έστελνε την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς.
Στα θερμικά μεγαλύτερα από το Α3 μοντέλα, είναι η διάταξη που χρησιμοποιεί η Audi μέχρι και σήμερα, αν και συχνά υπάρχει η προσθήκη ενός άξονα μετάδοσης κίνησης προς τα πίσω, δημιουργώντας το κλασικό σύστημα τετρακίνησης Quattro. Αυτό περιλαμβάνει φυσικά το A6 και όλους τους προκατόχους του.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι το A6 e-tron έρχεται σε ρήξη με μια παράδοση που κρατάει δεκαετίες. Φυσικά, πολλά ηλεκτρικά μοντέλα με έναν ηλεκτροκινητήρα είναι πισωκίνητα για διάφορους λόγους, οπότε σε ένα βαθμό, δεν είναι και τόσο ασυνήθιστο.
Επιπλέον, όλοι οι ανταγωνιστές του A6, το Tesla Model S, η BMW i5 και η Mercedes EQE, έχουν πισω κίνηση στις βασικές τους εκδόσεις. Παρόλα αυτά, δεν παύει να είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, τουλάχιστον σημειολογικά, το γεγονός ότι πρόκειται για το πρώτο σύγχρονο, πισωκίνητο sedan της Audi.