Porsche: Η αγορά δεν είναι ακόμη έτοιμη για τα ηλεκτρικά

Η Porsche ανέμενε ότι το 80% των πωλήσεών της μέχρι το 2030 θα αφορούσε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά πλέον συνειδητοποιεί ότι η μετάβαση θα έχει αρκετά μεγαλύτερη διάρκεια.

Porsche Macan 2024

Είναι κάτι που όλοι είχαμε καταλάβει πως συμβαίνει και που πλέον, έχουν αρχίσει να παραδέχονται ολοένα και περισσότερες εταιρείες. Ο λόγος για την ταχύτητα μετάβασης της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση. Η Porsche αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα εταιρείας που παραδέχεται ότι η εν λόγω μετάβαση διαρκεί πολύ περισσότερο απ' ότι αρχικά είχε προβλέψει.

Διαβάστε Επίσης

Η γερμανική εταιρεία είχε αναφέρει κάποια στιγμή ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 80% των πωλήσεών της έως το 2030 και η εκτίμηση αυτή, την οδήγησε σε ανάλογη διαμόρφωση του προϊοντικού πλάνου της, ώστε να καλύψει ένα επίπεδο ζήτησης που ακόμη απέχει πολύ από το να επιτευχθεί.

Porsche Taycan MY 2025

"Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαρκεί περισσότερο απ' ότι νομίζαμε πριν από πέντε χρόνια", ανέφερε η Porsche, απηχώντας τις σκέψεις και άλλων ευρωπαϊκών εταιρειών πολυτελών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes.

Έτσι, ενώ η Porsche έχει τα προϊόντα και την δυνατότητα παραγωγής για να ανταποκριθεί σε ένα ποσοστό 80%, τώρα φαίνεται να αναθεωρεί, λέγοντας πως δεν θα πιέσει για αυτό και θα αφήσει το αγοραστικό κοινό να δείξει το δρόμο.

Κριτήριο η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

προϊοντική μας στρατηγική έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να μπορούμε να παραδώσουμε πάνω από το 80% των οχημάτων μας με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης το 2030, ανάλογα με τη ζήτηση των πελατών και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αναφέρει η Porsche σύμφωνα με το Reuters.

Διαβάστε Επίσης

Αλλά αν αυτή η ζήτηση δεν υπάρχει, που οδηγείται η Porsche στο προσεχές μέλλον; Ήδη παρουσίασε και αναμένεται να φέρει σύντομα στην αγορά την ηλεκτρική έκδοση της Macan, αλλά ταυτόχρονα πρόκειται να διακόψει την παραγωγή της θερμικής έκδοσης, η οποία ήταν εκείνη με τις υψηλότερες πωλήσεις, και εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να έρχεται δεύτερη πίσω μόνο από την Cayenne, αντιπροσωπεύοντας το 27% των πωλήσεων της Porsche το 2023.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Επίσης, η Porsche έχει ήδη ανακοινώσει πως η επόμενη γενιά των σπορ μοντέλων 718 Boxster και Cayman θα είναι ηλεκτρική και πλέον, είναι μάλλον πολύ αργά για αλλαγή του πλάνου. Η αμιγώς ηλεκτρική Boxster αναμένεται να αποκαλυφθεί πριν από το τέλος του 2024 και παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις των απερχόμενων θερμικών εκδόσεων δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλές, είναι βέβαιο πως κάποια στελέχη της Porsche θα αναρωτιούνται αν η απόφαση που πήραν ήταν η σωστή.

Πρόκειται για μία ακόμη απόφαση που είναι πολύ αργά για να αλλάξει. Κι αυτό γιατί η παραγωγή των 718 στην Ευρώπη σταμάτησε τις αμέσως προηγούμενες εβδομάδες, καθώς η Porsche επέλεξε να μην προχωρήσει σε αναβαθμίσεις προκειμένου να ανταποκριθούν στη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Μόνη εξαίρεση η 911

Στις υπόλοιπες αγορές οι θερμικές 718 θα αποσυρθούν το 2025, ενώ οι αντίστοιχες Macan θα αποσυρθούν το 2026. Αν και πολλοί θα ήθελαν να δουν την Porsche να αλλάζει γνώμη και να παρουσιάζει τις νέες 718 με 6κύλινδρο σύνολο αντί για ηλεκτροκινητήρα, αυτό μοιάζει μάλλον απίθανο να συμβεί.

Porsche 911 υβριδική Carrera GTS

Ακόμα και η Taycan, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche και αρκετά δημοφιλές τα πρώτα της χρόνια στην αγορά, το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει ύφεση στις πωλήσεις της. Ευτυχώς, η Porsche επέλεξε για την ώρα να αφήσει την 911 εκτός κάδρου αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Η 911 μπορεί να απέκτησε πρόσφατα την πρώτη της υβριδική έκδοση, αλλά δεν θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική τουλάχιστον για τα επόμενα πέντε χρόνια. Και παρόλο που η Porsche εργάζεται πάνω σε μια ηλεκτρική Cayenne που αναμένεται το 2026, οι αυξημένες πωλήσεις της έκδοσης εσωτερικής καύσης, θα έχουν ως αποτέλεσμα να συνεχίσει να βρίσκεται μαζί μας μέχρι το 2030.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network