H αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan ξεκίνησε την πορεία της πριν απο μερικούς μήνες και τώρα έρχονται δύο νέες εκδόσεις να ολοκληρώσουν την γκάμα διπλασιάζοντας ουσιαστικά τις διαθέσιμες επιλογές. Έτσι στις Porsche Macan 4 και Porsche Macan Turbo προστίθεται η πισωκίνητη Porsche Macan και η τετρακίνητη Porsche Macan 4S.
Η νέα Porsche Macan με κίνηση στους πίσω τροχούς είναι άμεσα διαθέσιμη ως το νέο entry level των αμιγώς ηλεκτρικών SUV. Δίπλα της, η νέα Macan 4S τοποθετείται στην ανώτερη γκάμα επιδόσεων.
Ενώ η εστίαση για το πισωκίνητο Macan ήταν κυρίως στην υψηλή απόδοση και την αυτονομία, το νέο Macan 4S θα καλύψει το κενό μεταξύ του Macan 4 και του Macan Turbo. Όπως και τα μοντέλα που θα παρουσιαστούν στις αρχές του 2024, η 4S είναι εξοπλισμένη με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Porsche Traction Management (ePTM), το οποίο κατανέμει την ισχύ κίνησης μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα περίπου πέντε φορές ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης.
Porsche Macan
Το νέο εισαγωγικό μοντέλο Macan στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών SUV της Porsche αντλεί επίσης την ενέργειά του από μια μπαταρία υψηλής τάσης με μικτή χωρητικότητα 100 kWh. Η ισχύς παρέχεται αποκλειστικά από τον κινητήρα του πίσω άξονα που χρησιμοποιείται στη Macan 4, με απόδοση 340 ίππων. Η κατανάλωση είναι στις 17 kWh/100 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας διαθέτει έναν μετατροπέα με το εξαιρετικά αποδοτικό ημιαγωγικό υλικό καρβίδιο του πυριτίου (SiC) για να παρέχει υψηλότερη απόδοση.
Αυτό μειώνει σημαντικά τις απώλειες του μετατροπέα και επιτρέπει υψηλότερες συχνότητες μεταγωγής. Σε συνδυασμό με το Launch Control, το Macan παράγει έως και 360 ίππους σε overboost και η μέγιστη ροπή είναι 563 Nm. Το αυτοκίνητο χρειάζεται 5,7 δευτερόλεπτα για τα 100 km/h και έχει τελική ταχύτητα 220 km/h.
Με την απουσία της τετρακίνησης, η Macan είναι 110 κιλά ελαφρύτερη από τη Macan 4 και επομένως απαιτεί λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η συνδυασμένη αυτονομία WLTP να φτάνει τα 641 χιλιόμετρα.
Porsche Macan 4S
Η Macan 4S προστίθεται επίσης στην γκάμα του μοντέλου και διαθέτει έναν νέο κινητήρα στον πίσω άξονα και έναν ισχυρότερο μετατροπέα με το ίδιο υλικό (Καρβίδιο του πυριτίου) από την Porsche Macan. Μαζί με τον κινητήρα του μπροστινού άξονα που χρησιμοποιείται επίσης στη Porsche Macan 4 και την Macan Turbo, προκύπτει απόδοση 448 ίππων με μικρής διάρκειας overboost έως 516 ίππους. Με το Launch Control, η μέγιστη ροπή είναι 820 Nm.
Τα στοιχεία επιδόσεων είναι αντίστοιχα εντυπωσιακά: με το Launch Control, η Macan 4S πραγματοποιεί το 0 - 100 km/h σε 4,1 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 240 km/h. Έχει συνδυασμένη αυτονομία έως 606 km.
Η Macan 4S εξοπλίζεται στάνταρ με τον ηλεκτρονικό έλεγχο απόσβεσης της προηγμένης ανάρτησης η Porsche Active Suspension Management (PASM). Η προσαρμοστική αερανάρτηση με σύστημα ισοστάθμισης και ρύθμιση ύψους, το Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) και το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα επιτρέπουν την περαιτέρω βελτιστοποίηση του πλαισίου για αυξημένες επιδόσεις και άνεση.
Τα δύο νέα μοντέλα διαθέτουν όλα τα χαρακτηριστικά της δεύτερης γενιάς της Macan, συμπεριλαμβανομένης της προοδευτικής, διαχρονικής σχεδίασης με κορυφαία αεροδυναμική όπως συνιστά το cw 0,25. Η αρχιτεκτονική 800 Volt της πλατφόρμας (PPE) επιτρέπει την ικανότητα φόρτισης DC έως και 270 kW.
Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτιστεί από 10 έως 80 τοις εκατό μέσα σε περίπου 21 λεπτά σε έναν κατάλληλο σταθμό ταχείας φόρτισης.
Τα στοιχεία του εξοπλισμού τα οποία έχουν προστεθεί με το λανσάρισμα των νέων εκδόσεων αφορούν ένα νέο εξωτερικό χρώμα, το Slate Grey Neo, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο για όλα τα μοντέλα Macan, καθώς και μια νέα ζάντα 20 ιντσών Macan S.
Ένα νέο πακέτο σχεδίασης εκτός δρόμου είναι επίσης προαιρετικά διαθέσιμο για όλα τα μοντέλα, βελτιώνοντας περαιτέρω την καθημερινή χρηστικότητα της Macan. Οι δύσβατοι χωματόδρομοι και οι ιδιαίτερα απότομες αναβάσεις και καταβάσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν ακόμα πιο εύκολα από ό,τι πριν.
Η τροποποιημένη γεωμετρία του μπροστινού προφυλακτήρα έχει αυξήσει τη γωνία προσέγγισης έως και 17,4 μοίρες, ανάλογα με το μοντέλο (με την αερανάρτηση σε ειδικά αυξημένο επίπεδο). Σε συνδυασμό με την προσαρμοστική ανάρτηση αέρα, το πακέτο σχεδίασης εκτός δρόμου αυξάνει επίσης την απόσταση από το έδαφος κατά 10 mm στα 195 mm στην κανονική ρύθμιση.
Με την ηλεκτροκίνηση της Macan, η Porsche εισήγαγε ένα εντελώς νέο σύστημα απεικόνισης και ελέγχου στο επιτυχημένο μοντέλο SUV της. Το Porsche Driver Experience προσφέρει έναν συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων. Αυτά περιλαμβάνουν έναν πίνακα οργάνων με κυρτή οθόνη 12,6 ιντσών, μια οθόνη 10,9 ιντσών για τους επιβάτες, μια οθόνη head-up με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και φωτισμό περιβάλλοντος με φως επικοινωνίας.
Η Porsche αναβάθμισε για άλλη μια φορά πλήρως το σχεδιασμό των οθονών για όλα τα μοντέλα Macan. Περιλαμβάνει πλέον ένα όμορφο animation καλωσορίσματος, μια ανανεωμένη εμφάνιση τελευταίας τεχνολογίας και τη νέα εφαρμογή Themes, με την οποία μπορει κανείς να ρυθμίσει το χρώμα φόντου των οθονών και του φωτισμού περιβάλλοντος ώστε να ταιριάζει με το εξωτερικό χρώμα, με δώδεκα χρώματα προς επιλογή.