
Κάθε καλοκαίρι, περισσότεροι από 200.000 οπαδοί του αυτοκινήτου παρευρίσκονται στο βρετανικό Φεστιβάλ ταχύτητας Goodwood, στη νότια ακτή της Αγγλίας για να δουν από κοντά σπάνια μοντέλα, κλασικά αυτοκίνητα, εντυπωσιακά πρωτότυπα και αγωνιστικά.
Φέτος όμως, οι επισκέπτες της εκδήλωσης είχαν την ευκαιρία να δουν και μία κατηγορία που τις προηγούμενες χρονιές δεν αποτελούσε μέρος του θεάματος. Αναφερόμαστε σε μια σειρά από λαμπερά, κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

Πρόκειται για μία στρατηγική επιλογή, καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συρρεύσει στην έκθεση σε μια προσπάθεια να διευρύνουν την απήχησή τους στους Ευρωπαίους καταναλωτές, μετά την αρχική επιβράδυνση της ανάπτυξής τους στην αγορά.

Πιο ισχυρή η παρουσία της BYD
Η BYD, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, παρουσίασε ούτε λίγο ούτε πολύ, εννέα μοντέλα, προσελκύοντας το μεγαλύτερο πλήθος σε σύγκριση με τους εγχώριους αντιπάλους της, μαζί με τις Omoda και Chery, αλλά και τις πιο premium μάρκες όπως η Jaecoo και ο κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων Hongqi.
Είναι ενδεικτικό ότι την περσινή χρονιά, η Nio ήταν η μόνη εγχώρια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που συμμετείχε στην εκδήλωση.

Φέτος, οι θεατές είχαν την ευκαιρία μεταξύ άλλων να δουν το νέο ηλεκτρικό hypercar U9 της Yangwang, εταιρείας που ανήκει στην BYD, να εκτελεί μια χορογραφία ανεβάζοντας και κατεβάζοντας την ανάρτησή του. Αυτή τη στιγμή πάντως, τα κινεζικής προέλευσης εμπορικά σήματα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 10% των πωλήσεων ηλεκτρικών σε ολόκληρη την Ευρώπη.

"Η παρουσία μας δεν έχει μόνο το νόημα ότι θέλουμε να πουλήσουμε το αυτοκίνητο, σημαίνει ότι είμαστε εδώ με ένα καλό προϊόν και μια καλή μάρκα", δήλωσε ο επικεφαλής της Chery στη Μ. Βρετανία, Victor Zhang, σε συνέντευξή του. Και συνέχισε κάνοντας την πρόβλεψη πως θεωρεί ότι η αγορά μιας κινεζικής μάρκας θα γίνει τόσο φυσιολογική, όσο η αγορά ενός Kia ή Hyundai.
"Πριν από είκοσι περίπου χρόνια, όταν η Kia ή η Hyundai ξεκινούσαν την εμπορική τους πορεία στην Ευρώπη, ίσως ο κόσμος είχε παρόμοιες ανησυχίες”, είπε. "Αλλά πλέον ο κόσμος αγκαλιάζει τις κορεατικές μάρκες. Νομίζω ότι κάτι παρόμοιο θα γίνει και με τις κινεζικές εταιρείες”, κατέληξε.