
H 11η γενιά του Honda Civic έφερε στο προσκήνιο και την ισχυρότερη έκδοση της σειράς που παραδοσιακά έχει βαφτιστεί ως Type R. Μια έκδοση χαμηλότερη κατά 8 χιλ. και φαρδύτερη κατά 90 χιλ. από τις βασικές εκδόσεις Civic με σπορ χαρακτηριστικά και όνομα που είναι συνυφασμένο με ρεκόρ επιδόσεων.
Όπως για παράδειγμα το ρεκόρ ταχύτερου γύρου για προσθιοκίνητα μοντέλα στις πίστες της Suzuka και του Nürburgring που φέρει στις αποσκευές της το σημερινό Civic Type-R.
Όπως όλα τα μοντέλα Type R της Honda, έτσι και το Civic Type R φέρει το εμβληματικό κόκκινο σήμα "H" της μάρκας, το οποίο είναι εμπνευσμένο από την αγωνιστική κληρονομιά της Honda. Χρονολογείται από το 1965 και την επιτυχία του μονοθεσίου RA272 Formula 1 στο Grand Prix του Μεξικού, το οποίο είχε λευκό χρώμα και έναν κόκκινο ανατέλλοντα ήλιο στο ρύγχος.
Το νέο CivicType R έχει βελτιωμένη αεροδυναμική, με ανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή και φαρδύτερα μετατρόχια που διαμορφώνουν μια μυώδη σιλουέτα. Σε αυτό συνηγορούν και οι τροχοί 19 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 265/30R που εφοδιάζονται με τα κορυφαία ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin Pilot Sport 4S.
Με στόχο την καλύτερη απαγωγή της θερμότητας από τον χώρο του κινητήρα έχει προστεθεί στο αλουμινένιο καπό ένας αεραγωγός ο οποίος συνεργάζεται με τη μεγάλη εισαγωγή για τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα και τη δημιουργία αεροδυναμικής πίεσης στο μπροστινό μέρος.

Στην καμπίνα, ο τυχερός οδηγός κάθεται 8 χιλ. χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο Civic Type R και το πιο πρόσφατο Civic 11ης γενιάς, κάτι που ενισχύει τη σπορ αίσθηση. Τα νέα, σπορ μπροστινά καθίσματα παρέχουν την κατάλληλη στήριξη στον οδηγό, σταθεροποιώντας τον κορμό του και επιτρέποντάς του να έχει απόλυτη άνεση και ελευθερία τόσο σε ακραίες συνθήκες οδήγησης στην πίστα όσο και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Παρά τη χαμηλή θέση οδήγησης, η ορατότητα είναι βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο Type R.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του στάνταρ μοντέλου έχει αναβαθμιστεί για το Type R, διατηρώντας μια απεικόνιση δύο οργάνων στα προγράμματα Comfort και Sport. Η επιλογή του mode +R ενεργοποιεί ένα νέο μοτίβο απεικόνισης με τις βασικές πληροφορίες οδήγησης που χρειάζονται για χρήση σε πίστα.
Από την άλλη, η νέα λειτουργία Individual επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόσουν την διάταξη της οθόνης σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.
Καλά τα νέα για τον VTEC Turbo κινητήρα
Ο θερμικός κινητήρας του Civic Type R είναι δίλιτρος με 4 κυλίνδρους τεχνολογίας VTEC και ενισχύεται από υπερσυμπιεστή. Έχει βελτιωθεί σε διάφορα σημεία – και στην απόδοση – φέροντας τεχνολογίες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η ομάδα εξέλιξης επανασχεδίασε τον υπερσυμπιεστή με σκοπό να βελτιώσει την απόδοσή του. Με τη μείωση του αριθμού των πτερυγίων της φτερωτής και τη βελτίωση του σχήματος και της διαμέτρου τους, η αδράνεια μέσα στον συμπιεστή έχει μειωθεί.
Το επανασχεδιασμένο περίβλημα είναι μικρότερο και πιο συμπαγές συγκριτικά με του προκατόχου του συνεισφέροντας στην υψηλότερη απόδοση και απόκριση του Turbo. Αναβαθμισμένο είναι και το intercooler.
Στο δυναμόμετρο η απόδοση έχει φθάσει τους 329 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. με την μέγιστη ροπή των 420 Nm να αποδίδει μεταξύ 2.200 και 4.000 σ.α.λ. Το όριο περιστροφής του κινητήρας βρίσκεται στις 7.000 σ.α.λ.
Βελτιωμένο είναι και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο διαθέτει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο Type R. Αυτά συνεισφέρουν στην ομαλή διαδικασία αλλαγής σχέσεων και βελτιώνουν το φορτίο. Ένα νέο ελαφρύτερο κατά 18% βολάν μειώνει την αδράνεια κατά 25% και αυξάνει την απόκριση του μοτέρ.
Στην πράξη το Civic Type R απαιτεί χρόνο 5,4'' για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 275 χλμ./ώρα. Η δε κατανάλωση καυσίμου προσδιορίζεται στα 8.2 λίτρα (κατά το πρότυπο μετρήσεων WLTP) ενώ οι ρύποι CO2 βρίσκονται στο επίπεδο των 186 γρ./χλμ.

Εμπορική διάθεση
Το κορυφαίο Civic εξυπηρετείται από δύο πακέτα εξοπλισμού: Carbon Pack και Illumination Pack – Red. Το πρώτο περιλαμβάνει μια χειροποίητη πίσω αεροτομή εξ ολοκλήρου από carbon, πάνελ κεντρικής κονσόλας από carbon και ασορτί προστατευτικά μαρσπιέ από ανθρακονήματα.
Αντίστοιχα το δεύτερο πακέτο συνδυάζει στοιχεία εσωτερικού και εξωτερικού φωτισμού, περιλαμβάνοντας φωτισμό δαπέδου (πόδια οδηγού και συνεπιβάτη) και κάτω από τα καθίσματα, φωτισμό επένδυσης θυρών, και φωτισμό ποτηροθηκών και κονσόλας δημιουργώντας μία σπορ ατμόσφαιρα σε εκρηκτικό κόκκινο χρώμα στο εσωτερικό του Type R. Παράλληλα θα βρείτε και αρκετά αξεσουάρ εξατομίκευσης που διατίθενται προαιρετικά.
Η τιμή κτήσης του νέου Honda Civic Type R στην ελληνική αγορά προσδιορίζεται στα 69.900 ευρώ.