Aποστολή - Honda Civic: Μία έκδοση είναι αρκετή

To νέο Civic ασπάζεται τη φιλοσοφία του 2 σε 1 έχοντας μία μόνο έκδοση, που συνδυάζει τις επιδόσεις ενός καλού βενζινοκινητήρα με την κατανάλωση ενός diesel, φυσικά με τη βοήθεια –και– του ρεύματος.

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

Eντεκα γενιές. Τόσες έφτασε αισίως το Civic, που αποτελεί μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις μοντέλων των οποίων το όνομα συναγωνίζεται σε αναγνωρισιμότητα εκείνο του κατασκευαστή του. Βέβαια, στη νέα του γενιά, πέρα από το όνομα, το μοντέλο της Honda δεν έχει και πολλά κοινά στοιχεία με το πρώτο Civic του 1972. Για την ακρίβεια, διαφέρει σημαντικά ακόμα και από το απερχόμενο μοντέλο και το σχόλιο δεν αφορά απαραίτητα την εμφάνιση.

Για να έχεις μια πιο σαφή εικόνα, η πρώτη γενιά του Civic είχε μήκος 3,5 m. H 11η έχει μήκος πάνω από 4,5 m. Ουσιαστικά, μιλάμε για ένα μοντέλο που, ενώ το θεωρούμε μικρομεσαίο με σημερινούς όρους, διένυσε όλη την απόσταση από το segment B στο segment D που λογικά θα έπρεπε και να τοποθετηθεί. Αυτό που βλέπεις μπροστά σου είναι η liftback έκδοση του Civic που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά στην οποία και θα διατεθεί αποκλειστικά ως υβριδικό.

Honda Civic

Honda=ποιότητα

Η Honda έχει εμπεδωθεί στη συνείδηση όλων ως κατασκευαστής ποιοτικών αυτοκινήτων. Το νέο Civic δεν ξεφεύγει από τον κανόνα που θέλει τα μοντέλα της εταιρείας να διαθέτουν ποιοτικά υλικά, προσεγμένη συναρμολόγηση, αλλά και τυπικά ιαπωνική αισθητική. Στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού το Civic εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών, μια σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ηχοσύστημα της Bose με 12 ηχεία. Οι ήδη κορυφαίοι χώροι στο εσωτερικό παραμένουν σημείο αναφοράς και στη νέα γενιά, της οποίας το μήκος αυξήθηκε κατά 35mm.

Τα πιο σημαντικά νέα, όμως, έρχονται από τα μηχανικά μέρη. Και είναι τόσο σημαντικά, που ουσιαστικά επέτρεψαν στη Honda να αντικαταστήσει όλες τις εκδόσεις του προηγούμενου Civic, βενζίνης και diesel, με μία μόνο έκδοση. Ο νέος κινητήρας 2.0 lt, σε συνδυασμό με την παρουσία δύο ηλεκτροκινητήρων, έχει απόδοση 180 ίππων, μέγιστη ροπή 315Nm διαθέσιμων με το καλημέρα και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις. Ενδεικτικά, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 7,8sec. Την ίδια ώρα η μέση κατανάλωση διατηρείται κάτω από τα 5lt/100km και οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 108gr/km.

Βασική έκδοση από €41.500

Honda Civic

Στη σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο Civic στους ισπανικούς δρόμους επιβεβαιώνεται η εικόνα ενός αυτοκινήτου που δεν έχει κάποιο ουσιαστικό μειονέκτημα. Είναι άνετο, έχει καλή ποιότητα κύλισης και είναι αρκετά οικονομικό. Στο sport πρόγραμμα οδήγησης έχει τη ζωντάνια που περιμένεις από ένα μοντέλο 180 ίππων (αν ξάχνεις το κάτι παραπάνω θα πρέπει να περιμένεις το Type-R), που όμως συνοδεύεται από έναν αδιάφορο virtual ήχο παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις των ανθρώπων της Honda. Το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση και το αυτόματο κιβώτιο (η Honda τονίζει πως δεν έχει καμία σχέση με CVT) έχει ομαλή λειτουργία.

Συνολικά, πρόκειται για ένα μοντέλο με ενδιαφέρουσα αισθητική (το όχι ιδιαίτερα εμπνευσμένο μπροστινό μέρος θα έλεγε κανείς ότι έρχεται σε αντιδιαστολή με το πίσω και τα φώτα του, που έχουν κάτι από το σύγχρονο NSX), έμφαση στην ποιότητα και προσοχή στη λεπτομέρεια. Στην αγορά αναμένεται το φθινόπωρο, ωστόσο η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες, με τιμή εκκίνησης €41.500 για την έκδοση Elegance (οι Sport και Advance κοστίζουν €43.500 και €47.700 αντίστοιχα). Για όσους προχωρήσουν σε προπαραγγελία, θα έχουν έκπτωση 50% στα τέλη ταξινόμησης, με την τιμή της βασικής έκδοσης να διαμορφώνεται ενδεικτικά στα €39.250. 

* Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση του Top Gear Magazine που κυκλοφορεί στα περίπτερα

Best of Network