Ο όμιλος BMW εισήγαγε τουλάχιστον 8.000 Mini Cooper στις Ηνωμένες Πολιτείες με ηλεκτρονικά εξαρτήματα από απαγορευμένο κινεζικό προμηθευτή, σύμφωνα με έκθεση της αμερικανικής Γερουσίας που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα.
Η έκθεση του επιτελείου του προέδρου της Επιτροπής Οικονομικών της Γερουσίας Ron Wyden αναφέρει ότι η BMW εισήγαγε 8.000 Mini Cooper με εξαρτήματα από κινεζικό προμηθευτή που απαγορεύτηκε βάσει νόμου του 2021 και ότι η BMW συνέχισε να εισάγει προϊόντα με τα απαγορευμένα εξαρτήματα τουλάχιστον μέχρι τον Απρίλιο του 2024.
Η BMW ανέφερε σε ηλεκτρονικό μήνυμα ότι "έλαβε μέτρα για να σταματήσει την εισαγωγή των επηρεαζόμενων προϊόντων".
Η εταιρεία θα πραγματοποιήσει μια δράση σέρβις για την αντικατάσταση των συγκεκριμένων εξαρτημάτων, προσθέτοντας ότι "έχει αυστηρά πρότυπα και πολιτικές σχετικά με τις πρακτικές απασχόλησης, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις συνθήκες εργασίας, τις οποίες πρέπει να ακολουθούν όλοι οι άμεσοι προμηθευτές μας".
Το Κογκρέσο ψήφισε το 2021 τον νόμο για την πρόληψη της αναγκαστικής εργασίας των Ουιγούρων (UFLPA). Στόχος ήταν να ενισχυθεί η εφαρμογή των νόμων για την αποτροπή της εισαγωγής αγαθών από την περιοχή Σιντζιάνγκ της Κίνας που πιστεύεται ότι έχουν παραχθεί με καταναγκαστική εργασία από μέλη της μειονότητας των Ουιγούρων της χώρας.
Η Κίνα φυσικά αρνείται τους ισχυρισμούς αυτούς.
"Η αυτοεπιτήρηση των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι σαφές ότι δεν κάνει τη δουλειά της", δήλωσε ο Wyden, προτρέποντας την υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας Συνόρων να "λάβει μια σειρά από συγκεκριμένα μέτρα για να ενισχύσει την επιβολή του νόμου και να πατάξει τις εταιρείες που τροφοδοτούν την επαίσχυντη χρήση καταναγκαστικής εργασίας στην Κίνα".
Η έκθεση διαπίστωσε ότι η Bourns Inc., ένας προμηθευτής αυτοκινήτων με έδρα την Καλιφόρνια, είχε προμηθευτεί εξαρτήματα από την Sichuan Jingweida Technology Group (JWD). Η εν λόγω κινεζική εταιρεία προστέθηκε στον κατάλογο οντοτήτων της UFLPA τον Δεκέμβριο, πράγμα που σημαίνει ότι τα προϊόντα της τεκμαίρεται ότι κατασκευάζονται με καταναγκαστική εργασία.
Η Bourns παρείχε εξαρτήματα της JWD στην Lear Corp., έναν άμεσο προμηθευτή για τις BMW και Jaguar Land Rover. Η Bourns ενημέρωσε τη Lear τον Ιανουάριο ότι ηλεκτρονικά εξαρτήματα γνωστά ως μετασχηματιστές LAN είχαν παραχθεί από την JWD και απαγορεύονταν στα εισαγόμενα οχήματα των ΗΠΑ.
Στις 11 Ιανουαρίου, η Lear έστειλε επιστολές στις BMW, Jaguar Land Rover, Volvo και Volkswagen Group ενημερώνοντάς για τα απαγορευμένα εξαρτήματα, όπως αναφέρει η έκθεση.
Η Lear επιβεβαίωσε ότι ενημέρωσε αμέσως τους πελάτες της "για τα προϊόντα που περιείχαν αυτά τα εξαρτήματα και συνεργάστηκε με τον προμηθευτή μας για την ταχεία επαναπρομήθεια της κατασκευής αυτών των εξαρτημάτων σε άλλον υποπρομηθευτή".
Η έκθεση ανέφερε ότι η Jaguar Land Rover εισήγαγε ανταλλακτικά με εξαρτήματα JWD μετά τον Δεκέμβριο, προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έθεσε σε καραντίνα όλα τα υπάρχοντα αποθέματα που περιείχαν το εξάρτημα JWD παγκοσμίως για καταστροφή.
Η Jaguar Land Rover δήλωσε ότι μόλις έμαθε για το ζήτημα "σταμάτησε αμέσως όλες τις αποστολές των δύο επηρεαζόμενων ανταλλακτικών σέρβις μετά την αγορά".
Η φίρμα πρόσθεσε ότι "λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τα ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αναγκαστικής εργασίας και έχει ένα ενεργό συνεχές πρόγραμμα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μέτρων κατά της δουλείας".
Η έκθεση αναφέρει ότι η BMW "φαίνεται να σταμάτησε (τις εισαγωγές) μόνο αφού η επιτροπή υπέβαλε επανειλημμένα λεπτομερείς ερωτήσεις στη Lear και στους πελάτες της Lear, συμπεριλαμβανομένης της BMW, σχετικά με τη σχέση τους με την JWD".
Η Lear δήλωσε ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τα ζητήματα που τέθηκαν και συμμερίζεται "την επιθυμία της επιτροπής να καταπολεμήσει την καταναγκαστική εργασία" και σημείωσε ότι δεν έχει άμεση σχέση με την JWD.
Τον Φεβρουάριο, η Volkswagen επιβεβαίωσε ότι αρκετές χιλιάδες οχήματα Porsche, Bentley και Audi κρατήθηκαν στα λιμάνια των ΗΠΑ επειδή κινεζικός κατασκευαστής εξαρτημάτων και υποπρομηθευτής της αλυσίδας, παραβίασε τους νόμους κατά της καταναγκαστικής εργασίας. Η έκθεση της Γερουσίας ανέφερε ότι τα οχήματα της Volkswagen περιείχαν τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα της JWD.
Η Volvo έλαβε μετασχηματιστές LAN για ένα πρόγραμμα νέων αυτοκινήτων που δεν είχε ακόμη τεθεί σε παραγωγή και δεν χρησιμοποίησε κανέναν στα οχήματά της, προστίθεται στην έκθεση.