Η Tesla έχει ξεκινήσει την παραγωγή δεξιοτίμονων μοντέλων στο εργοστάσιό της στη Γερμανία για εξαγωγή στην Ινδία αργότερα φέτος, σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Reuters. Ως φαίνεται, η Tesla βολιδοσκοπεί την είσοδό της στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Μια ομάδα από την Tesla αναμένεται να επισκεφθεί την Ινδία αργότερα αυτό το μήνα για να εξετάσει τοποθεσίες για ένα τοπικό εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων που έχει κοστολογηθεί ως μια επένδυση κοντά στα 2 δισ. ευρώ, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες από πηγές που γνωρίζουν τα εσωτερικά θέματα της Tesla.
"Τα δεξιοκίνητα αυτοκίνητα που θα διατεθούν στην Ινδία, έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται", ενώ ορισμένα αυτοκίνητα αναμένεται να αποσταλούν στην Ινδία μέχρι το τέλος του έτους, ανέφερε μια από τις πηγές στο Reuters. Δεν ήταν σαφές ποιο μοντέλο σχεδιάζει να εξάγει η εταιρεία στην Ινδία. Ωστόσο, η Tesla παράγει στο εργοστάσιο της πλησίον του Βερολίνου, μόνο το Model Y.
Γιατί στην Ινδία;
Η Ινδία μείωσε τον περασμένο μήνα τον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή για ορισμένα ηλεκτρικά οχήματα, εάν οι κατασκευαστές τους επενδύσουν τουλάχιστον 500 εκατ. δολάρια στη χώρα και ξεκινήσουν την παραγωγή τους εκεί εντός τριών ετών.
Η κίνηση αυτή είναι μια νίκη για την Tesla, η οποία είχε πιέσει επί μήνες για χαμηλότερους φόρους, αλλά αντιμετώπισε την αντίσταση των τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, οι εταιρείες μπορούν να εισάγουν έως και 8.000 αυτοκίνητα ετησίως με τον χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή.
Το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη, ο κύριος εξαγωγικός κόμβος της που βρίσκεται πιο κοντά σε αγορές με δεξιοτίμονα αυτοκίνητα, όπως η Αυστραλία και η Ιαπωνία, έχει μέχρι στιγμής αναλάβει την παραγωγή τέτοιων οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί πως αρχικά η Tesla εισήγαγε δεξιοτίμονα Model Y για το λανσάρισμά της στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Κίνα.
O ανταγωνισμός από την Κίνα
Η Tesla έχει βάλει στο μάτι την αγορά της Ινδίας εδώ και χρόνια και στελέχη της επισκέφθηκαν τη χώρα αρκετές φορές κατά το περασμένο έτος. Ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk συναντήθηκε επίσης με τον πρωθυπουργό Narendra Modi στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Ιούνιο.
Η ώθηση της Tesla στην Ινδία έρχεται σε μια εποχή που η επιβράδυνση της ζήτησης EV στις κύριες αγορές της στις ΗΠΑ και την Κίνα συμπίπτει με την εντατικοποίηση του ανταγωνισμού από τις κινέζικες εταιρείες του κλάδου.
Το σχέδιο εισόδου της Tesla στην Ινδία περιλαμβάνει επίσης επενδύσεις σε ένα δίκτυο φόρτισης, το οποίο θα προστεθεί στα 2 δισ. ευρώ που προορίζονται για το εργοστάσιο, δήλωσε μία από τις πηγές.
Η εταιρεία εξετάζει προς το παρόν το νότιο κρατίδιο Ταμίλ Ναντού, τη Μαχαράστρα στα δυτικά και την πατρίδα του Μόντι, το Γκουτζαράτ, για την κατασκευή της ινδικής γραμμής παραγωγής.
Από την άλλη, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ινδίας είναι μικρή αλλά αναπτυσσόμενη και κατά βάση κυριαρχείται από την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία Tata Motors. Τα ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούσαν το 2% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων το 2023, αλλά η κυβέρνηση στοχεύει στο 30% μέχρι το 2030.
Τον Ιανουάριο, η βιετναμέζικη ανταγωνίστρια της Tesla, η VinFast, συμφώνησε να επενδύσει 2 δισ. δολάρια στην Ινδία και ξεκίνησε την κατασκευή εργοστασίου EV στο κρατίδιο Ταμίλ Ναντού.