
Καθώς η μόνιμη πρόκληση στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων ακούει στο όνομα αυτονομία, είναι ξεκάθαρο πως οι προσπάθειες των εταιρειών έχουν επίκεντρο την βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών με απώτερο στόχο την αύξηση της αυτονομίας. Ή μήπως όχι; Τα τελευταία νέα που έρχονται από την Kίνα και μάλιστα από δύο εταιρείες που έχουν στον πυρήνα τους την ηλεκτροκίνηση, προβάλλουν μια άλλη διάσταση.
Η κατηγορία των PHEV ή των ευρύτερα γνωστών plug-in υβριδικών μοντέλων, βρίσκεται σε περίοδο άνθησης. Αυτό ακριβώς είναι το πεδίο που σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν δύο μεγαθήρια από την Κίνα, οι Geely και BYD, ώστε να είναι σύντομα σε θέση να παρουσιάσουν στην αγορά ένα μοντέλο που θα έχει αυτονομία στα επίπεδα των 2.000 χιλιομέτρων.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν πρόσφατα αναφορά στο εντυπωσιακό αυτό νούμερο αυτονομίας, έστω κι αν αμφότερες χρησιμοποιούν το πρότυπο CLTC που είναι πιο γενναιόδωρο από τους υπόλοιπους κύκλους δοκιμών.
Εξέλιξη της υπάρχουσας τεχνολογίας
Η Geely ισχυρίζεται ότι το plug-in των 2.000 χιλιομέτρων θα βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνολογία, η οποία και αποτελεί το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιείται σήμερα στο Galaxy L6. Το εν λόγω sedan συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων που συνδέεται με ένα υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων, με ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 19,1 kWh τοποθετημένης πίσω.

Το σύστημα κίνησης αποδίδει 358 ίππους και μπορεί να διανύσει 124 χιλιόμετρα μόνο με την ενέργεια της μπαταρίας και σε συνδυασμό με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 60 λίτρων, έχει συνολική αυτονομία κατά CLTC 1.370 χιλιόμετρα. Η Geely δεν έχει ακόμη αποκαλύψει πώς θα φτάσει στην επίτευξη της αυτονομίας των 2.000 χιλιομέτρων, όμως έχει κάνει λόγο για μέση κατανάλωση 2 λ/100 χλμ., την ώρα που το Galaxy L6 έχει 4,5 λ/100 χλμ.
Tο νέο PHEV της BYD θα έρθει το 2025
Η BYD από την πλευρά της, αναφέρει και αυτή ότι το PHEV μεγάλης εμβέλειας θα βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνολογία της και το νέο σύστημα θα κυκλοφορήσει το 2025. Το σημερινό plug-in με τη μεγαλύτερη εμβέλεια, το Song Plus DM-i, συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο CVT.
Το μοντέλο διαθέτει μπαταρίες LFP χωρητικότητας έως 18,32 kWh και ρεζερβουάρ καυσίμου 60 λίτρων. Το Song Plus DM-i έχει επί του παρόντος μια αυτονομία 1.150 χιλιομέτρων (CLTC), αλλά η BYD λέει ότι το plug-in υβριδικό σύστημα επόμενης γενιάς, θα διαθέτει πιο αποδοτικούς κινητήρες (θερμικό και ηλεκτρικό), καθώς και μπαταρίες ικανές να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια.