Για να πετύχει το στόχο της να πουλά τα μισά αυτοκίνητά της μέσω διαδικτυακών καναλιών μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, η Volvo θα πρέπει να επιταχύνει την εφαρμογή αυτού του μοντέλου πωλήσεων πέρα από το Ηνωμένο Βασίλειο όπου το 2023 έκλεισε το κανάλι χονδρικής πώλησης. Ο επόμενος στόχος είναι η γερμανική αγορά με χρονοδιάγραμμα έως το 2026.
Πέρυσι οι λιανικές πωλήσεις της Volvo στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 27% σε 45.500 μονάδες, καθιστώντας την 4η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας παγκοσμίως μετά την Κίνα, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η μετάβαση της Γερμανίας φαίνεται πως θα πάρει χρόνο λόγω του μετασχηματισμού ενός δικτύου με συνολικά 240 σημεία πώλησης. Η επείγουσα μετάβαση από το μοντέλο χονδρικής στις απευθείας διαδικτυακές πωλήσεις θα έχει σημαντικά οφέλη και στην τελική τιμή διάθεσης του κάθε μοντέλου καθώς υπολογίζεται ότι ποσοστό 30% της λιανικής τιμής ενός αυτοκινήτου αφορά λειτουργικά έξοδα του εισαγωγέα και το κόστος διανομής στους dealers.
Αυτό που εξετάζουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πώς να μειώσουν το κόστος των πωλήσεων. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να γίνει εις βάρος της αγοραστικής εμπειρίας. Η εύρεση της σωστής ισορροπίας είναι σημαντική.
Δεν θα υπάρξει μια λύση που να ταιριάζει σε όλες τις αγορές, αναφέρουν στελέχη της Volvo. Σε κάθε περίπτωση η εταιρεία εξετάζει την εφαρμογή των απευθείας πωλήσεων και για τις αγορές της Σουηδίας και της Νορβηγίας.
Πρόγραμμα Care by Volvo
Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η Volvo μισθώνει οχήματα απευθείας στους πελάτες είναι μέσω του συνδρομητικού της προγράμματος Care by Volvo, το οποίο είναι διαθέσιμο σε αγορές όπως η Γερμανία, η Σουηδία, οι ΗΠΑ και η Κίνα.
Το Care by Volvo ξεκίνησε το 2017 και θεωρήθηκε μια βραχυπρόθεσμη λύση, προσφέροντας στους πελάτες την ευελιξία να εγκαταλείψουν το πρόγραμμα σε μόλις τρεις μήνες. Στη Γερμανία, ο μέσος χρόνος παραμονής ενός πελάτη στο πρόγραμμα είναι 22 μήνες, ενώ κάποιοι είχαν τα αυτοκίνητά τους για 40 μήνες.
Ως εξέλιξη αυτού του προγράμματος, η Volvo δημιούργησε μια σταθερή συνδρομή που διαρκεί 36 μήνες και είναι φθηνότερη από την ευέλικτη συνδρομή, η οποία μπορεί να ακυρωθεί μετά από τρεις μήνες. Για παράδειγμα, το νέο πλήρως ηλεκτρικό μικρό SUV EX30 κοστίζει 799 ευρώ το μήνα με το πρόγραμμα flex και 599 ευρώ το μήνα με το σταθερό.
Μόνο πέρυσι, οι συνδρομές του προγράμματος leasing στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 8% αντιπροσωπεύοντας 6.500 μισθώσεις. Εξ' αυτών έχει υπολογιστεί πως το 25% επέλεξαν τη λιγότερο δαπανηρή σταθερή συνδρομή, η οποία προσφέρεται από τον Φεβρουάριο του 2023 και εντεύθεν.